Toon posts:

[DHCP] ip instellen

Pagina: 1
Acties:
  • 110 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een netwerk printer in het netwerk opnemen, maar nu kan ik het ip dus niet veranderen.
Nu staat er in de manual dat ik de BOOT METHOD in moet stellen als "static"
Of kan ik soms op de 1 of andere manier er achter komen welke ip hij aanmaakt?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Welke type printer hebben we het over :?
Externe of buildin printer server :?
Manage vanaf de printer of een remote proggel :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• WarPuppy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 16-08 07:51

WarPuppy

Electronic Technology

Pcies, want meestal kan je dan wel inloggen op de printer, en alles instellen.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 13:57 schreef Koffie het volgende:
Welke type printer hebben we het over :?
Externe of buildin printer server :?
Manage vanaf de printer of een remote proggel :?
We hebben het over een Brother HL 4570.
Hij staat rechtstreeks op een switch
Verder staat hij ook nog met een lpt kabelt op de LPT1 van een win2000 pc.
Deze PC staat ook rechtstreeks op de switch.
Ik kan hem nergens vinden over het netwerk met BRadmin.
Volgens de testpagina is het ip adres (standaard) 192.0.0.192
Subnet 0.0.0.0
gateway 0.0.0.0

of moet ik hem nu helemaal uninstallen op die win2K pc zodat hij niet meer lokaal is :s?
Ik weet alleen niet of mijn stage begeleider daar zo blij mee is :P
Hij is op vakantie en gaf mij de opdracht om deze printer te installen...
Als je nog meer moet weten zeg je het maar...

Voor de modjes: Crostopic met topic uit Hardware, maar als je er 1 op slot gooit doe dan die en niet deze :)
Het is namelijk meer een netwerk probleem...

• Tazzy
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 20-08 16:00
Kijk even of je kan surfen of telnetten naar dit adres om de printer te configureren?

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Die printer heeft dus blijkbaar een ingebouwde NIC ?
Als dat zo is dan staat er mag ik aannemen in het boekje hoe je bij de IP settings van die printer komt.

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 14:33 schreef Koffie het volgende:
Die printer heeft dus blijkbaar een ingebouwde NIC ?
Als dat zo is dan staat er mag ik aannemen in het boekje hoe je bij de IP settings van die printer komt.
Ja dat staat er idd.
Maar er staat dus bij dat als het op die manier niet werkt ik het via DHCP kan zien/opvragen
Of de boot method op static instellen..
Dan staat er dat dat met telnet moet, maar er staat niet bij HOE precies (telnet n00b)

En dan nog.. is het niet gevaarlijk dat als ik iets verander aan de DHCP dat het hele netwerk plat komt te liggen of dat mensen problemen krijgen op het netwerk..
Als ik de server plat gooi kunnen er door mijn schuld een man of 20/30 niet verder werken :P
Dat risico loop ik dus liever niet :+

• MaxxBass
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08 13:21

MaxxBass

Waar een wil is ben ik weg!

Op maandag 10 juni 2002 14:39 schreef Gamer2K het volgende:

[..]

Ja dat staat er idd.
Maar er staat dus bij dat als het op die manier niet werkt ik het via DHCP kan zien/opvragen
Of de boot method op static instellen..
Dan staat er dat dat met telnet moet, maar er staat niet bij HOE precies (telnet n00b)

En dan nog.. is het niet gevaarlijk dat als ik iets verander aan de DHCP dat het hele netwerk plat komt te liggen of dat mensen problemen krijgen op het netwerk..
Als ik de server plat gooi kunnen er door mijn schuld een man of 20/30 niet verder werken :P
Dat risico loop ik dus liever niet :+
Waarschijnlijk kun je als je static ip instelt, zelf een ip-adress opgeven die in je range past. Voor een printer is het meestal wel zo handig een vast IP adres te nemen. Zo'n ding verplaats je namelijk niet zo gek vaak... :)

Verwijderd

Probeer eerst eens je eigen station in dezelfde range als de printer te zetten .. dus bv. 192.0.0.190, dan communiceer je stukken beter naar dit apparaat .. wellicht kun je dan met een bijgeleverde tool de IPsettings verandern ??

ps. Ik zal de printer ook een vast adres geven en geen DHCP .. kijk dus ook ff welk adres buiten jullie range valt .. of exclude dit adres in de DHCP server .. zodat je later geen trubbles krijgt met IP's.

