[koelblok] Zagen aan je koelblok

Pagina: 1
Acties:

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 18:21
Ik was een beetje aan het rondneuzen, maar kon eigenlijk geen bevredigend antwoord vinden...

Ik heb een MSI K7T Pro2-A en een Arctic Super Silent 2000. Op het moment dat ik die SuperSilent kocht, wist ik al dat het koelblok te groot is. Een stukje is er echter zo afgedremeld :9

Maar wat ik me nu afvraag.... Kan dat ongestraft? Er moeten aan één kant, onderaan, twee hoekjes afgezaagd worden om hem te laten passen. Hoekjes van ongeveer 0.5x0.5x1 (lxbxh). Wat is de invloed op de koeling? Zal hij nu minder goed koelen?

En dan bedoel ik wel merkbaar. Ik kan me namelijk voorstellen dat de proc een paar tienden (honderdsten :?) van een graad warmer wordt.....

Hij zal er sowieso in komen, maar ik ben gewoon benieuwd....
Iemand een gedachte hierover??

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

Nee, t zal niet heel veel uitmaken, hoor, er worden ook blokken geproduceerd waar die hoeken standaard al af zijn geloof ik.
De warmte zal toch eerder naar boven gaan in t blok dan opzij, omdat t boven koeler is, omdat daar je fan t hardst op blaast.
Dus ik denk niet dat t erg veel uit zal maken :)

t zal natuurlijk altijd schelen, maar of je er echt last van zal hebben is de vraag, ik denk dat t minder erg is dan als je dezelfde hoeveelheeid metaan aan de bovenkant zou verwijderen.

percentueel ipv procentueel?
of mag t allebei?
t 2e klinkt wel ietsje beter? :)

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

Verwijderd

Mijn gedachte: bereken de oppervlakte eens van het totale koelelement en trek dan het oppervlak ervan af dat je kwijtraakt... procentueel is dat te verwaarlozen... ZAGEN MAAR!

• Looki
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 03-12-2024

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

maakt niet veel uit... koelt iets minder maar niet echt merkbaar..

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

• TheDancer
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14-02 18:21
Op maandag 10 juni 2002 16:07 schreef Bonanza76 het volgende:
Mijn gedachte: bereken de oppervlakte eens van het totale koelelement en trek dan het oppervlak ervan af dat je kwijtraakt... procentueel is dat te verwaarlozen... ZAGEN MAAR!
Als je het goed zou doen, moet je dan ook in deze berekening de hoeveelheid warmte op de te zagen plaats meenemen :7
Wordt dan wel ingewikkeld...

Ik zal vanavond maar eens gaan dremelen....

It don't mean a thing, if you can't get that ping - Duke Ellington 1932