Toon posts:

[GBA] Kun je saven?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Is het mogelijk om tijdens of na een level te saven, zodat je niet elke keer opnieuw hoeft te beginnen als je hem hebt uitgezet?
Dit is met de GB "classic" wel, is dat nog steeds?

• .GoO
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 10-01 22:35
:?

Hangt van het spel af..

• -=Indigo=-
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 26-01 23:21
Op sommige cardridges zit een batterijtje, en daardoor kunnen alle instellingen en gehaalde levels onthouden worden. Andere spellen maken gebruik van passwords of hebben helemaal geen save systeem, maar die ben ik nog niet tegen gekomen.

• aftermath
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

aftermath

"Everybody lies"

dat ligt idd aan het spel, of je moet het anders bedoelen
?

http://psnprofiles.com/AfthyX

• Okyah
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Okyah

wespachterrrrrfilm..

bedoel je op t ding zelf of op een emulator?
maar op gba spellen zit altijd wel een save-functie hoor
nja, soms kan je niet midden in een level saven, das wel minder, zoals bij Zelda OoA en OoS, maar dat zijn eigenlijk color spellen :)
Maar bijna elk spel heft een batterijtje, dat t geheugen in stand houdt, meestal kun je dire of 4 saves hebben :)
kweet neit hoe lang zo'n batterijtje stand houdt, btw

Alone at last
Just nostalgia and I
We were sure to have a blast

• robertos
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21-05-2024
Op maandag 10 juni 2002 14:39 schreef Long_Nils het volgende:
Is het mogelijk om tijdens of na een level te saven, zodat je niet elke keer opnieuw hoeft te beginnen als je hem hebt uitgezet?
Dit is met de GB "classic" wel, is dat nog steeds?
met gb classic kun je ook saven hoor. Het ligt gewoon aan de cassettes die je erin duwt

The question is not what we are, nor where we are, but rather: where should we go?

• Bleet
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bleet

Losing my edge.

WTHF :?
Wat is GBA???

<edit>
10O post!!!!!
Whoepie!!!
<edit>

Last.fm |
If bullshit could fly, i'd be an astronaut.

• heuveltje
  • Laatst online: 15:53

heuveltje

KoelkastFilosoof

Game Boy Advanced (duh)

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 14:50 schreef Blade_V het volgende:
WTHF :?
Wat is GBA???

<edit>
10O post!!!!!
Whoepie!!!
<edit>
je weet wel. GameBoy Advanced. Nieuwste handheld van nintendo? :P

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 14:41 schreef -=Indigo=- het volgende:
Op sommige cardridges zit een batterijtje, en daardoor kunnen alle instellingen en gehaalde levels onthouden worden. Andere spellen maken gebruik van passwords of hebben helemaal geen save systeem, maar die ben ik nog niet tegen gekomen.
ikke wel
Final Fight one(F*ck Spel)

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 14:52 schreef heuveltje het volgende:
Game Boy Advanced (duh)
Op maandag 10 juni 2002 14:53 schreef Zero00 het volgende:

[..]

je weet wel. GameBoy Advanced. Nieuwste handheld van nintendo? :P
Jullie bedoelen de Game Boy Advance! :P

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt, ik hoopte dat het kon. Nu kan ik met een gerust hart er een kopen (voor mijn vriendin) ;)

• BlackMage
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-01 00:24
vergis je er niet op: 60% van de spellen kan niet saven.
Alle goede spellen meestal wel maar die uitmelk spellen ala disney ofzo niet. Maar die spellen zou jij of je vriendin vast niet meer spelen ;)

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 15:56 schreef BlackMage het volgende:
vergis je er niet op: 60% van de spellen kan niet saven.
Alle goede spellen meestal wel maar die uitmelk spellen ala disney ofzo niet. Maar die spellen zou jij of je vriendin vast niet meer spelen ;)
De meeste spellen gebruiken idd passwords ipv saven om de simpele reden dat een cartridge met SRAM $1 meer kost om te produceren :)

• GZ
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 16-05-2025

GZ

!!

Eerlijk gezegd snap ik niet wat er altijd is tegen passwords. Ik heb er iig nooit problemen mee gehad. Behalve bij de Battle of Olympus vroeger. Dat was echt een crime.

