Famicom (de Nes in Europa ) + Super Nintendo + N64 + Gamecube + Gameboy Advance + Dreamcast + PC Run and hide because the storm will come.
Voor wat ik ervan weet is het ooit de bedoeling geweest dat er een trilogy kwam. Met Baldur's Gate als deel 1 en Torment als deel 2 (wat deel 3 zou worden is nooit bekend gemaak/geworden
). Al vrij snel bleek dat een trilogy beter werkte in dezelfde setting dus werd het idee voor BG II geboren. Waarom ze van een trilogy afgestapt zijn, geen idee eigenlijk.
Voor wat ik weet is dat er wel een nieuewe BG komt hoewel die ook best een anders kan gaan heten.
Voor wat ik weet is dat er wel een nieuewe BG komt hoewel die ook best een anders kan gaan heten.
edit:
Voor het moment is het even wachten op IWD II en NWN
Voor het moment is het even wachten op IWD II en NWN
Verwijderd
Voor zover ik gehoord heb komt er inderdaad ooit nog een nieuwe Baldur's Gate, maar dan wel met een heel ander verhaal en compleet in 3D 
Laten we hopen dat die het niveau van BG en BG 2 ook maar enigzins kan evenaren!
Laten we hopen dat die het niveau van BG en BG 2 ook maar enigzins kan evenaren!
Verwijderd
Volgens Black Isle zijn er in ieder geval voorlopig geen plannen om Baldur's Gate Dark Alliance te ontwikkelen voor de PC. Er is niets bekend over plannen voor BG3, ze zijn druk bezig met Lionheart.
En daar komt bij dat Chris Avellone er aan zit te denken om een nieuw PlaneScape spel te maken, waarschijnlijk niet met TNO maar een hele nieuwe story lineOp maandag 10 juni 2002 16:18 schreef pollo het volgende:
Volgens Black Isle zijn er in ieder geval voorlopig geen plannen om Baldur's Gate Dark Alliance te ontwikkelen voor de PC. Er is niets bekend over plannen voor BG3, ze zijn druk bezig met Lionheart.
O, en dan nog iets, wisten jullie dat er een PlaneScape voor de PSX op papier stond? deze is uiteindelijk geschrapt maar toch
Er is/komt nog wel dark alliance voor de psx maar daar hebben we natuurlijk weinig aan.
Ze kunnen niet gewoon verder gaan met de verhaallijn en baldurs gate 3 maken want je bent aan het einde van 2 al veel te POWERfull. Wel leuk idee zou zijn dat ze 100 jaar voor jij geboren bent verhaaltje maken of misschien die time of troubles als omgeving gebruiken voor bg3 of misschien gorion in zijn jeugd dat je daarmee ken killen of of of.....:P
Ze kunnen niet gewoon verder gaan met de verhaallijn en baldurs gate 3 maken want je bent aan het einde van 2 al veel te POWERfull. Wel leuk idee zou zijn dat ze 100 jaar voor jij geboren bent verhaaltje maken of misschien die time of troubles als omgeving gebruiken voor bg3 of misschien gorion in zijn jeugd dat je daarmee ken killen of of of.....:P
Toen ToB bijna uitkwam, hoorde ik overal dat ToB de bg reeks zou afsluiten. Bioware is niet echt het bedrijf dat opvolgers blijft maken, ze maken liever hele nieuwe spellen, dan door te gaan tot bg 5 ofzo. Bovendien denk ik, dat als NWN heel goed in de smaak zal vallen van de fans, ze eerst aan NWN 2 zullen beginnen.
Verwijderd
BG is een afgesloten verhaal lijkt me 
Als er iets nieuws komt staat het hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/520334 en daar stikt het van de NWN topics
Leuke:
<quote>
'You guys are full of crap!'
[Apr 25] You don't often see those words on a news story, but since they were uttered by one Neverwinter Nights producer, about the other two (and Joint CEOs), we thought we'd use them to get you into the spirit of that IGN-PC interview.</quote>
http://pc.ign.com/articles/357/357954p1.html
Als er iets nieuws komt staat het hier:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/520334 en daar stikt het van de NWN topics
Leuke:
<quote>
'You guys are full of crap!'
[Apr 25] You don't often see those words on a news story, but since they were uttered by one Neverwinter Nights producer, about the other two (and Joint CEOs), we thought we'd use them to get you into the spirit of that IGN-PC interview.</quote>
http://pc.ign.com/articles/357/357954p1.html
Verwijderd
Nou, van mij mag er nog wel een BG3 komen.
Met een nieuwe verhaallijn natuurlijk. En met een game-engine ala Dungeonsiege :-) Die vond ik namelijk errug lekker werken (spel zoog wel voor de rest)
Met een nieuwe verhaallijn natuurlijk. En met een game-engine ala Dungeonsiege :-) Die vond ik namelijk errug lekker werken (spel zoog wel voor de rest)
Het vreemde is dat iedereen Bioware noemt als makers van BG maar we hebben ook nog BlackIsle, zouden dezen niet een vervolg willen maken
ze hebben tenslotte ook Icewind Dale 2 gemaakt, daar heeft Bioware verder niets mee te maken...
