Op maandag 10 juni 2002 19:27 schreef White Dust het volgende:
Het vreemde is dat iedereen Bioware noemt als makers van BG maar we hebben ook nog BlackIsle, zouden dezen niet een vervolg willen maken

ze hebben tenslotte ook Icewind Dale 2 gemaakt, daar heeft Bioware verder niets mee te maken...
Baldur's Gate (en alles wat ermee te maken heeft) is gemaakt door Bioware en PS:T en IWD (ook met toebehoren) door BlackIsle. Ze maken beiden wel hun eigen spellen waarbij trouwens wel InfinityEngine updates en artwork, monsters e.d. worden uitgewisselt.
Op maandag 10 juni 2002 14:40 schreef stormblade32 het volgende:
Laatst op internet heb ik wel geruchten gehoord over een nieuw deel, omdat de licentie ofzo was overgenomen door een ander bedrijf.
Iemand meer info
Bioware en Blackisle mogen dan wel de games maken, rechten om ze (AD&D based games) uit te geven hebben ze zover ik weet niet (en ook niet nodig als developers), hun publisher Interplay echter wel.
Alleen ergens vorig jaar, november december ergens als ik mij niet vergis is Bioware weggegaan bij Interplay.
Op zoek naar een nieuwe publisher hadden ze niet zo heel veel keus, deze moest wel AD&D games mogen publishen, oftwel: Infogrames.