Antec/ Enermax vs. Zalman voeding

Pagina: 1
Acties:

• Freekdernatuur
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 18:09

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
Ik heb eens even wat rondgezocht hier, omdat ik op zoek ben naar een nieuwe voeding. Nou ben ik tot de conclusie gekomen dat over het algemeen de Antec en Enermax beide goede voedingen zijn.

Maar hoe zit dat met de Zalman ST-300BLP?

Is deze een beetje stil ed? Zijn er mensen die goede/slechte ervaringen mee hebben, of kan ik gewoon beter toch een Antec gaan halen?

Verwijderd

Ik heb er wel wat over gelezen ergens....

Bleek toen wel een goeie voeding te zijn.
Maarjah,
Enermax is gewoon makkelijker aan te komen.
Bovendien kun je dan ook nog kiezen tussen verschillende wattages en opties.

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
hmm ok.

heb ik nog een vraagje, zijn er nog meer verschillen tussen de 'gewone' Enermax en de 'True' uitvoering behalve 1 extra fan en 1 extra trafo?

Maakt een 2e fan in je voeding erg veel verschil mbt warmte afvoer (van processor), of valt dit allemaal wel mee?

• adana
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:35

adana

merzbow, schmerzbow

Voor de specifieke verschillen tussen de verschillende enermax voedingen kun je het beste even op de site van enermax kijken.

Wat betreft die tweede fan: Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt mijn niet zoveel toe te voegen ten opzichte van een voeding met één fan. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat één fan te weinig zou kunnen zijn.

kinky icoontje trouwens :)

"One day I may find it quite amusing,
how touch and tongues make life so confusing."
Anne Clark

Verwijderd

now 2 of 3 is wel beter voor de temp in je pc.

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
kinky icoontje trouwens :)
Dank u, ik heb er een poster van 110 x 80 boven mijn bed hangen, (mijn vriendin moest even wennen 8-))

• Scarp
  • Registratie: April 2002
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 14:59 schreef adana het volgende:
[...]

Wat betreft die tweede fan: Ik heb er geen ervaring mee, maar het lijkt mijn niet zoveel toe te voegen ten opzichte van een voeding met één fan. Ik heb in ieder geval nog nooit gehoord dat één fan te weinig zou kunnen zijn.
Ik heb een enermax met 2 fans ... 1 outtake (aan achterkant van me comp) en 1 intake (onder de voeding net boven de cpu). Mijn cpu word 2 graden warmer als ik die intake fan op z'n laagste snelheid laat draaien (is regelbaar). Dus maakt wel degelijk uit. Elke extra mogelijk om warme lucht uit je computer de halen is goed :)

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op maandag 10 juni 2002 14:52 schreef Freekdernatuur het volgende:
hmm ok.

heb ik nog een vraagje, zijn er nog meer verschillen tussen de 'gewone' Enermax en de 'True' uitvoering behalve 1 extra fan en 1 extra trafo?

Maakt een 2e fan in je voeding erg veel verschil mbt warmte afvoer (van processor), of valt dit allemaal wel mee?
True is toch een Antec voeding? Die heeft temp-geregelde stekkertjes voor casefans. Enermax heeft ook een twee-fan-psu maar die heeft dat weer niet. En hij heeft dacht ik geen apart gereguleerde uitgangen voor de verschillende voltages.

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
True is toch een Antec voeding?
je hebt gelijk.

Weet je toevallig ook hoeveel van die stekkertjes voor die case fans ze hebben? Ik kon dat nl nergens op de Antec site vinden...

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
sorry, ik heb het al gevonden
Dedicated Fan Only connectors allow TruePower power supplies to control and monitor the speed of up to three case fans.

• Freekdernatuur

Freekdernatuur

Kracht door Eenvoud

Topicstarter
Weet iemand toevallig waar de zogenaamde 'aux power connector' voor gebruikt wordt?

• tofus
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 13-05-2014

tofus

it's all in the game

Voor zover ik weet is Antec één van de weinige voedingfabrikanten die z'n (duurdere modellen) voedingen uitrust met potmeters. Zo kun je de voltages van je voeding precies tweaken, wat in sommige gevallen evt. zou kunnen leiden tot een stabieler systeem.

