[wc] Externe waterkoeling

Pagina: 1
Acties:

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 12:57
Ik ben me een beetje aan het orienteren op waterkoeling voor mijn pc.

Nu wil ik eigenlijk zo veel mogelijk buiten mijn pc hebben. Ik ben dus van plan om in een externe behuizing de radiator, reservoir en de pomp te plaatsen. Maar dan zit je met het probleem dat je je pc en dat externe kastje ook nog es wilt loskoppelen. Ik heb hier ooit eens pics van gezien op GOT van iemand die dat had gemaakt. Maar nu vind ik nergens meer de link. Dus ik be eigenlijk op zoek naar slangkoppelingen die je kunt loskoppelen zonder dat er water verloren gaat.

Als iemand weet waar dat stond of een idee heeft welke koppelinge je hier voor kunt gebruiken zou dat erg fijn zijn.

Ook zou ik wel willen weten wat volgens jullie het best blok is voor nu een amd thunderbird 1000 mhz en na de zomer een amd XP 2200+ ofzo. Ik heb nu geen gaten rond mijn socket dus zit ik ook nog een beetje met het dilemma hoe ik het een en ander het best vast kan maken.

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 18-02 18:04

ReseTTim

Chocolate addicted

jij zoekt dus een soort van koppeling die automatisch dichtgaat wanneer je verbreking met elkaar hebt.. ik weet niet of dit er bestaat..

maar misschien is een soort van kraantje idee en daarachter dus zon koppelstuk een idee..

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

Verwijderd

dan moet je van die dingen gebruiken die je voor hoog vacuum gebruikt. dat is een kopeling en een opvul ring. en dat dicht echt goed af tot super hoog vacuum.

• reapher
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 21-02 11:26

reapher

Z POWER

Eheim heeft ze wel, maar waar je die moet krijgen ?

Je kan ook van die luchtdruk koppelingen krijgen, deze kan je wel bij de betere groothandel krijgen (misschien ook gamme?). Deze sluiten automatisch af als je ze loskoppel

Click hier niet

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Als je in OCE kijkt, dan is er een sticky topic van phreak met allemaal casemods erin, volgens mij staat die mod daar ook in. Dan pak je het email adres van diegene en ben je er!!

Ik zou graag kijken voor je, maar ben een 180mb Drome filmpie aan het downen en een HK soep topic aan het checken :) Bandbreedte is even op voor plaatjes :)

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/casemods/_dennizz_-1.jpg Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/~crew/phreak/ocm/casemods/_dennizz_-2.jpg
_Dennizz_ - [dhagens@xs4all.nl]

deze bedoelde jij denk ik..

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22-02 12:45
Is idd wel een idee ja, zit zelf ook beetje met dat probleem omdat mn radiator en reservoir niet in een miditower passen :)

Verder: ik gebruik een senfu blok, en daarmee wordt mijn XP2000+ @ 2200+ 43 graadjes stressed, oftewel meer dan voldoende koeling :D

edit:

Blok werd geleverd met clip (nou ja, bevestigingsbeugels eerder ;)), past op bijna elke proc

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

• jbcyber
Op maandag 10 juni 2002 13:20 schreef ReseTTim het volgende:
[afbeelding] [afbeelding]
_Dennizz_ - [dhagens@xs4all.nl]

deze bedoelde jij denk ik..
Inderdaad die bedoel ik ja. Bedankt.

Ik zal hem vanavond eens een mail sturen.

Een oplossing met een kraantje is inderdaad niet zo'n slecht idee.

Ik weet dat we op het werk koppelingen gebruiken die worden gebruikt om siroopbunkers te koppelen aan slangen. Maar deze zijn te klein om echt te gebruiken voor waterkoeling ze worden gebruikt in milc shake machines. Denk dat dit lijkt op wat chefke zei maar heeft iemand een idee waar je deze kan kopen??

Ik heb es gekeken op de site van danger den en daar stond een mooi blok op deze namelijk :

Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/maze3/maze3a_thumb.gif

Ik vroeg me af of deze ook is te bevestigen zonder dat je bouten gebruikt die door je mobo gaan??

• KifArU
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Het probleem met de koppelingen die jij bedoelt, is dat ze maar aan 1 kant afsluiten. Dus of je pc of je externe reservoir loopt leeg als je ze loskoppelt.

• asing
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:27
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Kijk eens rond op www.aqua-computer.de. Ze hebben een externe rediator kit :). Het is idd een voordeel om zo min mogelijk airflow door die kast te hebben. Scheelt STOF.

Overigens staan er meer mooie WC dingen op die site.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• jbcyber
Op maandag 10 juni 2002 14:05 schreef asing het volgende:
Ik denk dat ik weet wat je bedoelt. Kijk eens rond op www.aqua-computer.de. Ze hebben een externe rediator kit :). Het is idd een voordeel om zo min mogelijk airflow door die kast te hebben. Scheelt STOF.

Overigens staan er meer mooie WC dingen op die site.
Ik vinde nergens op die site dat gene wat je bedoelt kan aan mij liggen hoor.

Zou je een pic kunnen posten??