• mutsje
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 09:22

mutsje

Certified Prutser

is er niet software zoals bij hp de hpjetadminpack.? kan mij voorstellen dat Brother ook wel communicatie software gemaakt heeft om de printer remote in te stellen..
Ik zou bovengenoemde opties eerst proberen alvorens je DHCP range te gaan veranderen cq eraan te gaan kloten.

cheers.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 15:06 schreef Xandel het volgende:
Probeer eerst eens je eigen station in dezelfde range als de printer te zetten .. dus bv. 192.0.0.190, dan communiceer je stukken beter naar dit apparaat .. wellicht kun je dan met een bijgeleverde tool de IPsettings verandern ??

ps. Ik zal de printer ook een vast adres geven en geen DHCP .. kijk dus ook ff welk adres buiten jullie range valt .. of exclude dit adres in de DHCP server .. zodat je later geen trubbles krijgt met IP's.
Als ik dat doe heb ik helemaal geen printers meer :P
Lukt niet dus..

Hoe moet ik de printer van DHCP af halen dan?

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 15:11 schreef mutsje het volgende:
is er niet software zoals bij hp de hpjetadminpack.? kan mij voorstellen dat Brother ook wel communicatie software gemaakt heeft om de printer remote in te stellen..
Ik zou bovengenoemde opties eerst proberen alvorens je DHCP range te gaan veranderen cq eraan te gaan kloten.

cheers.
Dat is dus BRadmin..
Maar daar wil het niet mee.

Verwijderd

Topicstarter
Oja..
Het netwerk IP is wel een beetje vaag..
Als ik naar opties van BRadmin ga zie ik als netwerk ip 255.255.255.255

Verwijderd

Topicstarter
Ondertussen ben ik nog geen stap verder.
Iemand nog een idee?

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20-08 09:25

ST10©DE

Dus.............

Veel printers kunnen niet en tegelijk via ip printen en tegelijkertijd worden aangestuurd via een printerkabel.

met telnet:
telnet <ip-nr.>
en dan met "?" of "help" de commando's opvragen?

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 11 juni 2002 14:36 schreef Paulusje het volgende:
Veel printers kunnen niet en tegelijk via ip printen en tegelijkertijd worden aangestuurd via een printerkabel.

met telnet:
telnet <ip-nr.>
en dan met "?" of "help" de commando's opvragen?
Dat telnetten wil dus al helemaal niet.. kan geen verbinding maken..
En LPT stekker eruit heeft ook geen zin..

Verwijderd

als de printer ook als DHCP-server kan fungeren, hang je de printer aan een van je client (netwerk). Client op DHCP instellen en adres ontvangen van printer.
Daarna Printer IP goed instellen voor het eigenlijke netwerk, DHCP uitschakelen op de printer en weer terughangen op het grote netwerk.

zo deed ik het tenminste met mn printserver-kastje.

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
Weet je zeker dat we het hebben over een Brother HL 4570. Ik kan dit type nergens vinden. Niet via de website van Brother of via Google. Ik wilde eerst wat meer info over deze printer gaan verzamelen, omdat volgens mij al een hoop goede suggesties op dit probleem zijn gegeven.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 08:32 schreef Vavoom het volgende:
Weet je zeker dat we het hebben over een Brother HL 4570. Ik kan dit type nergens vinden. Niet via de website van Brother of via Google. Ik wilde eerst wat meer info over deze printer gaan verzamelen, omdat volgens mij al een hoop goede suggesties op dit probleem zijn gegeven.
sorry.. ik haalde de 4550 colour jet door de war :P
Het moet zijnBrother HL- 1470N

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

effe een vraagje.
Waarom heb je hem via de lpt en het netwerk?
Meestal gebruik je 1 van de twee.
Waarschijnlijk staat de printer al op een vast ip adress(dat adres wat je net gaf).
Waarschijnlijk heeft brother net als hp een menu op de printer zelf zitten.
Zet de printer op off-line en blader door het menu totdat je ergen I0 poort vind. Onderdit menu moet je het ip kunnen instellen.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

• Vavoom
Op maandag 10 juni 2002 16:36 schreef Gamer2K het volgende:

[..]

