[HTML&CSS] Verschil in style van een genestte <td>

Pagina: 1
Acties:

• DRvDijk
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-02 15:52
Tuurlijk, je kunt een class (gedefinieerd in een stylesheet los of in het HTML-bestand) toekennen aan een <td>, I know. En nu mijn probleem ;)

Wij gebruiken op het werk het programma RoboHELP om helpbestanden te maken voor het programma dat ons bedrijf produceert. Dat vind ik persoonlijk een redelijk RUK programma, maar helaas kan daar weinig aan veranderd worden: dat wil het bedrijf niet :r Dus, we gebruiken RoboHELP. Daarmee maken wij HTML-help. Een grote internetpagina dus. Daarin wordt gebruik gemaakt van een centrale stylesheet. Werkt redelijk, maar er ergert mij iets.

Met RoboHELP is het dus NIET mogelijk om (via het programma) een style toe te passen op een <td>, zo van <td class="taak">. Dat wil NIET. Je kan wel een CSS-style selecteren, maar wat ie dan doet is:
<td><p class="taak">*stukkie tekst*</p><br></td>
De class "taak" definieert een background color, en dus is het irritante aan deze constructie dat niet de hele cel van de tabel die achtergrondkleur krijgt, maar alleen het stuk binnen de <p>'s. Dus moet je óók nog instellen welke achtergrondskleur de cel heeft. Dus ziet het er bij ons zo uit:
<td bgcolor="#FFFFA4"><p class="Taak">*stukkie tekst*</p><br></td>
En da's dus de grootste HTML/CSS-onzin die ík me maar kan verzinnen, en redelijk irritant om in te stellen continu (als je 50 van die tabellen per dag tegenkomt).

Helaas is het niet mogelijk alle <td>'s te wijzigen door de tag te restylen in de stylesheet, omdat er meerdere classes zijn (taak, gevolg, uitleg etc), en er <td>'s moeten zijn zonder class toegewezen. Ik heb echter een patroon ontdekt wèlke <td>'s er wel gekleurd moeten worden. De tabellen die gekleurd moeten worden (verschillende kleuren) staan allemaal IN een andere tabel. De tabel die gekleurd moet worden heeft altijd 4 columns, waarvan de eerste 2 de class "Taak" moeten hebben en de laatste 2 altijd de class "Gevolg".

Weet iemand of er een mogelijkheid bestaat alleen de eerste 2 kolommen van een tabel zus te kleuren en de laatste 2 zo, zonder dat in de HTML aan te geven? Als ik het in de source frot wordt het namelijk bij de volgende load van het programma weer terug veranderd. Of heeft iemand nog een ander idee?
Ik zei het al: RoboHTML is NIET een programma om internetpagina's mee te maken :r

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-09 10:13

DeFeCt

je wéét toch

Waarom mail je de makers van RoboHELP niet met je verzoek?

Flickr

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

Kun je niet met search and replace delen van je code vervangen.
code:
1
<td><p class="taak">

door
code:
1
<td class="taak">

Ik geloof niet dat er een andere manier is.

Of misschien is er een css code om de ruimte om je p tags tot nul te reduceren.

Probeer op die manier een goed patroon te ontdekken om snel te search and replacen.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21:53

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Op maandag 10 juni 2002 17:07 schreef cutter het volgende:
Of misschien is er een css code om de ruimte om je p tags tot nul te reduceren.
code:
1
2
3
4
P
{
   margin: 0px;
}

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen