Onestep (voert kabelmodem op)

Pagina: 1
Acties:
  • 58 views sinds 30-01-2008

• remcoXP
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10:02
in de computer idee (las ik toevallig) stond dat je met dit proggie limieten van je kabel modem kn halen. fluitje van een cent! 700 % sneller

OneStep heet het.
http://www.planet.nl/pmm/0,1674,101_1499_841235,00.html

Alleen nu zit ik met een paar vragen:
Werkt dit echt?
Is dat limiet ook niet bij servers van chello ingesteld? Gebruikt iemand het al?
werkt het bij het com21 modem wat ik nu van chello heb?
waar kan ik het downlaoden (want http://www.iscentral.org/~tcniso/ is down :( )

en zijn er misschien nog meer van dit soorrt progies? (die werken en waar julli ervaring mee hebben?)

alvast bedankt!

Gadget-freakz.com. Feedback en tips zijn welkom.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Try: #Surfboard @ irc.bararcade.com (google cache rocks)
Het werkt alleen met Motorola modems btw

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Pfft, lees het chello netwerk news eens, ze sporen je zo op....

• Yohost!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 12-08 22:45
Dit is toch allemaal al lang geweest... :Z

• remcoXP
Op maandag 10 juni 2002 14:30 schreef KillerAce_NL het volgende:
Pfft, lees het chello netwerk news eens, ze sporen je zo op....
in de computeridee stond dat dat met onestep niet mogelijk is.. wie moet ik geloven?

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:20
Dit werkte perfect (kon ook zonder Onestep). Laatst is er echter wel actie ondernomen door UPC waarbij een aantal mensen gewaarschuwd zijn. (lees chello.nl.announce eens terug).

Of chello het nu feitelijk onmogelijk heeft gemaakt weet ik niet, want ik ga het niet meer testen. Ik weet wel dat ze de firmware van de modems _niet_ geupgrade hebben. Ook hebben ze de configuratie file van de modems niet aangepast. Wel hebben ze het configuratiebestand een beetje geobfusceerd. Eerst kon je er vanaf elk IP bij, nu alleen nog maar vanaf 10.x.x.x . Ik gok erop dat Onestep daardoor niet meer functioneert, maar het feitelijke uncappen nog mogelijk is.

Onestep claimt geloof ik dat detectie onmogelijk is doordat snmp access uitgezet wordt. Ten eerste betwijfel ik of ze dat wel echt uitzetten, want eerdere pogingen van de makers deden niet wat geclaimd werd (snmp was nog steeds mogelijk). Bovendien zijn er andere mogelijkheden om de snelheid uit te lezen door de kabeloperator in het CMTS.

Overigens is het nog steeds mogelijk om zelfgemaakte configuratie files naar het modem te uploaden. Een nieuwe modem firmware zou dit moeten kunnen voorkomen.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Zowiezo heb je er niks aan, het werkt niet op com21.
Bovendien zou ik liever zelf gewoon elke dag met 192 KB downloaden, als 1 week met 400 kB en dan mijn aansluiting kwijt zijn....(brr moet er niet aan denken, geen MOH meer...).

• Hu9o
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 12-08 22:43

Hu9o

Schokkend

Op maandag 10 juni 2002 14:48 schreef Rukapul het volgende:
Dit werkte perfect (kon ook zonder Onestep). Laatst is er echter wel actie ondernomen door UPC waarbij een aantal mensen gewaarschuwd zijn. (lees chello.nl.announce eens terug).

Of chello het nu feitelijk onmogelijk heeft gemaakt weet ik niet, want ik ga het niet meer testen. Ik weet wel dat ze de firmware van de modems _niet_ geupgrade hebben. Ook hebben ze de configuratie file van de modems niet aangepast. Wel hebben ze het configuratiebestand een beetje geobfusceerd. Eerst kon je er vanaf elk IP bij, nu alleen nog maar vanaf 10.x.x.x . Ik gok erop dat Onestep daardoor niet meer functioneert, maar het feitelijke uncappen nog mogelijk is.

