PC valt na 2 min uit. Oorzaak voeding?

Pagina: 1
Acties:

• ppotter10
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 02-08 20:27
Ik heb 2 vragen:

Ten eerste:
Ons pa heeft een Asus A7V266-E Mobo met een Athlon XP 1600+ en 256 MB DDR. Daar hangt een voeding van 300W aan. Echter werkt deze niet helemaal goed met het mobo (tenminste, dat denk ik). Als hij namelijk 2 min. aan is, valt hij uit en knippert het powerlampje. Met een andere valt hij NIET uit, maar gaat de muis allerlei richtingen in. Wat kan er mis zijn? Een zwaardere voeding pakken?

Ten tweede:
Ikzelf wil ook een mobo aanschaffen voor een Athlon XP 1700+. Maar welk? Is een EPoX EP-8KHA+ goed? En de Elitegroup K7VTA3 (v 3.0)? Hij is goedkoop, is dat aan de prestaties te zien? Ik hoef niet te oc-en, maar wil toch het maximale van wat ik heb.

Alvast bedankt!

Intel Q9550, 4GiB, 250 GB SSD, HD7770

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
A) topic title editted. B) voor vraag twee zelf eerst even goed rondkijken want anders krijgen we weer een enorme opsomming van welk mobo jij wel niet moet nemen omdat hij het bij pietje zo verschrikkelijk goed doet (of niet goed doet zodat je 'm juist niet moet nemen). Check eerst eens wat topics nadat je voorjezelf hebt vastgesteld wat je wensen zijn (features, prijs, chipset e.d.), dan kun je gerichter een vraag stellen als je er nog niet uit bent :)

Terugkomend op vraag één, "Met een andere valt hij NIET uit, maar gaat de muis allerlei richtingen in". Wat bedoel je precies, dat je er een andere PSU in hebt? (zo ja, hoe zwaar?).

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• ppotter10
PSU? Pardon? Voeding bedoel je? Die andere voeding was ook 300W

• TheDataDude
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Power-Supply-Unit, oftewel voeding

• ppotter10
Ah ja. Nou die andere PSU kwam uit mijn eigenste computer waar hij het wel goed op doet. Maar de muis begint gewoon te flippen. Soms zelfs als ik hem niet aanraak!

Verwijderd

misschien een te warme cpu
dan gaat het systeem of uit of throttle (dit is een soort slaapstand om de cpu te laten afkoelen)

• bolluserectus
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-04 20:05
Ons pa heeft een Asus A7V266-E Mobo met een Athlon XP 1600+ en 256 MB DDR. Daar hangt een voeding van 300W aan. Echter werkt deze niet helemaal goed met het mobo (tenminste, dat denk ik). Als hij namelijk 2 min. aan is, valt hij uit en knippert het powerlampje. Met een andere valt hij NIET uit, maar gaat de muis allerlei richtingen in. Wat kan er mis zijn? Een zwaardere voeding pakken?
Een knipperent lampje wil meestal zeggen dat het systeem op standby gaat.
Heb je die rare muisbewegingen wel met een muis die er vanaf het moment van aanzetten ingeplugged zit??
Heb je misschien een switchbox??

Actions speak louder than words

• ppotter10
Ik heb geen Switchbox en ik dacht eerst ook de temp. van de CPU. Maar ik heb de oplossing al gevonden (eik per toeval). Ik had nog een 250W voeding liggen. Niet eens aan gedacht want 'hij zal dat toch niet trekken'. Blijkbaar wel... nu doet m'n muis niet vreemd, valt hij niet uit en is de temp. zelfs 49 C (voorheen 54 C) bij idle. Vreemd, niet? Hoe zou dit kunnen?

Pagina: 1