Memory cooling

Pagina: 1
Acties:

• Gurneyhck
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 18:37
Als beginnende tweaker, heb ik mijn creative Geforce 4 ti 4400 overgeclockt naar 312/660. Nu ga ik er zometeen nog een fan onder plaatsen, zodat de warme lucht niet eronder blijft hangen. Maar ik wil ook graag heatsinks op het geheugen plaatsen. Weet er iemand waar ik die kan kopen?

b.v.d.

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:17

Rival24

I'll Be Back

Op maandag 10 juni 2002 16:24 schreef Gurneyhck het volgende:
Als beginnende tweaker, heb ik mijn creative Geforce 4 ti 4400 overgeclockt naar 312/660. Nu ga ik er zometeen nog een fan onder plaatsen, zodat de warme lucht niet eronder blijft hangen. Maar ik wil ook graag heatsinks op het geheugen plaatsen. Weet er iemand waar ik die kan kopen?

b.v.d.
Probeer eens een winkel |:( (check de pricewatch)

Verwijderd

oc-shop.nl

• Robino
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-02 11:39
Bij mijn inkoopaktie kon je ze kopen :+

edit:

Stond een veels te raren zin, die ook nog eens nergens op sloeg :+

• Gurneyhck
Oké, heb iets gevonden op oc-shop.nl
Is dit iets:
Alpha memory heatsinks with Arctic Silver Thermal Adhesive
Epoxy bassed on the famous Arctic Silver Compound. For a strong and permanent bond. This with 4 Alpha memory heatsinks. (25€)

Hoe weet ik trouwens of de maten kloppen? Of mag een heatsink ook te groot zijn?

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 19:42
probeer het hier eens;

active cooling kit
passive cooling kit

• Kr3Kr
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16-12-2025

Kr3Kr

Melpomene

alternate :?

onder videokaarten accesoires

je kunt ze trouwens ook gewoon zelf van een andere oude heatsinq maken, doe ik ook!

Gregor van Egdom Krekr

• Chello200
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23:48
Op maandag 10 juni 2002 16:41 schreef Fire_Bird het volgende:
probeer het hier eens;

active cooling kit
passive cooling kit
Das voor DRAM niet voor vga RAM ! :+ Pas op dat je niet morst met arctic silver, je kan kortsluiting veroorzaken.

dikzak

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 12:46
Heb je voor je DRAM ook van andere bedrijven dan van thermal take? ik kan namelijk alleen die van thermaltake vinden :S

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

• Fire_Bird
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 21-02 19:42
Op maandag 10 juni 2002 16:51 schreef Chello200 het volgende:

[..]

Das voor DRAM niet voor vga RAM ! :+ Pas op dat je niet morst met arctic silver, je kan kortsluiting veroorzaken.
hehe, nouja, dan blijf alleen die passive over :)

Verwijderd

neem gewoon wat van die Pentium 1 ( 50 x 50mm) heatsinks en zaag die doormidden , werkt perfect

• Gurneyhck
Op maandag 10 juni 2002 17:07 schreef TweakMaster het volgende:
neem gewoon wat van die Pentium 1 ( 50 x 50mm) heatsinks en zaag die doormidden , werkt perfect
Moet je die wel hebben he :'( Woon in zeeland (ja dat provincietje in het zuiden) en daar typt 90% nog op een pentium 1, dus daar kan ik nie makkelijk aankomen. Maar zijn die "alpha memory heatsinks" van oc-shop.nl niks?
En mogen heatsinks groter zijn dan het memoryblokje?

• Ordos20
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13-02 12:46
Op maandag 10 juni 2002 17:14 schreef Gurneyhck het volgende:

[..]

Moet je die wel hebben he :'( Woon in zeeland (ja dat provincietje in het zuiden) en daar typt 90% nog op een pentium 1, dus daar kan ik nie makkelijk aankomen. Maar zijn die "alpha memory heatsinks" van oc-shop.nl niks?
En mogen heatsinks groter zijn dan het memoryblokje?
Volgens mij mag dat gewoon, als je ziet dat de meeste memory heatsinks over ALLE mem-blokjes vallen, en, je cpu koeler is toch ook vele malen groter dan je chippie? :)

MIO DIOS!!! ESTA CIENCIA ES DIABOLICO!!!

Verwijderd

Gewoon een op de gemeente-werf langsgaan en een paar blokjes uit weggegooide pc's halen.

• Packardhell
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22:59
Thermaltake heeft toch een Geforce 4 chipset koeler uitgebrackt met heatsinkjes. Staat misschien wel in pricewatch.

Powered by KPN

• Gurneyhck
Thx voor alle reacties, vooral ordos20. Als de heatsinks toch groter mogen zijn dan de memblokjes zelf ga ik maar voor dat pakketje van oc-shop.nl. Hier zit tenslotte ook artic silver bij (volgnes tweakers de beste) en ook 8 mem-blokjes dus das mooi.
Iemand nog iets over dit pakketje te melden?

• Gurneyhck
Heb nog iets beters gevonden. Bij http://www.perfect-systems.nl hebben ze chipsetheatsinks voor maar 1.12€ per stuk, dat is toch wel stukje goedkoper dan bij oc-shop.nl. Alleen vind ik de verzendkosten nogal duur nl. 8€! Maar in totaal kom ik dan toch op ongeveer 16€ en anders bij oc-shop op 28.95 (zonder artic silver) of ik d8 32€ (met artic silver). Schilt toch best veel vind ik.

