[dillema] php kan niet connecten met mysql

Pagina: 1
Acties:
  • 37 views sinds 30-01-2008

• M4RTiN
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 24-11-2024
ik heb een webhost pakket + nl naam geregistreerd, en mysql is voor me geactiveerd

maar nu kan niet ik inloggen met de gegevens met bijv. phpmyadmin of mn eigen scripten ook niet, ik heb gebeld en de man aan de lijn zegt dat hij er gewoon in kan komen :?

de vraag aan jullie is, wat zijn mijn stappen om te doen? hoe kan ik erachter komen wat er fout bij mij ligt en of ik hem weer moet bellen

ik kan alleen localhost volgens hem connecten en dat doe ik ook

het gekke is dat ik zowiezo wel kan inloggen als ik nix invoer als gebruiker, maar dan staan er geen tabellen in en kan ik ook nix aanmaken...

ik heb ook een bepaalde DB gekregen dat heb ik ingevoerd bij phpmyadmin bij : $cfgServers[$i]['only_db'] of is dit het euvel, en zoja waar moet ik het dan invoeren?

• Gerco
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 02-09 19:44

Gerco

Professional Newbie

Dit werkt bij mij:
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
$cfgServers[1]['host'] = 'localhost';        // MySQL hostname
$cfgServers[1]['port'] = '';              // MySQL port - leave blank for default port
$cfgServers[1]['adv_auth'] = false;      // Use advanced authentication?
$cfgServers[1]['stduser'] = 'gerco';         // MySQL standard user (only needed with advanced auth)
$cfgServers[1]['stdpass'] = '';         // MySQL standard password (only needed with advanced auth)
$cfgServers[1]['user'] = 'gerco';           // MySQL user (only needed with basic auth)
$cfgServers[1]['password'] = '';         // MySQL password (only needed with basic auth)
$cfgServers[1]['only_db'] = '';          // If set to a db-name, only this db is accessible
$cfgServers[1]['verbose'] = '';          // Verbose name for this host - leave blank to show the hostname

- "Als ik zou willen dat je het begreep, legde ik het wel beter uit!" | All number systems are base 10!

Verwijderd

hoe heet je database?

• M4RTiN
vardb

Verwijderd

over het algemeen moet je hiervoor toch echt bij je webhost zijn

zorg at je database name, username, password en server adres (waarsch localhost) goed hebt

• M4RTiN
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
$cfgServers[$i]['host']    = 'localhost';
$cfgServers[$i]['port']     = '';
$cfgServers[$i]['socket']     = '';
$cfgServers[$i]['connect_type']  = 'tcp';
$cfgServers[$i]['controluser']   = '';
$cfgServers[$i]['controlpass']   = '';
$cfgServers[$i]['auth_type']     = 'config';
$cfgServers[$i]['user']     = 'makvarnl';
$cfgServers[$i]['password'] = '<? $wachtwoord ?> :p';
$cfgServers[$i]['only_db']   = 'vardb';
$cfgServers[$i]['verbose']   = '';
$cfgServers[$i]['bookmarkdb']    = '';
$cfgServers[$i]['bookmarktable'] = '';
$cfgServers[$i]['relation'] = '';

het wachtwoord zou ik ook wel kunnen posten omdat je toch alleen localhost kan connecten.. maarja ga er maar vanuit dat ie goed staat...

• M4RTiN
klein kickje voor de vroege vogel! :p

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Nou wil ik niet flauw doen, maar je vraagt hier in P&W naar een super simpel stukje configuratie van phpmyadmin en daar kom je nog niet eens uit :?

Je hebt nog niet eens een foutmelding gepresenteerd (ja er zijn er meerdere verschillende) en je provider ook nog niet benaderd zeker??

• M4RTiN
ik geef toe dit is echt het simpelste wat er is, ik kan zelf mn eigen mysql en alles ook wel opzetten met ingewikkeldere hosts allow en dergelijke maar met de gekregen inloggegevens kan ik er echt niet inkomen

en natuurlijk heb ik wel met de provider gebeld, anders had ik hier nooit gepost |:(

maarja de foutmelding :
code:
1
2
3
4
5
6
Fout

MySQL retourneerde: 

Access denied for user: 'makvarnl@localhost' (Using password: YES)

je kan beter deze post zien als mn laatste hoop want ik weet echt ff niet wat ik moet doen, want als je gelezen had, kon je weten dat mn provider zegt dat er nix aan de hand is! dus het moet aan mijn config liggen...

wat doe ik nou verkeerd???

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Stuur je gegevens op naar je provider en zeg:
Deze gegevens heb ik, volgens mij zijn ze fout, volgens jullie zijn ze goed, test ze eens?

• D2k
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-08 10:19

D2k

contact je provider
hier kan P&W nix mee

Doet iets met Cloud (MS/IBM)

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.