Lite-on 32125W -> 48125W d.m.v. Firmware flash

Pagina: 1
Acties:

• Jeronim0
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 09-04 22:41
Voor diegenen met een 32125W (niet de 32123S, daar moet je zelf even voor zoeken) Lite-on brander en een beetje lef hebben, die gaan naar CD Freaks, downloaden daar de Firmware VS02 voor de 48125W en MTKFlash. Uitleg over gebruik ervan vindt je hier.

Lees de ervaringen van degenen die ons zijn voorgegaan hier. Mijn ervaringen zijn tot nog toe goed, 4 tal cd's gebrand, geen errors en een hogere leessnelheid (Voor 71 Euro gekocht en 48125W is op dit moment 146 Euro B-)).

Ik maak het jullie alleen heel erg gemakkelijk, maar hulde aan OC-Freak en consortenvan CD Freaks. O-Freak heeft hier heel veel tijd en energie in gestoken en doet dat nog steeds. Niet alleen verschaft hij de mogelijkheid tot het "overklokken" van je brander, maar beantwoord dagelijks ook nog eens een flink aantal vragen.

Jeronim0

• _Mystikal_
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:27

_Mystikal_

ja gewoon, enzo....

zeg? kan dat ook met een 24x10x32 :)

Verwijderd

Vorige week ff een 32125W brander gescoord voor 72 euro, met de intentie hem meteen naar 48x te flashen. Maar ik lees toch wel wat negatieve berichten erover, varierend van brakke(re) mediaondersteuning, tot en met kapote CDwriters (na 5 keer branden ofzo). En dat voor die halve minuut ofzo, "laat maar", dacht ik.

Maar evengoed aardig van je, dat je ff jouw ervaringen online zet, dat is wel zo. Misschien toch maar ff proberen, hmmm ;) ...

Verwijderd

Hoi waar lees jij die negatieve dingen? ben erg benieuwd!

• XTerm
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 10-06-2025
Nofi en dank u voor de moeite & info, maar ik zie het nut van de tweak niet in.

Als je nu een 2x naar 8x kan brengen is dat ECHT de moeite waard, maar waarom hier het aanzienlijke risco nemen om je supersnelle 32x die paar sec extra te geven ?

Verwijderd

Op dinsdag 11 juni 2002 14:50 schreef hansaat het volgende:
Hoi waar lees jij die negatieve dingen? ben erg benieuwd!
Er was hier op tweakers iemand die zei z'n brander hiermee om zeep geholpen (tenminste, alleen nog maar op maximaal 2x branden ofzo), stond tussen de reacties bij het nieuwsbericht op de frontpage over het overclocken van de LiteOns. Maarja dat kan natuurlijk ook toevallig geweest zijn, die dingen kunnen sowieso weleens kapot gaan.

Verder nog wat vage verhalen en waarschuwingen op verschillende fora. Toen het truucje net bekend werd had iedereen het erover, dus ik weet niet precies meer waar ik het allemaal gelezen heb. Maar in het algemeen leek het flashen bij iedereen wel goed te gaan, al weet natuurlijk niemand nog wat de langetermijneffecten zijn.

Dat van die slechtere mediaondersteuning, dat je zo nu en dan leest op het forum van cdfreaks, is niet zozeer een gevolg van het overclocken, maar waarschijnlijk gewoon van het feit dat de firmware voor de 48x slechtere mediaondersteuning heeft dan de nieuwste 32x firmware.

Maareh, ik denk toch dat ik het ook maar ff ga proberen, nadat ik me HD leeggebrand heb :), ik kan het toch niet laten, ben gewoon te nieuwsgierig of het werkt. Ik kan hem altijd weer terugflashen... ;)

Verwijderd

ha dat is wel zo ik zelf heb namelijk mijn Lite-on 40125w geflasht naar 48125w... het werkt goed! alleen had wel een keer iets vaags hij leek een super snelle tijd neertezetten alleen toen bleef ie even stil staan daarn ging ie gewoon weer verder uiteindelijk was het niet echt veel sneller als de orginele 40x.. en het vreemde is dat de buffer helemaal goed was ...

