Toon posts:

HELP: Asus v6800 BIOS gewist??

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Shit, gister een nieuwe Asus V6800 Pure Firmware proberen te installeren. Kreeg foutmelding dat deze driver niet compatible was. Nu kan mijn computer niet meer opstarten. Tenminste, ik hoor hem opstarten, maar geen beeld. Na verloop van tijd valt hi uit. Wat nu??? Help needed.

Verwijderd

pci vgakaartje er en dan wat omprutsen (flashen) als dat dan wil of kijken als windows hem wel vind

Verwijderd

Topicstarter
heb je iets meer info voor me, snap niet helemaal wat je bedoelt.

Verwijderd

Als ie nog opstart van flop, kun je daar een autoexec opzetten die met nvflash de flash-bios van je videokaart weer opnieuw programmeert.

bv:

NVFLASH -s3 -fBIOS.ROM -p -h

De biosjes en tools kun je vast wel bij Zoiah vandaan halen.

Evt. kun je eerst testen of de bios het doet met vgabios, ik weet niet of die het nog doet in jouw geval, maar is de moeite van het proberen waard he (als je dan weer beeld hebt met vgabios, kun je daarna met nvflash aan de gang; het voordeel van een vgabios bootflop is, dat je die eerst zonder gevaar ook op een werkend systeem van iemand anders kunt testen! Met nvflash is dat wat gevaarlijker he...)

Verwijderd

Topicstarter
en hoe werkt dat met vgabios dan? Dan moet je dus niet flashen, maar... op de een of andere manier een vgabios op opstartflop krijgen?
Sorry voor de vele vragen, maar dit probleem heb ik nog nooit eerder meegemaakt.

Verwijderd

Nou, die vgabios laad gewoon een biosfile in het geheugen en start die... net zoals ie in de flash-chip zou zitten, alleen nu zit ie alleen in de RAM. En is dus ook weer weg na een reset.

dus met een commando als:

VGABIOS -fch125150.rom

probeert ie vanuit de RAM de ch125150.rom bios-file te starten. Als ie werkt (je ziet dan het start-scherm van je videokaart, bv "ASUS V3800 - 32MB" etc etc) kun je hem dus gaan proberen te flashen, als ie niet werkt zou ik dat niet doen :+

Verwijderd

Topicstarter
Het is gelukt. Eerst met VGABIOS, daarna met NVFLASH. Heb nu 2.10.03.00 erop staan. Twijdel nog of ik 2.10.02.04a van Asus zelf erop moet zetten. Maar dan NIET via de executable waardoor de kaart in eerste instantie currupt werd :-)

• Furs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 00:19
uhmzz.. ik heb vandaag hetzelfde gedaan wouw hem flashen ging alles goed totdat ik opstarten wouw alleen nog maar strepen in beeld en super sloom..
maar deze link doet het niet meer http://zoiah.m3dzone.com/

dus kan iemand me andere site geven of kan degene die het ook had mij de bestanden geven ik heb een
asus v6800 32 DDR deluxe...

kan je me mail naar force2002@hotmail.com of hier wat neerzetten... kan om dit moment niks met me comp :(

Cookie?

• Jur
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jur

Dus....

Door Jur - zaterdag 18 augustus 2001 14:35

--------------------------------------------------------------------------------
Pas wel even gooed op ! Er zijn 2 verschillende versies van de v6800.
1 tje met 4 geheugen chips van 8 mb en 1 van 8 X 4 Mb.
Wanneer je je kaart met de verkeerde bios flasht zal hij het heel brak doen.De bios van de asus site is alleen geschikt voor de 8X 4 (=oudere) kaart.
Zie ook www.geforcefaq.com(hier vind je ook de goede rom)

Deze heb ik al is geplaatst...... een x of 10....

Als je er niet uitkomt mail me maar ff

• Furs
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-03 00:19
Op vrijdag 19 oktober 2001 00:41 schreef Jur het volgende:
Door Jur - zaterdag 18 augustus 2001 14:35

--------------------------------------------------------------------------------
Pas wel even gooed op ! Er zijn 2 verschillende versies van de v6800.
1 tje met 4 geheugen chips van 8 mb en 1 van 8 X 4 Mb.
Wanneer je je kaart met de verkeerde bios flasht zal hij het heel brak doen.De bios van de asus site is alleen geschikt voor de 8X 4 (=oudere) kaart.
Zie ook www.geforcefaq.com(hier vind je ook de goede rom)

Deze heb ik al is geplaatst...... een x of 10....

Als je er niet uitkomt mail me maar ff
het is weer gelukt had die site ook gevonden na een aantel dingen lezen :) maarja was zo pissed op het moment dat ik me geforce had verneukt :)

thnx anyway

Cookie?

Pagina: 1