Nee, dat zou heel de bg sfeer weg halen. Gewoon doorgaan, op de grafische engine waar ze al mee werkten, alleen nieuwe chars, verhaallijn, quests en al de andere shit. Maar zullen we maar eerst op NWN blijven w8ten?Op maandag 10 juni 2002 18:58 schreef Dunne_Hein het volgende:
Nou, van mij mag er nog wel een BG3 komen.
Verwijderd
Ben bang dat ik je moet teleurstellen...Op maandag 10 juni 2002 17:50 schreef White Dust het volgende:
En daar komt bij dat Chris Avellone er aan zit te denken om een nieuw PlaneScape spel te maken, waarschijnlijk niet met TNO maar een hele nieuwe story line
Op 29 mei schreef Chris Avellone op de Black Isle message board over Planescape (topic "Planecape: Torment II?" pagina 2)
Planescape 2/Torment 2 or whatever is not in production, seriously. Although the Planescape universe is incredible, we don't have any plans for future Planescape products right now.
What I meant above is if we ever did do a sequel, it most likely wouldn't involve the Nameless One. That story's done.
Verwijderd
Baldur's Gate (en alles wat ermee te maken heeft) is gemaakt door Bioware en PS:T en IWD (ook met toebehoren) door BlackIsle. Ze maken beiden wel hun eigen spellen waarbij trouwens wel InfinityEngine updates en artwork, monsters e.d. worden uitgewisselt.Op maandag 10 juni 2002 19:27 schreef White Dust het volgende:
Het vreemde is dat iedereen Bioware noemt als makers van BG maar we hebben ook nog BlackIsle, zouden dezen niet een vervolg willen makenze hebben tenslotte ook Icewind Dale 2 gemaakt, daar heeft Bioware verder niets mee te maken...
Bioware en Blackisle mogen dan wel de games maken, rechten om ze (AD&D based games) uit te geven hebben ze zover ik weet niet (en ook niet nodig als developers), hun publisher Interplay echter wel.Op maandag 10 juni 2002 14:40 schreef stormblade32 het volgende:
Laatst op internet heb ik wel geruchten gehoord over een nieuw deel, omdat de licentie ofzo was overgenomen door een ander bedrijf.
Iemand meer info
Alleen ergens vorig jaar, november december ergens als ik mij niet vergis is Bioware weggegaan bij Interplay.
Op zoek naar een nieuwe publisher hadden ze niet zo heel veel keus, deze moest wel AD&D games mogen publishen, oftwel: Infogrames.
In een ander interview zecht ie ook dat hij serieus zit te denken aan een nieuw planescape spel... en dat sluit hij in dat stukje wat je hebt gequote ook niet uit alleen als er een vervolg komt dan zal TNO er waarschijnlijk niet in voorkomen (kheb het zelfde stukje ook gelezenOp maandag 10 juni 2002 22:59 schreef pollo het volgende:
[..]
Ben bang dat ik je moet teleurstellen...
Op 29 mei schreef Chris Avellone op de Black Isle message board over Planescape (topic "Planecape: Torment II?" pagina 2)
[..]
/edit/
sorry, het was niet Chris die zij over een PS:T2 maar Feargus (linkje: http://www.gamespydaily.com/news/fullstory.asp?id=3364 onder aan)
Bioware is inderdaad weg bij Interplay maar interplay heeft de rechten voor een aantal spellen gekocht en als ik me niet vergis is Infogrames eigendom van Wizards of the Coast en die zijn natuurlijk eigenaar van TSR die op zijn beurt weer de (A)D&D spellen maakt...Op dinsdag 11 juni 2002 00:13 schreef Jack Frost het volgende:
mij niet vergis is Bioware weggegaan bij Interplay.
Op zoek naar een nieuwe publisher hadden ze niet zo heel veel keus, deze moest wel AD&D games mogen publishen, oftwel: Infogrames.
Verwijderd
kheb ff wat research gedaan,how about the other way around?Op dinsdag 11 juni 2002 17:58 schreef White Dust het volgende:
[..]
Bioware is inderdaad weg bij Interplay maar interplay heeft de rechten voor een aantal spellen gekocht en als ik me niet vergis is Infogrames eigendom van Wizards of the Coast en die zijn natuurlijk eigenaar van TSR die op zijn beurt weer de (A)D&D spellen maakt...
1997?: Wizards koopt TSR
1999: Hasbro Intercative koopt Wizards
2001: Infogrames koopt Hasbro Interactive
Oftewel Infogrames owns all
edit:
interplay heeft idd natuurlijk nog wel rechten om (A)D&D-games te publiceren maar veel is er niet over te vinden.[quote]
Interplay Entertainment Corp. (Nasdaq:IPLY - news), will maintain the license to develop and publish roleplaying games using the Dungeons & Dragons franchises of Baldur's Gate and Icewind Dale, licensed from Infogrames Interactive Inc.
[/quote]
interplay heeft idd natuurlijk nog wel rechten om (A)D&D-games te publiceren maar veel is er niet over te vinden.[quote]
Interplay Entertainment Corp. (Nasdaq:IPLY - news), will maintain the license to develop and publish roleplaying games using the Dungeons & Dragons franchises of Baldur's Gate and Icewind Dale, licensed from Infogrames Interactive Inc.
[/quote]
Pagina: 1