Toon posts:

[Quicknet] Kabel modem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb hier nog een kabelmodem van Sonera (nu Quicknet) en alle zooi liggen. Deze hebben ze niet opgehaald toen het abbonement bij hen was opzegt.

Nu heb is er weer behoefte aan sneller internet en is Kabel Internet helaas de enige optie. ADSL wordt namelijk nog niet aangeboden op de plek waar het moet komen.

NU belde ik vandaag dus de helpdesk met de vraag of er niet een manier is om geen setup kosten te betalen. Want het geheel is gewoon nog ok. En er dient niets aan te worden gesloten.

Volgens een medewerker moeten we een nieuwe modem omdat de Surfboard modem welke nog in het bezit is niet meer zou voldoen. Dus nu wil ik weten klopt dit? Heeft geen 1 Quicknet gebruiker meer een Surfboard modem (met werkende aansluiting) of proberen ze me op te lichten waar ik bij sta??

Foto van de modem in kwestie, voor de gene die niet weten hoe een surfboard eruit ziet:
Afbeeldingslocatie: http://www.quicknet.nl/images/modems/surfboard/voor.jpgAfbeeldingslocatie: http://www.duxcw.com/digest/Reviews/Modems/cable/sb2100d.gif

PS.
Uiteraard is het al geprobeerd gewoon in te loggen, alleen kom ik dan op de registratie pagina van Quicknet. EN de oude login gegevens werken niet meer.

• xtr3me
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online
Opzich vin ik dit wel erg vreemd want hij staat nog gewoon op hun website,...
http://www.quicknet.nl/helpdesk/faq/kabel95/surfboard.html

mischien dat het geen docsis ofzo ondersteunt maar dat moet je maar effe op inet zoeken.
En anders zit er nix anders op dan, de kosten te moeten betalen.

Verwijderd

Topicstarter
Grmmbls. Is exact de modem die ik thuis heb staan en die ze zogenaamd niet meer leveren. Zal ze weer eens bellen.

Verder biedt surfboard modem uiteraard docsis. Zie ook:
http://www.duxcw.com/digest/Reviews/Modems/cable/sb2100D.htm

Verwijderd

Topicstarter
Nog eventjes gebeld. En kreeg weer mede gedeeld dat ze deze modem niet meer gebruiken. Dus voor de mensen met Quicknet nu de vraag klopt dit hebben jullie geen durfboard meer?

En wanneer je deze wel hebt, in combinatie met welk abbonement?

Verwijderd

Ik heb hier een surfboard, en zo oud is ie toch ook weer niet :?
Maar intussen geen quicknet meer, maar chello.
Overigens wordt je modem als het goed is kosteloos vervangen, je betaald borg voor de modem, je koopt hem niet.

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 13:47 schreef Mmore-323 het volgende:
Opzich vin ik dit wel erg vreemd want hij staat nog gewoon op hun website,...
http://www.quicknet.nl/helpdesk/faq/kabel95/surfboard.html

mischien dat het geen docsis ofzo ondersteunt maar dat moet je maar effe op inet zoeken.
En anders zit er nix anders op dan, de kosten te moeten betalen.
Ik kwam erachter dat het dus wel docsis is :+ geen idee wat het is maar goed :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 14:56 schreef Llewella het volgende:
Ik heb hier een surfboard, en zo oud is ie toch ook weer niet :?
Maar intussen geen quicknet meer, maar chello.
Overigens wordt je modem als het goed is kosteloos vervangen, je betaald borg voor de modem, je koopt hem niet.
Klopt die wordt idd. gratis vervangen wanneer ze een modem wegdoen, maar abbonement is dus eigenlijk afgesloten geweest en die %$%&* daar zijn vergeten de modem op te halen dus die is nog in mijn bezig :).