Onestep claimt geloof ik dat detectie onmogelijk is doordat snmp access uitgezet wordt. Ten eerste betwijfel ik of ze dat wel echt uitzetten, want eerdere pogingen van de makers deden niet wat geclaimd werd (snmp was nog steeds mogelijk). Bovendien zijn er andere mogelijkheden om de snelheid uit te lezen door de kabeloperator in het CMTS.

Overigens is het nog steeds mogelijk om zelfgemaakte configuratie files naar het modem te uploaden. Een nieuwe modem firmware zou dit moeten kunnen voorkomen.
Ook bij @home modems?? Waar kan ik hier wat meer info over lezen. HEb je een url?

>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>>Vertel Microsoft over dit probleem <<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<<

• Rukapul
Op maandag 10 juni 2002 14:53 schreef Hu9o het volgende:

[..]

Ook bij @home modems?? Waar kan ik hier wat meer info over lezen. HEb je een url?
Zolang je maar een Motorola Surfboard hebt. Naar mijn beste weten heeft @home die niet.

Waar wil je precies een url van hebben? Ik kan je wel een paar urls geven als ik thuis ben (of gecachte kopien van de sites). Maar een deel van deze gegevens is puur eigen ervaring van het spelen met het netwerk van Chello :)

• remcoXP
heb je dan misschien iets anders om mijn verbinding van chello op te voeren?

ik heb com21 modem (waar je nooit wat over leest!)

• Wildfire
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:15

Wildfire

Joy to the world!

Op maandag 10 juni 2002 15:46 schreef remcoXP het volgende:
heb je dan misschien iets anders om mijn verbinding van chello op te voeren?

ik heb com21 modem (waar je nooit wat over leest!)
Ten eerste: Lees de FAQ! http://gathering.tweakers.net/forum/list_message/11#11

Daarnaast is het opvoeren van kabel/ADSL-modems een illegale activiteit en aldus is het ook verboden om methodes hiertoe te bespreken op GoT.

Doe nou eens niet zo eigenwijs. Kabelmodems kunnen echt niet worden opgevoerd. Het is al vaker beweerd dat het mogelijk is, maar er is nog nooit iemand geweest met bewijs. Het enige succes dat er ooit is geweest is FuckUPC, daar kwam Chello redelijk snel achter en toen was het voorbij. Sindsdien letten alle kabelproviders beter op, voor het geval dat...

En als het al wel zou kunnen, dan ben je toch echt binnen een mum van tijd je verbinding kwijt.

Systeemspecs | Mijn V&A spulletjes | Mijn RIPE Atlas probe

• Harkelaar
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 14:58 schreef Rukapul het volgende:

[..]

Zolang je maar een Motorola Surfboard hebt. Naar mijn beste weten heeft @home die niet.
Yep in bepaalde regio's gebruikt @home docsis modems, waaronder de motorola surfboard 4200

do or do not, there is no try

• Rukapul
Op maandag 10 juni 2002 18:42 schreef wannabee-mod Wildfire het volgende:

<knip blablabla van Wildfire>

Doe nou eens niet zo eigenwijs. Kabelmodems kunnen echt niet worden opgevoerd. Het is al vaker beweerd dat het mogelijk is, maar er is nog nooit iemand geweest met bewijs.
Welk bewijs wil je dan? Ik heb meer dan 2 maand een geuncapt modem gehad. Sterker nog, ik heb het op dag 1 dat het me gelukt was gemeld bij UPC. Hier heb je nog wat 'bewijs':
From: support@chello.nl (chello support)
Newsgroups: chello.nl.announce
Subject: Modem instellingen (15 mei 2002)
Followup-To: chello.nl.support

Naar aanleiding van de berichten in de media over het kunnen aanpassen van
de instellingen van het modem heeft UPC gepaste maatregelen genomen. Op
dit moment is het niet meer mogelijk om de instellingen van het modem te
veranderen. De kleine groep (25) klanten die de configuratie had
aangepast, is ondertussen teruggezet naar de standaard
configuratie.
Tevens wil UPC erop wijzen dat het veranderen van de instellingen niet
toegestaan is (zie o.a. artikel 16.8 van de algemene voorwaarden)