Dat is dus BRadmin..
Maar daar wil het niet mee.
Je kan ook WebJetadmin van HP gebruiken. Dit werkt namelijk ook.

Je kan het ip-nummer ook via het front panel wijzigen:

Front Panel Method
Press the '+' key until 'NETWORK' is displayed on the printer LCD panel
Press the 'Set' button to display 'TCP/IP' on printers with two line displays 'NETWORK' 'TCP/IP' is displayed.
Press the 'Set' button
TCP/IP ENABLE is displayed. On printers with two line displays 'TCP/IP' 'TCP/IP ENABLE' is displayed.
Press the '+' button
IP ADDRESS is displayed. On printers with two line displays 'TCP/IP' 'IP ADDRESS' is displayed.
Press the 'Set' button
The current IP address of the printer is displayed and a flashing cursor will be at the first IP address setting.

The default IP address for a Brother printer is 192.0.0.192. To change this value use the '+' or '-' keys to increase or decrease a value. When the value has changed, press the 'Set' button to accept the setting.

To change the Subnet mask do the following:

Press the '+' key until 'NETWORK' is displayed on the printer LCD panel
Press the 'Set' button to display 'TCP/IP' on printers with two line displays 'NETWORK' 'TCP/IP' is displayed.
Press the 'Set' button
TCP/IP ENABLE is displayed. On printers with two line displays 'TCP/IP' 'TCP/IP ENABLE' is displayed.
Press the '+' button until 'SUBNET MASK =' is displayed. One printers with two line displays 'TCP/IP' 'SUBNET MASK'
Press the 'Set' button
The current Subnet address of the printer is displayed and a flashing cursor will be at the first Subnet mask setting.

To change this value use the '+' or '-' keys to increase or decrease a value. When the value has changed, press the 'Set' button to accept the setting.

When the Subnet mask has been set, press the 'Go' button and power cycle the printer.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 15:00 schreef Brid het volgende:
effe een vraagje.
Waarom heb je hem via de lpt en het netwerk?
Meestal gebruik je 1 van de twee.
Waarschijnlijk staat de printer al op een vast ip adress(dat adres wat je net gaf).
Waarschijnlijk heeft brother net als hp een menu op de printer zelf zitten.
Zet de printer op off-line en blader door het menu totdat je ergen I0 poort vind. Onderdit menu moet je het ip kunnen instellen.
Dat hij op LPT en netwerk staat moet je niet aan mij vragen (zit hier op stage en het lukte ze niet dus moest ik het doen :) )
Maar met dat 2e, bedoel je daar toevallig een displey mee?
Er zit geen display op deze printer ;(
Dat gaat dus niet.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 14 juni 2002 15:06 schreef Vavoom het volgende:

[..]

Je kan ook WebJetadmin van HP gebruiken. Dit werkt namelijk ook.

knip
Dat gaat dus niet want ik heb geen front pannel of display :)

• Vavoom
Op vrijdag 14 juni 2002 15:08 schreef Gamer2K het volgende:

[..]

Dat gaat dus niet want ik heb geen front pannel of display :)
WebJetAdmin is een Tool van HP om HP printers op het netwerk te configureren. (Net zoiets als BRAdmin). Het ziet er dus naaruit dat je:
Die parallelle kabel eruit moet halen.
Gebruik alleen de netwerkkabel.
BRAdmin aan de gang MOET krijgen. (Welk protocol wordt er gebruikt op het netwerk?)
Hieronder een link naar een PDF'je voor de installatie.

http://www.brother.com/pub/printer1400doc/ZLe_NUG_dut.pdf

Verwijderd

Topicstarter
Mijn stage zit er na vandaag op en ik ga over 10 min naar huis dus ik kan er niks meer mee.
Maar ik zal de link naar dit topic aan mijn begeleider geven dus laat het nog maar niet dood vallen.

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

anders maar een axis kaartje er op prakken. dat werkt meestal ook wel :)

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

als je laptop tot je beschikking hebt, gewoon crosslinkje met de printer en dan proberen. Installeer wel eerst de software van de printer. Misschien kan je het via de software veranderen.
Pagina: 1