Toon posts:

[Nieuwe HDD] Windows wil niet meer ...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
...opstarten na het er in doen van een tweede Harde schijf.

Hallo,

Ik doe dit niet voor mezelf, maar voor een klasgenoot van me.
Hij heeft sinds vandaag een tweede harde schijf, wat ooit mijne was. Er was niets mis mee.

Voorheen dat die pc van hem het goed. Maar na het er in doen van mijn harde schijf start windows niet meer op.
In de bios wordt ie wel gezien.

Tijdens het opstarten is er neit veel aan de hand totdat windows 98 geladen moet worden. Hij vindt niets op de harde schijven, en hij leest de diskette wel (opstart diskette) maar doet er niets mee.
En er blijft continu een knipperdende cursor boven in beeld staat, je weet wel, zon DOS geval waar je ziet waar je bent ( _ )

Alvast bedankt voor de hulp, enne mijn excuses als ik in het verkeerde deel zit. Maar ik dacht dat dit het goede was, gezien het iets is met de HDD of andere opslag apparaten.

D_S_S

• Robin
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die HD, heb je die wel als master of slave erin gezet en eventueel in BIOS gekeken of deze wordt "gezien" door het BIOS :? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, heeft ie gedaan.

Zijn oude hdd was master en die van mij was slave.

In de bios gaf ie ook beide HDD's aan.

• Robin
  • Niet online
Heb je die HD ook wel in de goeie FAT geformateerd, want Windows98 kan geen NTFS lezen (als je dat gebruikte) :)

Verwijderd

Topicstarter
ik heb m geformatteerd in fat 32.

Was eerst NTFS maar omdat ik m als share gebruikte heb ik m overgezet op Fat32 en daar heb ik ook nog een tijd op gewerkt

En dat zou dan niet verklaren dat het floppy t niet deed

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

niet toevallig bij het inbouwen floppy kabel eruit getrokken? en toen verkeerd om teruggedaan.

en als je nu boot zonder floppy, doet hij het dan wel?

Verwijderd

Topicstarter
Probleem was onder tussen opgelost. De IDE-kabel zat niet goed.

HDD omgedraaid op de IDE-Kabel en toen deed alles het wel weer. Thanx any way voor de hulp

• Icey
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:25
Op maandag 10 juni 2002 19:07 schreef D_S_S het volgende:

HDD omgedraaid op de IDE-Kabel en toen deed alles het wel weer. Thanx any way voor de hulp
vind ik knap, bij mij past hij er maar op 1 manier op!
Pagina: 1