--
Met vriendelijke groet,

chello, UPC Nederland
Het enige succes dat er ooit is geweest is FuckUPC, daar kwam Chello redelijk snel achter en toen was het voorbij. Sindsdien letten alle kabelproviders beter op, voor het geval dat...
Dream on. Kabelproviders hebben het druk zat met van alles en nog wat en zijn niet op de hoogte van de laatste ontwikkelingen van hun apparatuur. Behalve het uncappen zijn er mij ten minste 2 vulnerabilities bekend voor alleen al het chello netwerk/service.
En als het al wel zou kunnen, dan ben je toch echt binnen een mum van tijd je verbinding kwijt.
En waarom denk je dat? Die kans is er inderdaad, maar als je er vroeg bij bent dan kun je lang ongestrafd ermee doorgaan.

• Rukapul
Op maandag 10 juni 2002 18:44 schreef Harkelaar het volgende:

[..]

Yep in bepaalde regio's gebruikt @home docsis modems, waaronder de motorola surfboard 4200
Dan hoop ik dat @home niet dezelfde fout heeft als Chello waardoor je het modem van je buren kan uitlezen, resetten, etc. via SNMP.

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 18:53
Hey ik heb ook al eens een com21 gezien met een pci slot er in.
Iemand enig iddee waar die voor is??

• Rukapul
Op maandag 10 juni 2002 19:11 schreef grolle het volgende:
Hey ik heb ook al eens een com21 gezien met een pci slot er in.
Iemand enig iddee waar die voor is??
Dat pci slot is voor een telefonie module.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Is geen pci-slot.. Is ook al vaker gesteld die vraag.

• KillerAce_NL
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Op maandag 10 juni 2002 19:00 schreef Rukapul het volgende:

[..]

Dan hoop ik dat @home niet dezelfde fout heeft als Chello waardoor je het modem van je buren kan uitlezen, resetten, etc. via SNMP.
Lang niet overal, reset mijn modem maar eens.

• grolle
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-07 18:53
Op maandag 10 juni 2002 19:14 schreef KillerAce_NL het volgende:
Is geen pci-slot.. Is ook al vaker gesteld die vraag.
Dan gaan we de search ff gebruiken

• CrashOne
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Com21 kan niet uncapt worden.

Lancity, 3com home connect en motorola modems kunnen uncapped worden.

Ja, je provider kan het zien als ze je docsys file bekijken of als je modem niet normaal reageert op scans.

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• Rukapul
Op maandag 10 juni 2002 19:15 schreef KillerAce_NL het volgende:

[..]

Lang niet overal, reset mijn modem maar eens.
Als het al mogelijk is dan zal eerst aan een aantal voorwaarden moeten worden voldaan. Ten eerste moet SNMP enabled zijn op het modem (default) en uitleesbaar zijn vanaf elk ip adres (default). Bovendien moeten de ip adressen waarop snmp gebonden is gerouteerd worden in het netwerk. (chello routeert 10.x.x.x volledig binnen haar netwerk). Tenslotte moet de community string bekend zijn (default: public).

Als jij nou op http://192.168.100.1/address.html kijkt wat je HFC IP adres is en vervolgens met een SNMP prog. ff bekijkt of je je modem kan uitlezen, dan kun je vervolgens dat proberen bij je buren.

Bij chello kon dat dus (|:() tot ze na onze melding SNMP filteren op de routers voor verkeer tussen 10.x.x.x adressen.

[off topic]
Het verbaasd me werkelijk hoe veel mensen hier stellig durven te beweren dat bepaalde zaken niet mogelijk zijn terwijl ze daarvoor geen enkel bewijs hebben

• remcoXP
he rukapul hoe kom je aan al die info?

heb je nu zelf een opgevoerde verbinding?

en heb je tips om mijn verbinding op te voeren: chello, duur pakket, com21 modem en windows xp.

Verwijderd

Hier doen we dus niet aan, het opvoeren van de snelheid van je modem mag volgens de voorwaarden gewoon niet.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.