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 16:24 schreef Gurneyhck het volgende:
Nu ga ik er zometeen nog een fan onder plaatsen, zodat de warme lucht niet eronder blijft hangen.
b.v.d.
stijgt warme lucht niet op? *D

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:13

justifire

Shut up and squat !!

Op maandag 10 juni 2002 18:51 schreef Gurneyhck het volgende:
Heb nog iets beters gevonden. Bij http://www.perfect-systems.nl hebben ze chipsetheatsinks voor maar 1.12€ per stuk, dat is toch wel stukje goedkoper dan bij oc-shop.nl. Alleen vind ik de verzendkosten nogal duur nl. 8€! Maar in totaal kom ik dan toch op ongeveer 16€ en anders bij oc-shop op 28.95 (zonder artic silver) of ik d8 32€ (met artic silver). Schilt toch best veel vind ik.
Ja die heb ik hier ook op me gf3, prima hoor koelen als de hel :) (of was de hel nou juist heet) Hebben ze in verschillende maten, dus ff liniaal langs je ram en bestellen maar, voor 20 piek klaar:) Maar je kan misschien ook eens kijken naar heatsinks die langerekt zijn zodat je bijv. 2 ramblokjes met 1 heatsink afdekt. Dan nog iets, hoe groter de heatsink hoe meer warmte hij af kan stoten, dus zou voor de grootste gaan die past. En zeker wel heel voorzichtig met die adhessive shit!! Heb hier gewoon die zooi gemengd en heel dun op de heatsink gesmeert (zou het niet meteen op je ram doen)daarna heel voorzichtig heen en weer "geschoven/aangeduwd" Let in hemelsnaam op met die zooi!!!Geen pootjes raken. Wist je misschien al maar zeg het voor de zekerheid toch ff.

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 20:15 schreef justifire het volgende:

[..]

Ja die heb ik hier ook op me gf3, prima hoor koelen als de hel :) (of was de hel nou juist heet) Hebben ze in verschillende maten, dus ff liniaal langs je ram en bestellen maar, voor 20 piek klaar:) Maar je kan misschien ook eens kijken naar heatsinks die langerekt zijn zodat je bijv. 2 ramblokjes met 1 heatsink afdekt. Dan nog iets, hoe groter de heatsink hoe meer warmte hij af kan stoten, dus zou voor de grootste gaan die past. En zeker wel heel voorzichtig met die adhessive shit!! Heb hier gewoon die zooi gemengd en heel dun op de heatsink gesmeert (zou het niet meteen op je ram doen)daarna heel voorzichtig heen en weer "geschoven/aangeduwd" Let in hemelsnaam op met die zooi!!!Geen pootjes raken. Wist je misschien al maar zeg het voor de zekerheid toch ff.
Ik heb gelezen dat je de pootjes mooi kan beschermen tegen kortsluiting met doorzichtige nagellak, maar ik denk dat een stukje plakband ook best werkt.

• Gurneyhck
Op maandag 10 juni 2002 19:37 schreef Bossie2002 het volgende:

[..]

stijgt warme lucht niet op? *D
Warme lucht stijgt idd. op. Maar het is wel te zien dat jij een GF2 mx hebt >:). Je hebt vast wel al eens een GF4 titanium gezien, je moet maar eens op de maten letten, die beesten zijn supergroot. Door die grootte blijft die warme lucht eronder hangen, dit komt de core en het geheugen weer niet ten goede. Nu ik die fan erin heb geplaatst is het al een stuk beter de core 8 mhz omhoog geclockt naar 320 mhz stabiel (oorspronkelijk is ie op 275 mhz geclockt) en het geheugen 7 mhz meer naar 667 mhz (binnekort meer met mijn heatsinks natuurlijk >:)

Bedankt justfire en gve voor de tips. Ik ga inderdaad ff zoeken naar een grote heatsink. En als ik hem erop ga plaatsen plak ik de pootjes wel af met plakband.

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-02 21:28
koop gewoon een leadtech geforce 4 ti 4400 die heeft al super grote koelplaten >:)

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• justifire
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:13

justifire

Shut up and squat !!

Heb ik ff geprobeert met plakband maar vond ik toch te veel gepiel, je kan beter vaseline gebruiken. Alhoewel het op mijn manier ook in een keer goed ging, als je het maar dun houd en in de midden van je heatsink, je drukt het vanzelf iets naar buiten en zo verschrikkelijk dun is dat spul niet.Trouwens zitten de pootjes van je ram lager dan de bovenkant van dat chippie dus kan het eigenlijk niet fout gaan. Succes :)

- Just1fire's gameprofile - It's all fun and games, until someone loses an eye ⊙

• Munchkin
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 18:04
Er wordt hier gewaarschuwd voor kortsluiting. Is Artic Silver adhesive elektrisch geleidend dan?
Ik zoek zelf voor mijn watergekoelde voeding een adhesive die heel goed thermisch geleidt, maar bij voorkeur niet elektronisch. Iemand een idee?

• fenrir
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

fenrir

——-

Op dinsdag 11 juni 2002 08:12 schreef Prince_of_Darkness het volgende:
Er wordt hier gewaarschuwd voor kortsluiting. Is Artic Silver adhesive elektrisch geleidend dan?
Ik zoek zelf voor mijn watergekoelde voeding een adhesive die heel goed thermisch geleidt, maar bij voorkeur niet elektronisch. Iemand een idee?
Artic Silver III schijnt niet te geleiden in tegenstelling tot AS II

Van klussen krijg je grijze haren

• brouwerpower
  • Laatst online: 10-02 19:22
Overal :) Als je maar goed zoekt.
Nee, er was een inkoopaktie, ik weet niet of die nog open is.
Pagina: 1