[ipcop] Webserver?

Pagina: 1
Acties:

• Reley
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 15:26

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Ik heb een IPcop routertje, is het mogelijk om daar ook een webserver van te maken?
en zo ja hoe? ik ben een redelijke linux n00b. ik heb al gezocht hier, maar kon niks vinden over Ipcop en webserveren.

Ik zelf zou zeggen gewoon Apache erop, maar werkt dat onder IPcop?

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
O-)

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Yo Donkey.. Pall....

Misschien dat je wel een extra Apache kan installeren of een 2e site kan aanzetten ergens :? Weet iemand niet waar die files staan en hoe je er een 2e webserver opzet?

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

gebruik FreeSCO; is een router en Webserver(alleen geen Apache, ik geloof BO)..

Werkt wel lekker..

BTW, humor die Shrek/Donkey combo >:)

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 21:18 schreef ThinKGEEk het volgende:

Werkt wel lekker..

LOL ben dus net omgeswitched van FreeSCO op de flop naar IPcop, de main reason was dat IPcop makkelijker in te stellen is...

ach ja. ons kent ons ;)
zie quote :)

• Reley

Reley

Zoom Zoom

Topicstarter
[schop modus]
tips iemand?
[/schopmodus]

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

Op maandag 10 juni 2002 21:18 schreef ThinKGEEk het volgende:

Werkt wel lekker..

hehe ja we kennen elkaar in het echt ook ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

• Dionysus
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Volgens mij staat er al iets op van een webserver want die admin pagina is toch echt een html pagina >:)
Misschien is daar wat mee te doen.
Of apche er al op staat zou ik niet weten, maar dat kun je vast wel op de IpCop site vinden.

Toch zit er een groot veiligheids risico aan als je een webserver op je router/firewall plaatst, bij onjuiste instellingen of het niet installeren van een update kan je hele netwerk open liggen.
Mooiste is een aparte pc op een orange nic te zetten en daar een pagina op hosten. Of host de pagina op een lokale pc in je green network.

Het is een linux pakket dus in principe kun je er best extra pakketten er op zetten. Hoe zou ik zo gauw niet weten kweet niet een zeker of er op IpCop een compiler aanwezig is.
Er zijn ook een aantal linux pakketten die gemaakt zijn voor router/firewall/server, E-smith, Clarkconnect bijvoorbeeld als je hier meer over wil weten moet je de site en het forum van http://www.mindigger.com maar es bekijken.
Pagina: 1