Toon posts:

Iemand ervaring met het Acorp 6A815EPD mobo.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Ik ben in het bezit van een Acorp 6A815EPD moederbord. Dit is een dual slot 370 boardje.

Nu kan ik via internet goedkoop aan twee Pentium 3-tjes komen die ik daar op wil gaan draaien.

Nu is het probleem dat ik niet zeker ben dat m`n moederbord ze "slikt". dus m`n vraag is: Kan ik deze twee pentiums aanschaffen zonder dat ze weigeren te doen waar ze voor gemaakt zijn.

Intel Pentium 3
1200MHz
133 FSB
Slot 370

N.b. alle andere info over dit board zijn welkom

Alvast bedankt

Armando

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 10 juni 2002 14:21 schreef Mannie het volgende:
Hallo

Ik ben in het bezit van een Acorp 6A815EPD moederbord. Dit is een dual slot 370 boardje.

Nu kan ik via internet goedkoop aan twee Pentium 3-tjes komen die ik daar op wil gaan draaien.

Nu is het probleem dat ik niet zeker ben dat m`n moederbord ze "slikt". dus m`n vraag is: Kan ik deze twee pentiums aanschaffen zonder dat ze weigeren te doen waar ze voor gemaakt zijn.

Intel Pentium 3
1200MHz
133 FSB
Slot 370

N.b. alle andere info over dit board zijn welkom

Alvast bedankt

Armando
Beetje zelfwerkzaamheid mag ook wel :Z

De P3 is er in een aantal smaken. Alles boven de 1133MHz heeft zeker de Tualatin core. Die is er in een aantal versies. Alleen de versie met 512KB L2 cache kan in SMP (dus met 2 CPUs) draaien. Sowieso is dat dus een vereiste (je vermeldt dat niet bij jouw CPU info, wel ERG relevant). Bovendien hebben die dingen een Socket370 FC-PGA2 aansluiting, niet een 'Slot370'

Als je zeker bent dat je 512KB cache gevallen hebt, moet je nagaan of die mobo de Tualatin core en FC-PGA2 pinout wel slikt. Dat doe je dus op hun site, www.acorp.com.tw
Als ik daar naar de 6A815EPD kijk staat daar:
CPU Intel FC-PGA PIII 1GHz FSB133 Celeron 1.1GHz FSB100 VIA Cyrix (Samuel I) 650MHz FSB100 ; 600MHz SB100 ; 750MHz FSB100
Oftewel alleen FC-PGA, geen FC-PGA2. Dat gaat dus niet zomaar lukken. Je kunt max P3-1000EB of P3-1100E erop gebruiken, de oudere Coppermine core dus met 256KB L2 cache, waarbij de 1000EB door de 133MHz FSB sneller is dan de 1100E.

Of je moet een ander mobo kopen voor die twee P3-1200 CPU's (als ze dus 512KB L2 hebben), bijvoorbeeld een ECS D6VXAT (€99)- die slikt ze dus wel.

Oslik blyat! Oslik!

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Ik weet bijna zeker dat hij ze niet 'slikt', daar heb je de verkeerde chipset versie voor. Voor Tualatin's (dat zijn die 1200's) moet je de B stepping v.d. i815 hebben en die zit dacht ik alleen op de Acorp S815ED. Wellicht dat met wat hardware modding (zie een ander topic hierover) je wel twee Tualatin's aan de praat krijgt :) (wel de 512kB versie hè, anders werkt 't sowieso niet).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie hulp.

Nog even wat gevraagde info.

Dit staat er in de advertentie:

Intel Pentium 3 processor
1200MHz
256 cach
133 FSB

• Gabriel-LG
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 21:41
Acorp = PCchips, kijk gewoon op de PCchips site bij het mobo met dezelfde layout (kleur kan anders zijn) en dat is jou mobo...

• Abbadon
Op maandag 10 juni 2002 15:37 schreef Mannie het volgende:
Dit staat er in de advertentie:

Intel Pentium 3 processor
1200MHz
256 cach
133 FSB
Dan houdt 't sowieso al op en is de vraag niet meer relevant; ze zijn niet SMP-fähig.

Verwijderd

Topicstarter
OK.. bedankt het wordt al wat duidelijker.

Nu is het zo dat diezelfde gozer ook nog Celerons te koop heeft.

1.2 ghz.
256 chach
(meer staat er niet bij)

Kunnen die dan wel of ook niet???

Heel erg bedankt voor jullie hulp

• Abbadon
Celerons kunnen ook niet SMP'en (ja, om de smart asses voor te zijn ;) de mendocino's wel maar daar heb je nu niks aan).

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 10 juni 2002 17:06 schreef Mannie het volgende:
OK.. bedankt het wordt al wat duidelijker.

Nu is het zo dat diezelfde gozer ook nog Celerons te koop heeft.

1.2 ghz.
256 chach
(meer staat er niet bij)

Kunnen die dan wel of ook niet???

Heel erg bedankt voor jullie hulp
Nee.

Welke So370 CPU's SMP kunnen:

PPGA 'Medocino' Celeron (300-533MHz)
FC-PGA 'Coppermine' P3-E (500-1100MHz)
FC-PGA 'Coppermine' P3-EB (533-1133MHz)
FC-PGA2 'Tualatin' P3 met 512KB cache (1000-1400MHz)
en deze slikt je mobo niet

Welke NIET:
FC-PGA 'Coppermine' Celeron (533-1100MHz)
FC-PGA2 'Tualatin' Celeeron (1000-1400MHz)
FC-PGA2 'Tualatin' P3 met 256KB cache (1000-1400MHz)

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
OK, ik zal even afstemmen met de verkoper om wat voor processor het precies gaat en het jullie laten weten.

