MSI 6380 V3.0

Pagina: 1
Acties:

• Croga
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:36

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Ook ons bedrijf werd getroffen door het PCPrivé virus... Helaas koos onze baas ervoor dit te regelen bij bedrijven die alleen merk-PCs verkopen.

Niet zo'n probleem, ik had nog wat zut nodig voor mijn server, dus een goedkope Fujitsu-Siemens AXP1800+ genomen, en een stapel harde schijven voor in mijn server.

Nu is deze Fujitsu Siemens PC in het bezit van een prachtig MSI moederbord. Namelijk de 6380 (ook wel bekend als K7T266-Pro) echter in dit geval in versie 3.0. Deze is dus op de site van MSI zelf nergens terug te vinden.
En wat wil het geval: Die leipos van FS hebben lekker in de bios de FSB vast gezet......

Ikke dus denken: Als ik nou gewoon de nieuwste versie van de 6380v2.0 bios er op plak, moet gaan werken.... Nou, lekker niet dus! Hij zegt dat de update niet overeenkomt met de huidige BIOS (Nou duhhuh! Dat wist ik al.)

Kan iemand mij helpen? Heeft iemand dit al eerder meegemaakt? En hoe heppie dat dan opgelost?

Aangezien het systeem op het moment op zo'n 45 graden full load draait, kan ie nog best wat megahertzjes er bij hebben, lijkt me.... :)

Verwijderd

Ik ben bang voor je dat dit allemaal niet gaat werken, waarschijnlijk gaat het om een puur OEM-bord waarop MSI verder geen support geeft..

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
:'(

Er moet toch een mogelijkheid zijn om hier een "normale" MSI bios op te laden?

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Nog een laatste bumpje dan? Iemand die hier nog iets voor weet mischien?

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Ook al krijg je die bios erop, hij zal niet booten.

Actions speak louder than words

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
heh... de vraag is dan ook, hoe ik een werkende bios er op kan krijgen, zonder FSB lock.... Mijn eerste idee was om gewoon de v2.0 bios er op te pleuren, maar dat doet em niet.....

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Zoek eens op bioseditor. Ik heb ergens wel wat gelezen over het aanpassen van de initstring, zodat hij denkt dat hij de juiste bios heeft.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
helaas.... alleen meldingen van bios editors voor nVidia en ATi graf kaarten, geen system bios...

Maar ik heb wel een draadje gevonden met een optie om een andere dan de originele bios er, mogelijk, op te pleuren... Ga ik vanavond proberen.... Ik laat wel weten hoe het gaat!

In ieder geval bedankt voor de zoektocht-inspiratie :)

• weerdo
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Op de site van Fujitsu Siemens staat een nieuwe bios-upgrade. Probeer die eens.

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Ja, die heb ik er al op gezet, maar die heeft nogsteeds een FSB lock er op zitten :(

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Is het mischien de Lite Editie? Die kan je volgens mij niets uithalen met de fsb dacht ik :?

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

www.flashbios.org iets voor je ?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

• Croga

Croga

The Unreasonable Man

Topicstarter
Nou, de /nbl optie werkt dus ook niet :(

Ik denk dat ik het maar opgeef... ga toch het mobo overdoen aan m'n schoonpa ....
Pagina: 1