• MjB
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-03 08:43

MjB

Op dinsdag 11 juni 2002 00:18 schreef Lemmeb het volgende:
En dat voor die halve minuut ofzo, "laat maar", dacht ik.
Het scheelt echt wel een bijna minuut hoor.

En heb inmiddels alweer een stuk of 20 cd's op 48x zonder errors gebrand :Y)

• The Dolf
  • Niet online
Op woensdag 12 juni 2002 18:12 schreef MjB het volgende:

[..]

Het scheelt echt wel een bijna minuut hoor.

En heb inmiddels alweer een stuk of 20 cd's op 48x zonder errors gebrand :Y)
En ja, ik heb exact dezelfde brander. De meeste cd's zijn maar compatibel met 32x branders, 40x en hoger verneukt de cd's vaak.

En smartburn werkt dus echt goed. Ben blij dat het er op zit, bespaarde me veel cd's

Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something

• HooGLaNDeR
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 19-02 14:33

HooGLaNDeR

- = I am immortal =-

ik brand sinds mijn upgrade ;-) feilloos op 48x :D

Ik heb geen achtervolgingswaanzin. Maar dat wil niet zeggen dat niemand mij achtervolgd!!

• The Dolf
  • Niet online
Op donderdag 13 juni 2002 01:18 schreef HooGLaNDeR het volgende:
ik brand sinds mijn upgrade ;-) feilloos op 48x :D
welke cd's gebruik je dan?

Gezocht!
Router

• Pathfinder
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Op dinsdag 11 juni 2002 00:18 schreef Lemmeb het volgende:
Vorige week ff een 32125W brander gescoord voor 72 euro, met de intentie hem meteen naar 48x te flashen.
Waar heb je die gekocht, als ik vragen mag?

Hier stond wat, maar nu niet meer! Of toch...

• The Dolf
  • Niet online
Op donderdag 13 juni 2002 21:34 schreef Pathfinder het volgende:

[..]

Ik heb hem bij aci computers gekocht. Koste €5 meer maar had wel de zekerheid dat ik de W versie kreeg. Rembours kosten trouwens maar €7.50. Dat is dus ook minder dan de meeste winkels

Gezocht!
Router

Verwijderd

Op donderdag 13 juni 2002 21:34 schreef Pathfinder het volgende:

[..]

Ik heb hem voor me laten kopen, maar ik betaalde niet de normale winkelprijs. Die gast die hem voor me heeft opgehaald heeft z'n eigen compubedrijfje en hij heeft hem dus bij zijn leverancier gehaald. Hij heeft me gematst. Hij heeft zelfs ff van tevoren voor me gekeken of het wel de 5W was, anders moest ik hem niet.

• Pathfinder
  • Nu online

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Op donderdag 13 juni 2002 21:40 schreef thedolf het volgende:

[..]

Ik heb hem bij aci computers gekocht. Koste €5 meer maar had wel de zekerheid dat ik de W versie kreeg. Rembours kosten trouwens maar €7.50. Dat is dus ook minder dan de meeste winkels
Daar heb ik het ook geprobeerd, heb gisteren een S versie toegestuurd gekregen :(

Nu hebben ze daar dus alleen nog maar S-jes liggen :(

• Smarron
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09-04 21:59

Smarron

The bend

Waarom maakt Lite-On trouwens 2 typen van 32x branders?! Ik zit dus ook opgescheept met die stomme S-versie.

-=Dell Inspiron 7591=- -=Samsung Galaxy A52s 8GB=- -=Nikon D750=- -=Flickr=-

• Pathfinder
  • Nu online

Pathfinder

Ondertitel gezocht (M/V)

Ik denk dat de S gewoon het oorspronkelijke binnenwerk was. Later hebben ze de W bedacht, waarmee ze hogere snelheden konden bereiken. Ik neem aan dat ze nu dan ook gestopt zijn met het produceren van S-modellen, wegens kostenbesparingen.

• Fietsbel
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Fietsbel

¯\_(ツ)_/¯

Zelf heb ik ook de 23x W verise, en loopt perfect op 48X.
Al een hele spindel mee gebrand (merk: platinum 40x cd's op 48x werkt best)
Kortom, ik ben vet tevreden. :)

39

Pagina: 1