Dit is voor mij in ieder geval de reden geweest dat ik voor een Antec voeding ben gegaan, ipv. voor een Enermax (het is nauwelijks een geldige reden, maar het was eigenlijk het enige echte verschil wat ik tussen beide merken kon ontdekken).

Wat de kwaliteit van Zallman voedingen is, weet ik niet. Ze zullen ongetwijfeld stiller zijn dan de gemiddelde voeding, maar of ze kwalitatief vergelijkbaar zijn met Antec of Enermax: je ne sais pas!

"Whoever undertakes to set himself up as judge in the field of truth and knowledge is shipwrecked by the laughter of the Gods." - Albert Einstein

Verwijderd

De Zalman ST300-BLP is absoluut de stilste voeding waar ik ooit mee heb gewerkt. Ze zijn gewoon onhoorbaar. Als je het systeem aanzet, ben je verbaast over de geluidsproductie ervan.

Over de stabiliteit/kracht. Ik heb nooit echt verschil gehad in stabiliteit, alleen heb ik het idee dat de spanningswaardes van de Zalman stabieler en doorgaans hoger zijn dan die bij Enermax, zoals uit te lezen valt bij simpele windows proggies en de mainboard BIOS.

Ik zou Zalman nemen als ik een nieuwe voeding nodig had.

Verwijderd

ik zelf heb reeds een aantal maanden een aantal Enermax voedingen aangeschaft voor aantal sys. en werkt super! veel settings te controleren of de voeding zelf laten reageren op temperaturen.en ik vind het echt super stil!
in de pricewatch staan ze denk ik ook wel dus kijk ns rond naar de specs,maar /me is er erg tevreden mee :9~

• Oxi
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14-11-2022

Oxi

ik heb de zalman voeding, geen ervaring met andere (behalve een kapotte nameless :o)
hij is echt stil, stiller dan enermax in de winkel (stond wel een orb naast te blazen)... :?
Hij doet het goed. me +5V lijn staat stabiel op 4.98V.. Dus voor tweakers niet eens zo slecht.

I wouldn't give his troubles to a monkey on a rock

• IvoB
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 01-08 15:59

IvoB

Prutst er rustig op los

Hier ook een tevreden Zalman gebruiker. :) Zeer stil en stabiel, en AMD en P4 gecertificeerd.

• John_Glenn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 28-08-2023

John_Glenn

verdeelt de whooping.

Op maandag 10 juni 2002 16:21 schreef Freekdernatuur het volgende:
Weet iemand toevallig waar de zogenaamde 'aux power connector' voor gebruikt wordt?
Weet nie zeker, maar helpt dit?
Overall there are seven 4-pin connectors, two FDD connectors (the second is useful for a tape drive or a similar device), the required Pentium IV 12v connector, an AT-looking connector (used for some server boards from what I hear), two 4-pin "fan only" connectors, and a 3-pin plug for monitoring fan speeds.
Bron: http://www.mikhailtech.com/articles/psu/truepower330/page5.shtml

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 18:08 schreef tofus het volgende:
Voor zover ik weet is Antec één van de weinige voedingfabrikanten die z'n (duurdere modellen) voedingen uitrust met potmeters. Zo kun je de voltages van je voeding precies tweaken, wat in sommige gevallen evt. zou kunnen leiden tot een stabieler systeem.
De 300 watt van AOpen en powerman (is dezelfde) hebben ook een potmetertje.

Verwijderd

Dit bericht hoort hier misschien niet thuis maar ik heb een vraag aan PaCKo ik heb namelijk ongeveer dezelfde systeem config. Maar zijn proc is 36 graden stressed en die van mij 60. Die 36 graden zijn om te :9~ Ik weet niet of hij de fan boven de proc op maximale toeren heeft draaien dat heb ik dus niet.

Maar nu weet ik in ieder geval welke voeding ik moet nemen.

Verwijderd

Ik heb een gemodificeerde Zalman CNPS6000Cu cpu koeler met een 120mm Papst 4412FM op 12V.

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 15:54 schreef PaCKo het volgende:
Ik heb een gemodificeerde Zalman CNPS6000Cu cpu koeler met een 120mm Papst 4412FM op 12V.
van harte gefeliciteerd :?
het gaat hier wel over de voeding van Zalman hè |:(
Pagina: 1