Toon posts:

3GB van HD naar HD hoe lang duurt dat ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
IVM met het donkere vermoeden dat er 1 op sterfen ligt wou ik het volgende even weten.
Hoe lang duurt het gemiddeld als ik 3 GB wil overkopieren van de ene HD naar de andere?

allebei ATA 100
op IDE 1
7200 Rpm

hier meldt ie +- 15 min

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 14:53

Hu9o

Schokkend

Dat ligt enorm aan de hoeveelheid bestanden. Als het allemaal kleine bestanden zijn duurt het wel 10x zo lang als dan waneer het 1 groot bestand zou zijn.

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• DaOverclocker
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-03 15:02

DaOverclocker

Overclocker for life...

Op maandag 10 juni 2002 16:11 schreef Hu9o het volgende:
Dat ligt enorm aan de hoeveelheid bestanden. Als het allemaal kleine bestanden zijn duurt het wel 10x zo lang als dan waneer het 1 groot bestand zou zijn.
idd bij grote bestanden haalt hij zijn max transfer rate wel, bij kliene bestanden moet je inderdaad niet raar staan te kijken als hij 10x zo langzaam gaat.

systeem specs

• floduR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
15 min? das vrij lang, dat komt uit op 3,4 MB/s dat is ongeveer de snelheid als dma niet aan staat?
wel gecontroleerd?

(van een ata100 naar een ata100, en een goeie kabel, moet je met zeker 10-15mb per seconde kunnen kopieëren, dus enkele minuten)

edit:
bij veel kleine bestanden duurt het wel langer, maar niet zo veel langer, dan moet het nog met 8-10mb/s moeten gaan
(bij mij in ieder geval wel)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

hoe kopieer je de data van de ene naar de andere schijf?
doe je dat gewoon via de verkenner of gebruik je bijv norton ghost om je disk te clonen (dit laatste is extreem snel moet ik zeggen).

Verwijderd

Topicstarter
Ik doe het via de explorer omdat mijn 60GB dood gaat en mijn ik dus niet alles tegelijk op mijn 40 GB kan krijgen want meteen vanaf de 60 gb branden doet ie niet.
en tja bijna 60 GB aan manga wil ik wel houden ;)

UPC was de laatste 2 maanden niet blij met me
zijn meestal files van 50-140mb in ingeveer 26 files
Pagina: 1