• -=MOL=-

-=MOL=-

Op maandag 10 juni 2002 13:28 schreef jbcyber het volgende:
Ik heb es gekeken op de site van danger den en daar stond een mooi blok op deze namelijk :

Afbeeldingslocatie: http://www.dangerden.com/images/maze3/maze3a_thumb.gif

Ik vroeg me af of deze ook is te bevestigen zonder dat je bouten gebruikt die door je mobo gaan??
Dat kan wel, is alleen een beetje lastig. Je zult er dan waarschijnlijk zelf een klip voor moeten maken. Makkelijker is dus een ander blok te kopen ofzo. Hij is er iig voor gemaakt om via de 4 gaten rondom de socket te worden bevestigd.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• jbcyber
Op maandag 10 juni 2002 14:31 schreef -=MOL=- het volgende:

[..]

Dat kan wel, is alleen een beetje lastig. Je zult er dan waarschijnlijk zelf een klip voor moeten maken. Makkelijker is dus een ander blok te kopen ofzo. Hij is er iig voor gemaakt om via de 4 gaten rondom de socket te worden bevestigd.
Welk blok met clip presteerd goed en kan eventueel later met bouten worden vastgezet want ik denk dat mijn toekomstige moederbord dat wel heeft?? Of bestaat zoiets gewoon niet??

Edit
Ik heb nog es op de site van dangerden gekeken en kwam dit tegen:
http://www.dangerden.com/mall/maze1.asp

Volgens mij kun je deze ook op een socket bevestigen zonder dat je schroeven gebruikt en als je naar het alleronderste plaatje kijkt kun je ook nog wat krijgen dat je hem later wel kan schroeven.

Heeft iemand ervaring met dit blok??

• -=MOL=-

-=MOL=-

Dat blokje presteert best goed hoor. Verder zit er de mogelijkheid in om dus idd de 4 gaten te gebruiken (ik zou dan gelijk dat plaatje meebestellen als ik jou was).

Dit lijkt mij dus een goed blok voor jou. Voor prestaties zou ik eens zoeken op maze 1, ik denk dat je dan een hele hoop vind!

Ik heb zelf de maze 1 trouwens op mijn KT266a chipset zitten, deze is sindsdien nooit boven de 22 graden gekomen. Met 1 fannetje aan blijft die zelfs onder de 20!! Dit alles was bij een kamertemp van 18 graden.

Als ik nu me pc aandoe is de chipset 25 graden ivm het warme weer. Na een half uurtje is hij dan netjes 20 ofzo :)

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Riep iemand me :) Ik heb hier waterkoeling waarbij meeste extern is en ik alles kan loskoppelen.
http://beumer.xs4all.nl/bart/computers.php

Afbeeldingslocatie: http://beumer.xs4all.nl/bart/cool1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://beumer.xs4all.nl/bart/cool2.jpg

mijn vader werkt bij FESTO en kon er daar een stel voor me menemen. De dingen werken goed. Nooit last van lekken als ze verbonden zijn (zitten goed dicht op elkaar). Ook sluit de computer-kant waar je de pluggen indoet af wanneer niet verbonden.
Ik heb ook wel iemand gezien die die dingen gewoon in de winkel had gekocht, maar zou niet weten wie dat was.
Ik kan wel eens aan mijn vader vragen of hij weet waar die dingen te koop zijn, echter... weinig hoop. Wordt meestal aan industrie geleverd door FESTO (geloof ik).

• jbcyber
Op maandag 10 juni 2002 15:37 schreef Bart B het volgende:
Riep iemand me :) Ik heb hier waterkoeling waarbij meeste extern is en ik alles kan loskoppelen.

[afbeelding]
[afbeelding]

mijn vader werkt bij FESTO en kon er daar een stel voor me menemen. De dingen werken goed. Nooit last van lekken als ze verbonden zijn (zitten goed dicht op elkaar). Ook sluit de computer-kant waar je de pluggen indoet af wanneer niet verbonden.
Ik heb ook wel iemand gezien die die dingen gewoon in de winkel had gekocht, maar zou niet weten wie dat was.
Ik kan wel eens aan mijn vader vragen of hij weet waar die dingen te koop zijn, echter... weinig hoop. Wordt meestal aan industrie geleverd door FESTO (geloof ik).
Inderdaad dat zijn die dingen wat ik zoek.

Je kan eens je vader heel erg lief aankijken en vragen of hij nog twee van die setjes kan regelen. Zo te zien zit er aan de achterkant van de stukken die in de pc gaan ook nog een verloop stuk of zie ik dat verkeerd?? Uiteraard wil er wel voor betalen. Zou het super vinden als iemand dat kan leveren. Je hebt trouwens exact dezelfde kast als ik :)

Als je wat weet laat maar wat horen. Ik denk niet dat het mogelijk zoiets als particulier te bestellen of met gigantische hoeveelheden. Mijn mail adres is jbcyber@hotmail.com

• asing
Zie ik het goed? Dat zijn oliedrukventielen voor landbouwtrekkers. Beetje bruut voor je comp, maar ze kunnen tot 200 Bar. Ze dienen om hydrauliek van hefcylinders aan te sluiten op het systeem van de trekker.

