Vreselijk dat ik voor zoiets een topic moet openen maar ik wordt gek hier 
Ik open een basic connectie met een datasource, ik gebruik hiervoor cursors zodat ik movefirst kan gebruiken. Vervolgens voer ik een 100% goed SQL statement uit, en krijg ik de volgende melding terug.
De source is als volgt. Het database include bestand hieronder, waarbij de DSN werkt. En de 3 constanten voor de cursor .
Vervolgens het bestand waarin bovenstaande source is geincluded als dbconn.asp
Hij loopt hierop vast, en het zal vast een of ander dom foutje zijn, maar ik vreet me hier op
Ik open een basic connectie met een datasource, ik gebruik hiervoor cursors zodat ik movefirst kan gebruiken. Vervolgens voer ik een 100% goed SQL statement uit, en krijg ik de volgende melding terug.
code:
1
2
3
4
5
| Microsoft OLE DB Provider for ODBC Drivers error '80040e14' [Microsoft][ODBC Microsoft Access Driver] Syntax error in FROM clause. /klantnaam/modules/onderhoud/wijzig.asp, line 20 |
De source is als volgt. Het database include bestand hieronder, waarbij de DSN werkt. En de 3 constanten voor de cursor .
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| <%
Dim cnnDB
Dim strConnect
Set cnnDB = Server.CreateObject("ADODB.Connection")
strConnect = "dsn=mijndsn"
Const adOpenDynamic = 2
Const adLockOptimistic = 3
Const adCmdTable = 2
%> |
Vervolgens het bestand waarin bovenstaande source is geincluded als dbconn.asp
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
| <%@ LANGUAGE=VBSCRIPT%>
<%option explicit%>
<!--#include file="../../includes/connDB.asp"-->
<%
Const skinpath = "../../skins/whistler/"
Dim ThisModel, strSQL, rsModel, rsArtikelen, rsArtikelgroepen
ThisModel = "OFFICE600"
Set rsModel = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
strSQL = "SELECT * FROM modelnamen WHERE modelcode = '" & ThisModel & "'"
rsModel.Open strSQL, strConnect, adOpenDynamic, adLockOptimistic, adCmdTable
Set rsArtikelen = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
strSQL = "SELECT a.bestelcode,a.artikelomschrijving,a.intrescode,a.artikelgroep AS artgroep,a.inkoopprijs,a.vanprijs, a.verkoopprijs,a.artcodeexact FROM artikelen a, artikelgroepen b WHERE a.modelcode = '" & ThisModel & "' AND a.artikelgroep = b.artikelgroep"
rsArtikelen.Open strSQL, strConnect, adOpenDynamic, adLockOptimistic, adCmdTable
Set rsArtikelgroepen = Server.CreateObject ("ADODB.Recordset")
strSQL = "SELECT artikelgroep FROM Artikelgroepen"
rsArtikelgroepen.Open strSQL, strConnect, adOpenDynamic, adLockOptimistic, adCmdTable
%> |
Hij loopt hierop vast, en het zal vast een of ander dom foutje zijn, maar ik vreet me hier op