Ik heb sinds kort bovenstaande brander en tijdens het branden van een CD schiet de CPU-load naar 100% en wordt mijn hele PC gaar. Ik kan helemaal niks doen, IE-browsers openen gaat niet, zelfs chatten via Trillian lukt niet. Als ik wat typ, zie ik een half uur later de letters 1 voor 1 verschijnen.
Hiervoor had ik een Lite-On 16*10*40 en hier was de CPU-load 0%. Ik heb de volgende specs (zie ook sig):
- Gigabyte GA 7VRXP
- AMD XP 1800+
- Windows XP Pro
- Samsung 512Mb DDR PC2700
- Lite-On LTR 32123S (met de laatste firmware XS0X, met de XS0U en de standaard-BIOS die erop zat bij aankoop ook precies dezelfde problemen)
- Nero 5.5.7.8 en 5.5.8.2 (bij beide versie dit probleem)
Ik lees vaker dat branden met Windows XP problemen opgeeft, maar ik heb een half jaar de 16* versie van Lite-On gehad in combinatie met XP, deze gaf totaal geen problemen. De CD's worden daarentegen wel goed gebrand, maar ik kan helemaal niks doen. Branden op een lagere snelheid maakt niks uit. De buffer vliegt alle kanten op (nu heb ik daar nog wel vrede mee). Alleen ik wil wel iets kunnen doen.
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- Brander flashen (tot 2x toe)
- DMA staat aan (UDMA 5 en UDMA 6)
- Andere versies van Nero (bijgevelerde CD, 5.5.7.8 en 5.5.8.2)
- Buffer in Nero handmatig instellen op 80Mb, daarna weer automatisch, geen vooruitgang.
- Branden op 24* werkt ook niet.
- Aangesloten met een 80-pins kabel.
Een vriend van mij heeft precies dezelfde problemen, heeft dezelfde specs, alleen op een Asus A7V333. Hij draait Win2k.
Hiervoor had ik een Lite-On 16*10*40 en hier was de CPU-load 0%. Ik heb de volgende specs (zie ook sig):
- Gigabyte GA 7VRXP
- AMD XP 1800+
- Windows XP Pro
- Samsung 512Mb DDR PC2700
- Lite-On LTR 32123S (met de laatste firmware XS0X, met de XS0U en de standaard-BIOS die erop zat bij aankoop ook precies dezelfde problemen)
- Nero 5.5.7.8 en 5.5.8.2 (bij beide versie dit probleem)
Ik lees vaker dat branden met Windows XP problemen opgeeft, maar ik heb een half jaar de 16* versie van Lite-On gehad in combinatie met XP, deze gaf totaal geen problemen. De CD's worden daarentegen wel goed gebrand, maar ik kan helemaal niks doen. Branden op een lagere snelheid maakt niks uit. De buffer vliegt alle kanten op (nu heb ik daar nog wel vrede mee). Alleen ik wil wel iets kunnen doen.
Wat ik tot nu toe heb geprobeerd:
- Brander flashen (tot 2x toe)
- DMA staat aan (UDMA 5 en UDMA 6)
- Andere versies van Nero (bijgevelerde CD, 5.5.7.8 en 5.5.8.2)
- Buffer in Nero handmatig instellen op 80Mb, daarna weer automatisch, geen vooruitgang.
- Branden op 24* werkt ook niet.
- Aangesloten met een 80-pins kabel.
Een vriend van mij heeft precies dezelfde problemen, heeft dezelfde specs, alleen op een Asus A7V333. Hij draait Win2k.
-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-