Dus ik dacht uiteraard van: Als ik nou opnieuw abbo neem heb ik toch geen start kosten? Ik heb immers de complete zooi al liggen. Alleen zeggen ze nu dus dat Kabel modem te oud is. EN dat ze een nieuwe hebben om het buurman buurman effect op te lossen. Dat gebeurd dus met docsis wat de surfboard ondersteund.

Volgens mij is het gewoon 1 grote onzin dat de modem zogenaamd te oud is. Want waarom zou ik dan bijv. wel op hun registratie pagina kunnen komen? Dat zou dan toch ook niet mogelijk zijn? Want de modem is immers te oud voor het netwerk.

Verwijderd

Het is gewoon heel lullig voor je, maar je moet gewoon dokke! Ik ben laatst verhuisd, steek mijn "future network" modem in het contact en kon linea recta aan de slag! Na serieus 6x gebeld te zijn door quicknet, omdat hun een monteur wilden sturen (wat dus niet nodig was duh) vonden ze dat ik even goed 100 piek moest dokke!

Moraal van het verhaal, het zijn gewoon cente pikkers!!! :(

Verwijderd

Topicstarter
Ja, maar zeg zelf. Ze beweren dat het aanlsuitkosten zijn voor de kabel splitter, utp kabel en die zooi. Nou die zooi heb ik al dus hoef ik er toch ook niet voor te dokken?

Vind het gewoon diep triest. Verder die 100 gulden had je kunnen behouden gewoon automatische incasso uitzetten. Want dat is 1 ding dat ik van ze heb geleerd in het verleden.

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 16:41 schreef Rats het volgende:
Ja, maar zeg zelf. Ze beweren dat het aanlsuitkosten zijn voor de kabel splitter, utp kabel en die zooi. Nou die zooi heb ik al dus hoef ik er toch ook niet voor te dokken?

Vind het gewoon diep triest. Verder die 100 gulden had je kunnen behouden gewoon automatische incasso uitzetten. Want dat is 1 ding dat ik van ze heb geleerd in het verleden.
Ik ben het helemaal met je eens, en persoonlijk heb ik ze ook de kleren van het lijf gescholden, maar je trekt helaas toch altijd aan het kortste eind :( En je geeft zelf al aan dat hun dus je enige optie zijn, dus wat moet je dan.... tja en daar spelen hun dus mooi op in :(

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 19:21
Het is alleen in Alkmaar Chello geworden...

De "oude" surfboard modems worden niet meer geïnstalleerd omdat deze erg veel problemen hadden (vooral bij mij). Ik heb bij verhuizing (was anderhalf jaar geleden gelukkig nog gratis) een nieuw modem gehad. Als de monteur een surfboard modem tegenkomt heb je kans dat je een futuremodem krijgt. Deze zorgen voor minder problemen in het netwerk en werken veel stabieler. Voor specs van de future:

Achterkantdoos Futuremodem

Ik heb namelijk de doos bewaart omdat de modem beneden staat en hier het mac adres op de doos staat. Anders blijf ik lopen en raak het zoek :)

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 23:20 schreef jongentje het volgende:
Het is alleen in Alkmaar Chello geworden...

De "oude" surfboard modems worden niet meer geïnstalleerd omdat deze erg veel problemen hadden (vooral bij mij). Ik heb bij verhuizing (was anderhalf jaar geleden gelukkig nog gratis) een nieuw modem gehad. Als de monteur een surfboard modem tegenkomt heb je kans dat je een futuremodem krijgt. Deze zorgen voor minder problemen in het netwerk en werken veel stabieler. Voor specs van de future:

Achterkantdoos Futuremodem

Ik heb namelijk de doos bewaart omdat de modem beneden staat en hier het mac adres op de doos staat. Anders blijf ik lopen en raak het zoek :)
En ik heb juist een surfboard gehad omdat mijn oude modem probs gaf :? (Ik viel niet eens meer te pingen door sonera/multiweb weet ik veel)
Dus dat ik nog weleens vaker probs heb kan aan mijn modem liggen :?