PSN:GZXX | NEX5 | CCNA | Wii | PS3 | 3DS | Wii-U NNID: MasterPrikkebeen | 2 kids

Verwijderd

Hmmz, bij Megaman op de NES had je ook altijd zo'n
password systeem :) Werkte zeer handig, behalve als je
moeder dreigt ze te verscheuren als je net bij het
laatste level bent en je erachter komt dat je kamer
een beetje een zooitje was :'( (Riiiight, ik was 6 :P)

Wel fijner anyway, konden ze die door de savegame-gebruikte-ruimte door iets anders....:)

• -=Indigo=-
  • Laatst online: 26-01 23:21
Op maandag 10 juni 2002 19:14 schreef GolbeZeromus het volgende:
Eerlijk gezegd snap ik niet wat er altijd is tegen passwords. Ik heb er iig nooit problemen mee gehad. Behalve bij de Battle of Olympus vroeger. Dat was echt een crime.
Wat ik een nadeel van passwords vind is dat je er meestal alleen maar naar een bepaald level mee kunt springen. Stel dat ze daarvoor bij tony hawk op de gba hadden gekozen ipv een batterij'tje, dan had je bv niet meer je eigen ventjes met alle custom stats enzo kunnen opslaan. Daarvoor kan een password te weinig informatie bevatten.

En het is inderdaad zo dat het meestal de 3rd party spellen met wat lagere kwaliteit zijn waarbij je nog met passwords moet werken.

• BlackMage
Op een grote console is het ook minder erg om passwords te hebben dan een gameboy advance.
Is echt een gedoe als je ff in de bus verder wilt :r
Sommige spellen worden gewoon verneukt daardoor. Eks vs sever, star x, enz. Zielig gewoon :'(

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 15:39

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Lucky Luke en GT Advance hebben het allebei. Lucky Luk evond ik een buchtspel en in GT advance moet je een code van ongeveer 8GR89GU9FHGVEHFG87GHSCHV79FGSD zolang invoeren, dus tegen d etijd dat je dat gedaan hebthad je het spel al kunnen uitspelen.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Dat van dat batterijtje menen jullie toch niet he? Altijd gedacht dat het een soort van flashen was.
Hoe vaak/ hoe lang moet ik mijn tetris dx aanzetten om ervoor te zorgen dat mijn giga scores bewaard blijven dmv dat (ik neem aan: oplaadbare) batterijtje?

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-01 07:34

Bosmonster

*zucht*

Op dinsdag 11 juni 2002 07:29 schreef sirmartyntf het volgende:
Dat van dat batterijtje menen jullie toch niet he? Altijd gedacht dat het een soort van flashen was.
Hoe vaak/ hoe lang moet ik mijn tetris dx aanzetten om ervoor te zorgen dat mijn giga scores bewaard blijven dmv dat (ik neem aan: oplaadbare) batterijtje?
Volgens mij is het inderdaad Flash-geheugen wat erop zit en niet een batterijtje :)

• gulie
  • Laatst online: 12-12-2024
het is een flase maar wel een Eflase en heeft een heeeeeeeel klijn betje spaning nodig. daar doet ie wel effen mee en hij heeft dus ijgelijk niet echt en oplatbaare baterij (aku) nodig dat ding gaat langer mee als de karterige :P

Ben Dis... dyc... dic... Dyslexie

• BlackMage
Op dinsdag 11 juni 2002 07:29 schreef sirmartyntf het volgende:
Zitten geen oplaadbare op.
Maar ze garanderen dat je 5 jaar je saves houd.
Ik denk wel langer want zoon batterijtje kan 20 jaar goedblijven.

• MaDLiVe
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17:56

MaDLiVe

.-Observer-.

Golden Sun is het mooiste voorbeeld van een goeie save functie :)

{\/}/-\[) [_[ \/(-© - Turn off your mind, relax and float downstream. Volg mijn disease outbreak detective en andere geweldige Avonturen

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Op dinsdag 11 juni 2002 09:27 schreef Bosmonster het volgende:

[..]

Volgens mij is het inderdaad Flash-geheugen wat erop zit en niet een batterijtje :)
Er zijn verschillende types van save cartridges. Kijk hier eens voor wat uitleg: http://pocket.ign.com/mail/2002-05-09.html.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

• Mastermind
  • Laatst online: 17-01 10:57
Op dinsdag 11 juni 2002 10:38 schreef Gulie het volgende:
het is een flase maar wel een Eflase en heeft een heeeeeeeel klijn betje spaning nodig. daar doet ie wel effen mee en hij heeft dus ijgelijk niet egd en oplatbaare baterij (aku) nodig dat ding gaat langer mee als de karterige :P
lol@nederlands :D
Pagina: 1