Echter wat Abbdon schreef over dat Celerons niet kunnen SMP+ snap ik nog niet helemaal.

Want in het boekje staat toch duidelijk dat er celerons op kunnen. Maar waarom zou Acorp dan een dual moederbord maken waar je 2 celerons op zou moeten kunnen draaien terwijl dit volgens Intel niet mogelijk is.

Desalnietemin heel erg bedankt voor jullie hulp, jullie hebben me voor een miskoop behoud.

Met vriendelijke groet

Armando

• Abbadon
Op dinsdag 11 juni 2002 08:32 schreef Mannie het volgende:
..Echter wat Abbadon schreef over dat Celerons niet kunnen SMP+ snap ik nog niet helemaal.

Want in het boekje staat toch duidelijk dat er celerons op kunnen. Maar waarom zou Acorp dan een dual moederbord maken waar je 2 celerons op zou moeten kunnen draaien terwijl dit volgens Intel niet mogelijk is.
Zie ook wat dion_b heeft neergetikt; staat precies hetzelfde maar wat uitgebreider :)

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Sorry hoor maar nu snap ik er helemaal niets meer van.

Dion_b schreef:

Nee.

Welke NIET:

Bergrijp ik het nou goed als ik zeg dat het bovenste rijtje goed is voor mijn moeder bord en het onderste rijtje niet. Of gaat het een beetje te snel voor me!!!

Vraagje tussen door.

Bestaan er al Penium 4 moederborden en welke zijn dit dat op alternate.nl kan ik er niets overvinden.

• Abbadon
Op dinsdag 11 juni 2002 09:02 schreef Mannie het volgende:
Hoi,

Sorry hoor maar nu snap ik er helemaal niets meer van.

Dion_b schreef:

Nee.

Welke NIET:

Bergrijp ik het nou goed als ik zeg dat het bovenste rijtje goed is voor mijn moeder bord en het onderste rijtje niet. Of gaat het een beetje te snel voor me!!!

Vraagje tussen door.

Bestaan er al Penium 4 moederborden en welke zijn dit dat op alternate.nl kan ik er niets overvinden.
Gewoon nog een keer rustig lezen, het staat er heel duidelijk. Op die tussendoor vraag van je ga ik maar niet (die borden bestaan al sinds 2000 :{ )

Verwijderd

Topicstarter
Sorry Pentium 4 DUAL cpu borden had ik moeten zeggen

• dion_b

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op dinsdag 11 juni 2002 13:09 schreef Mannie het volgende:
Sorry Pentium 4 DUAL cpu borden had ik moeten zeggen
Kom op zeg, doe zelf eens een keertje een search. Met de P4 is GEEN SMP mogelijk op dit moment. Daarvoor moet je een Xeon nemen, met een ander socket, een ander chipset (i860 of E7500) en veel duurdere mobo's.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
OK,

Eerst wil ik zeggen: reuze bedankt voor al jullie hulp ben weer een hoop wijzer.

Het komt er op neer dat ik maar heel weinig kan met dit moederbord |:( en dat ik een ander ga aanschaffen.

Even ter verificatie:

Ik ben van plan een moederbord met een 860 chipset te kopen. 2X socket 603.

Daar ga ik bij kopen 2X Intel Xeon 2.0 GHz 512Kb level 2 chach. smak :9~

Naar jullie lessen begrijp ik dat dit zou moeten werken!!!
Tevens gecheckt op de intel site, en als ik hun goed begrijp is dit de juiste combo.

Hebben jullie nog tips waar ik op moet letten. Of enerzijds ander advies?

Nogmaals bedankt voor al jullie info.

Met vriendelijke groet

Armando.

n.b. Ja ik weet dat er RIMM geheugen op moet.

• Abbadon
i860 met dual Prestonia Xeon's is het betere werk :P En ja, dat gaat wel werken :) Borden zijn duur, maar dat weet je denk ik wel. Ik geloof dat de Iwill DP400 met een dikke 600 Euro het goedkoopst is, en dat schijnt een prima bord te zijn (zit geen SCSI op, vandaar de lagere prijs). Een ander groot verschil tussen de i860 borden is het aantal RIMM sockets, je hebt ze met vier sockets maar ook met acht (op een aparte insteekkaart). Kijk anders ook even op het 2cpu.com forum.

Toch wil ik even kwijt dat een dual AMD meer bang for the buck biedt, maar je zult er wel goed over gedacht hebben.

Verwijderd

Topicstarter
Ja ja,

Kost wat maar dan heb je ook wat.

Tja ik heb inderdaat zitten denken over AMD maar ik ben tot de conclusie gekomen dat ik zweer bij Intel. Eerlijk is eerlijk ik heb totaal geen ervaring mat AMD maar heb al jaren Intel machine`s gebruikt en ben er erg tevreden over.

Waarom zou ik dan overstappen. Alleen voor de prijs? en dan niet weten wat je er aan hebt. Dat weet ik van Intel wel.

Tevens zie ik zojuist dat er twee soorten 860 chipsets zijn de I860 en gewoon 860 weet een van jullie het verschil??

Groetjes

Armando

• Abbadon
Zelf weten, d'r is niks mis met Xeon's :) (alleen een beetje prijzig). Er is maar één i860 chipset, geen verschillen. Zie anders de Intel site even ;)

Pagina: 1