Dit was 't dan... Het leventje van Laurentz de computerfreak... De energie rekening is binnengekomen...:'(
Sinds we ADSL hebben staan de computers heel vaak aan. Dit komt zeer duidelijk terug op de energie rekening. Al met al zo'n 700 guldens meer dan normaal. Dit kan ook lichtelijk te maken hebben met andere apparaten die wat langer aan hebben gestaan maar voornamelijk door de computers (4pc's).
Nu mijn vraag aan jullie, de experts..
Wat kunnen jullie zeggen over het energie verbruik van de volgende opstelling:
PC1
Celeron 1200 Tualatin
2x 7200 toeren HDD's (1x 10.2 en 1x 80)
GeForce 2 MX400 64mb TV-Out AGP
VooDoo3 2000 pci
Hauppage WinTV
Soundblaster 128
Voeding: 300Watt
2x monitor 14" of 15" (weet ik niet zeker) deze staan overigens niet altijd aan, ongeveer 50% van alle aantijd
PC-ICSHost
1x 2,1 gb Seagate HDD
128MBRAM
150+ IBM processor
2 Netwerkkaarten
1x TFT 4,nogwat" monitor (verwerkt in Systeemkast)(50% aan)
Niet alte robuuste voeding -> 200 Watt
Kunnen jullie zeggen uit ervaring of schattingen of heftige berekeningen wat 't kost om deze 2 pc's 24/7 aan te laten staan of hoeveel 't per uur/dag/week/maand/whatever kost. Dit omdat ik waarschijnlijk in de toekomst wat minder online zal zijn...
Sinds we ADSL hebben staan de computers heel vaak aan. Dit komt zeer duidelijk terug op de energie rekening. Al met al zo'n 700 guldens meer dan normaal. Dit kan ook lichtelijk te maken hebben met andere apparaten die wat langer aan hebben gestaan maar voornamelijk door de computers (4pc's).
Nu mijn vraag aan jullie, de experts..
Wat kunnen jullie zeggen over het energie verbruik van de volgende opstelling:
PC1
Celeron 1200 Tualatin
2x 7200 toeren HDD's (1x 10.2 en 1x 80)
GeForce 2 MX400 64mb TV-Out AGP
VooDoo3 2000 pci
Hauppage WinTV
Soundblaster 128
Voeding: 300Watt
2x monitor 14" of 15" (weet ik niet zeker) deze staan overigens niet altijd aan, ongeveer 50% van alle aantijd
PC-ICSHost
1x 2,1 gb Seagate HDD
128MBRAM
150+ IBM processor
2 Netwerkkaarten
1x TFT 4,nogwat" monitor (verwerkt in Systeemkast)(50% aan)
Niet alte robuuste voeding -> 200 Watt
Kunnen jullie zeggen uit ervaring of schattingen of heftige berekeningen wat 't kost om deze 2 pc's 24/7 aan te laten staan of hoeveel 't per uur/dag/week/maand/whatever kost. Dit omdat ik waarschijnlijk in de toekomst wat minder online zal zijn...