Toon posts:

P1-166 > p1-233 ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kan ik met goeie koeling (Zit nu volgens mij een goeie op, Target groot blauw koelblok met snelle fan + koelpasta) mijn (Originele) p166 op 233 Mhz laten lopen zonder dat ie gefrituurd wordt?

Barracuda

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Proberen zou ik zeggen... als ie het niet doet wil ie gewoon niet starten of is ie heel onstabiel. Dan moet je hem dus lager zetten...

Oh, en het is slimmer om hem eerst een beetje hoger te zetten en daarna nog een beetje, dan weet je tot waar ie wel werkt...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
Maar als ik dat goed in de gaten houdt, en gewoon goed oplet, en zodra ie raar gaat doen gelijk terug zet, gaat ie dan niet kapot?

barracuda

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Nee, meestal (:)) niet...

En kijk anders eens of jou mobo ondersteund wordt door Motherboard Monitor. Dan kun je zien hoe warm je processor nu is...

If nothing is written below, I was the last to reply...

Verwijderd

Topicstarter
Rainman, zet je icq ff aan als je wilt

Verwijderd

Zolang je er niet te hoog voltage opzet, moet hij echt niet kapotgaan. Met 2.9v moet je al de 233 kunnen halen (theoretisch, beetje geluk is ook nooit weg :)). Maar als het even kan, zet hem dan op 3x75MHz (=225MHz). Draait ie echt veel sneller dan op 3.5x66! En daarbij doet hij dat makkelijker dan op 233MHz. Gewoon een beetje nstellingen uitproberen. Werkt de boel niet -> zo gauw mogelijk weer omlaag of voltage verhogen (laatste mits niet te hoog).

Suc6!

Verwijderd

Hebben we het hier over een MMX. Zo ja, dan het volgende.
Indien je hem met de "normale" methode naar 200 Mhz kunt krijgen (3x66) dan heb je in ieder geval nog een eerste generatie 166 MMX. Dan kun je met een goede koeling naar 3.5x66 gaan. Als je de bussnelheid gaat verhogen naar 75 of 83 dan krijg je zeer waarschijnlijk problemen met je controllers (vooral van de hd). Heb je een "normale" 166 dan zal deze max. 200 Mhz draaien op 3x66.
Pagina: 1