• paella
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-08 21:33
Ik heb toendertijd een Elsa kabelmodem bij Quicknet gehad, werkt nog steeds (nog een maandje, dan ADSL 2Mbit ;) )

No production networks were harmed during this posting

Verwijderd

heb nog wel een com21 en een lancity hier liggen:) intresse:D?

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12-08 19:21
Je kunt geen ander modem in Quicknet netwerk hangen volgens mij... Is op MAC-adres beveiligd. Er gaan zelfs geruchten dat als je een andere netwerkkaart achter je modem gebruikt dat je dan je modem eerst uurtje uit moet laten staan omdat ie anders niet meer online komt omdat Quicknet denkt dat er rare dingen gebeuren. Geen idee of het waar is...

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 16:21 schreef Llewella het volgende:
En ik heb juist een surfboard gehad omdat mijn oude modem probs gaf :? (Ik viel niet eens meer te pingen door sonera/multiweb weet ik veel)
Dus dat ik nog weleens vaker probs heb kan aan mijn modem liggen :?
Vreemde zaak!? In mijn bescheiden kennissen kring zijn er 5 quicknetters. Waarvan 1 vanaf het bittere begin lid is, en we hebben allemaal future network modems! De laatste heeft bij invoering van de future networks modems deze dus ook ter vervanging gekregen van zijn oude beestje!

Wat bij jou eventueel dus het probleem kan wezen is dat je future modem gewoon stuk was en de leerling monteur ;) je een oud beestje heeft gegeven ipv de juiste!? Als ik jou was zou ik voor de zekerheid eens contact op nemen met desbetreffende! (sjello geloof ik nu !?)

• Gem1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02-2025
Ik heb ook zo`n ding, en nergens last mee, afgelopen week nog een slechte internetverbinding gehad en door een miscommunicatie, wou de monteur het modum vervangen, er was doorgegeven dat ie stuk was, kwam ook weer met presies dezelfe surfboard aanlopen, dus lijkt me niet dat ze er uit zijn.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Op dinsdag 11 juni 2002 19:57 schreef jongentje het volgende:
Er gaan zelfs geruchten dat als je een andere netwerkkaart achter je modem gebruikt dat je dan je modem eerst uurtje uit moet laten staan omdat ie anders niet meer online komt omdat Quicknet denkt dat er rare dingen gebeuren. Geen idee of het waar is...
Dat is dus niet waar :)

Tenminste, ik plugde laatst m'n laptop even over. De modem moest even gereset worden, maar een halve minuut later was ik netjes online.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• KreKkeR241
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 26-12-2025

KreKkeR241

11101001010

Op maandag 10 juni 2002 16:26 schreef Rats het volgende:

[..]

Klopt die wordt idd. gratis vervangen wanneer ze een modem wegdoen, maar abbonement is dus eigenlijk afgesloten geweest en die %$%&* daar zijn vergeten de modem op te halen dus die is nog in mijn bezig :).

Dus ik dacht uiteraard van: Als ik nou opnieuw abbo neem heb ik toch geen start kosten? Ik heb immers de complete zooi al liggen. Alleen zeggen ze nu dus dat Kabel modem te oud is. EN dat ze een nieuwe hebben om het buurman buurman effect op te lossen. Dat gebeurd dus met docsis wat de surfboard ondersteund.

Volgens mij is het gewoon 1 grote onzin dat de modem zogenaamd te oud is. Want waarom zou ik dan bijv. wel op hun registratie pagina kunnen komen? Dat zou dan toch ook niet mogelijk zijn? Want de modem is immers te oud voor het netwerk.
Om het buurman-buurman effect op te lossen gebruiken ze geloof ik dat achterlijke lage (download) snelheidslimiet van 60kbs. Dit wordt centraal geregeld en heeft volgens mij niks met het kabelmodem te maken.

Maar ik kan 'r helemaal naast zitten zo correct me if i'm wrong.
Pagina: 1