Toon posts:

[W2K]USB Controller, windows 2000 server.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na de installatie van windows 2000 server geeft mijn apparaatbeheer een uitroepteken op de USB Controller.
Weet iemand waar ik de juiste driver voor dit boefje kan vinden?
Mijn mobo is ASUS P4B533 maar op de ASUS site zelf kan ik niets vinden |:(

Verwijderd

Heb je de chipset driver voor je chipset geinstalleerd? Meestal maakt het niet uit, maar een chipset helpt wel met het detecteren van PCI devices.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb de laatste chipset geinstalleerd.
Systeem kwam nieuw uit doos dus ;(

Verwijderd

Ik ben even door mijn training materiaal gegaan, en vond dat in Win2K je ook de USB driver moet installeren. Totdat je dat gedaan hebt staat het onder de "Unknown Devices". Win2K ondersteunt geen USB 2.0 tot nog toe, maar ik weet niet of hij dan de USB als 1.1 gebruikt, of dat het gewoon niet werkt.

Verwijderd

Topicstarter
Nou, mijn usb poorten werken wel, althans hier heb ik er al 1 van gebruikt!
Maar ik heb geen unknown device staan, de controller staat er wel alleen zoals ik al zei, met een uitroepteken!
Is het trouwens echt zo dat windows 2000 nog geen ondersteuning bied aan usb 2.0 :(
Ik wist dit namelijk niet |:(
Ik heb toch hier en daar gehoord dat je dit probleem kunt oplossen, omzeilen, whatever :)
HELLUP ;(

Verwijderd

Intel en/of Microsoft hebben nog geen drivers voor USB 2.0 voor Win2K. Voor XP zijn ze er wel, maar nog niet voor 2000 :(. Voor een desktop systeem is dat niet zo'n groot probleem, want die kan je naar XP 'upgraden', maar voor servers is dat een ander verhaal. Sommige fabrikanten hebben zelf USB2 drivers gemaakt voor win2k, maar voor zover ik weet Intel (nog) niet. Waarschijnlijk gaan ze gewoon wachten tot SP3 uit is, en dat zal dan zorgen voor USB2 support.

Verwijderd

Topicstarter
Nou lache dan :(

• Casejunkie
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 26-08 13:15
*kick*

Sorry modjes dat ik dit topic kick ik zal het ff toelichten.

Ik ben dus ook op zoek naar USB 2.0 drivers voor windows 2000 server
Ik ben op de site geweest van Intel (daar is de chipset van) maar die verwijzen mij door naar Windows Up-date maar aangezien dat deze server nog niet het internet op mag wil ik deze downloaden met een andere computer. maar weet ik niet welke update ik moet hebben. Ik heb al op de site van Microsoft gezocht zonder resulaat.
Ook heb ik de nieuwste drivers van het moederbord (albatron px845pev) geinstalleerd dit ook helaas zonder resultaat.

Wie o wie kan mij helpen?

19x 300Wp Trina Solar + 12x 320Wp Q-cells op een SolarEdge SE7K

• Illegal_Alien
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Illegal_Alien

PanzerAirlines.nl Rulezzzz

-----------------------------------------------------------------------------
*** Windows 2000 USB 2.0 Driver hier te downloaden! (41KB) ***
-----------------------------------------------------------------------------
USB controller onder W2K: [rml]Illegal_Alien in "[ 98SE] Installeren op een lege SCSI schi"[/rml] 9Is alleen geen USB 2.0 of je moet dit ff lezen: http://www.microsoft.com/whdc/hwdev/bus/USB/USB2support.mspx Heb dat zelf niet gedaan maar het gaat over USB 2.0 :)
Illegal_Alien schreef op 15 december 2002 @ 11:15:
[...]

Moet alleen in Windows 2000 pro m`n PCI -> USB controller installeren
(VIA USB Universal Host Controller) voor de geintresseerden (2x USB 1.1 aansluiting)

Oplossing:
Oplossing gevonden op:

http://www.kouwell.com/windows_2000_validation.htm

oplossing:

PNP detects "Unsupported VIA USB Universal Host Controller" => Does not work.
Change manually to "VIA USB Universal Host Controller" => works OK

oftwel:

Ga naar het tabblad stuurprogramma en geef aan dat je wilt kiezen uit programma`s en dan geef je dus aan dat je de VIA USB Universal Host Controller wilt gebruiken. En dan werkt het...
Geen dank _/-\o_ :X :P

[ Voor 42% gewijzigd door Illegal_Alien op 13-10-2003 23:39 ]

Mijn bescheiden aantal systeempies!
More ways to die. More reasons to live.
Officieel AchtbaanFreak ©2004
#boeiend.Illegal_Alien | #got-et & #boeiend @ Qnet

Pagina: 1