Kijk eens in /etc/inetd.conf
doe dan killall -HUP inetd
doe dan killall -HUP inetd
grmbl kheb helemaal geen /etc/inetd.conf
moek die aan aanmaken of heb ik iets verkeerds gedaan?
Welke distributie heb je? Nieuwere RedHat's gebruiken xinetd. Moet je even kijken in /etc/xinetd.d/ daar staan dan vast een telnet bestandje. Moet je daar even inzetten:Op maandag 10 juni 2002 14:46 schreef robertobadjo het volgende:
grmbl kheb helemaal geen /etc/inetd.conf
disable = yes.
ik draai zelf RH 7.3 was ik ff vergeten te vertellen.
zal us ff kieken of daar wat in staat
<edit>kheb erin gekeken en er stond een telnet bestand maar disabled staat al op yes
nog enige suggesties?
</edit>
zal us ff kieken of daar wat in staat
<edit>kheb erin gekeken en er stond een telnet bestand maar disabled staat al op yes
nog enige suggesties?
</edit>
Verwijderd
Als ik het goed begrijp wil je dat de mailservers zich niet melden als je er met telnet een verbinding naartoe opent.Op maandag 10 juni 2002 14:38 schreef robertobadjo het volgende:
hallo allemaal.
ik draai thuis een postfix smtp server en een gnu-pop3d pop3 server.
alleen nu kan je inloggen met telnet naar die mailservers.
ik wil dat dus uitschakelen.
kheb al gezocht op dit forum maar kon er niks vinden dus vandaar dat ik ff een post erop pleur.
zou iemand dit weten en willen vertellen
mvg
Dat kan niet. Het is zo dat een mailserver verteld wie hij is als er een verbinding op zijn poort geopend wordt. Hier is niks aan te doen.
oh.
dat betekend als je dat wilt afsluiten dan moet je je mailserver eigenlijks ook afsluiten?
maar als ik het aan laat staan betekend dat dan wel dat er een gaatje in me firewall zit??
of kan het eigenlijks geen kwaad??
dat betekend als je dat wilt afsluiten dan moet je je mailserver eigenlijks ook afsluiten?
maar als ik het aan laat staan betekend dat dan wel dat er een gaatje in me firewall zit??
Verwijderd
jah als je dit uit wil moet je ook je mailserver uitzetten helaasdat betekend als je dat wilt afsluiten dan moet je je mailserver eigenlijks ook afsluiten?
en mailservers zijn over het algemeen erg veilig, meer exploits voor bijv telnet, ftp en ssh servers dan voor mailservers dus zolang je niet een versie van 3 jaar terug hebt zit het wel goed.
en je firewall is niks mis mee lijkt mij als je naar je mailserver kan connecten is alles toch goed ?
bedoel je telnetten naar poort 23 gewoon?
of dat je kunt 'telnetten' naar poort 25 en 110? dat hoort namelijk zo
of dat je kunt 'telnetten' naar poort 25 en 110? dat hoort namelijk zo
bedankt dan weet ik wel genoeg.
hij werkt prima en snelgenoeg voor mij.
ben blij dak nu wat zekerheid heb en dat het geen kwaad kan.
dus aan me firewall geen minpuntjes
hij werkt prima en snelgenoeg voor mij.
ben blij dak nu wat zekerheid heb en dat het geen kwaad kan.
dus aan me firewall geen minpuntjes
Pagina: 1