Te verkrijgen bij de LMB's ook wel Landbouw Mechanisatie Bedrijf.

Daar heb je wel wat aan denk ik.

Who's General Failure and why is he reading my harddrive? - Projectmanager : a person who thinks nine women can make one baby in one month

• jbcyber
Op maandag 10 juni 2002 16:30 schreef asing het volgende:
Zie ik het goed? Dat zijn oliedrukventielen voor landbouwtrekkers. Beetje bruut voor je comp, maar ze kunnen tot 200 Bar. Ze dienen om hydrauliek van hefcylinders aan te sluiten op het systeem van de trekker.

Te verkrijgen bij de LMB's ook wel Landbouw Mechanisatie Bedrijf.

Daar heb je wel wat aan denk ik.
Ik weet niet of iemand een beetje bekend is in limburg maar hier is een keten genaamd de wildkamp. Is iemand daar al es geweest met dergelijke vragen?? Zo ja wat is jullie ervarijng ermee.

• asing
Wildkamp komt me bekend voor, schijnt een grote te zijn. Effe op de site gekeken, en dat moet lukken ;)

Wat ik me net nog bedacht is dat het gehele systeem onder druk aan- en afgekoppeld kan worden.

• bobo1on1
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-10-2025
Je moet wel zorgen dat je een waterblok hebt die alle 6 de nokjes gebruik, ik heb mijn waterblok gemaakt van het koperen gedeelte van een mini copper orb, die gebruikt aan 1 kant 3 nokjes en aan 1 kant 1 nokje.

Impedance, a measure of opposition to time-varying electric current in an electric circuit.
Not to be confused with impotence.

• jbcyber
Op maandag 10 juni 2002 17:20 schreef asing het volgende:
Wildkamp komt me bekend voor, schijnt een grote te zijn. Effe op de site gekeken, en dat moet lukken ;)

Wat ik me net nog bedacht is dat het gehele systeem onder druk aan- en afgekoppeld kan worden.
Het is niet de bedoeling dat ik alles ga afkoppelen als het aan staat dus dat heeft geen prioriteit.

Het moet vooral veilig zijn (GEEN lekkage) en het liefst een beetje makkelijk in gebruik (dagelijks en montage)

• Bart B
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 05-01-2025
Okeej... over deze dan
Afbeeldingslocatie: http://beumer.xs4all.nl/bart/cool1.jpg
Afbeeldingslocatie: http://beumer.xs4all.nl/bart/cool2.jpg
Het zijn geen Hydroliek spullen, maar pneumatic spullen (tot 8 bar).

Mijn vader zal de typennummers opzoeken. Ook geeft hij aan dat het via dealers (ong 30 door het land) waarschijnlijk mogelijk is deze dingen zo te kopen (prijs weet ik niet). Helaas is de site van festo niet helemaal optimaal, dus zullen jullie via email of via telefoon contact op moeten nemen.
op http://www.festo.com/netherlands/contact.htm zijn deze te vinden. Daar kunnen ze aangeven wat de dichtsbijzijnde plaats is om deze koppelingen te kopen.

Zoals ik al eerder zij.... typenummers komen er morgen aan

Verwijderd

Das zeker perfect om te gebruiken, moet ik ook maar ff bestellen.... :)

• shure-fan
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 22-02 15:36
waarom gebruik je niet van die koppelingen voor aan de tuinslang, die dingen van Gardena die laten na ontkoppeling geen water meer door. (jbcyber- moet je voor de gein eens een mailtje naar mls sturen voor de prijzen van die koppelingen op de bunkers, zal je je wel lam schrikken.)
Op maandag 10 juni 2002 13:28 schreef jbcyber het volgende:

[..]

Inderdaad die bedoel ik ja. Bedankt.

Ik zal hem vanavond eens een mail sturen.

Een oplossing met een kraantje is inderdaad niet zo'n slecht idee.

Ik weet dat we op het werk koppelingen gebruiken die worden gebruikt om siroopbunkers te koppelen aan slangen. Maar deze zijn te klein om echt te gebruiken voor waterkoeling ze worden gebruikt in milc shake machines. Denk dat dit lijkt op wat chefke zei maar heeft iemand een idee waar je deze kan kopen??

[afbeelding]

Voip enthousiastelling, Liever een kabel dan wifi

• jbcyber
Op maandag 10 juni 2002 18:57 schreef shure-fan het volgende:
waarom gebruik je niet van die koppelingen voor aan de tuinslang, die dingen van Gardena die laten na ontkoppeling geen water meer door. (jbcyber- moet je voor de gein eens een mailtje naar mls sturen voor de prijzen van die koppelingen op de bunkers, zal je je wel lam schrikken.)
[..]
Je krijgt ze per definitie niet via MLS (net niet goed genoeg geinformeerd over onze hamburger gigant :) ). Deze spullen worden geleverd door interfastfood (als ik het goed heb). Je hebt inderdaad gelijk ze zijn niet te betalen. En ze zijn veels te dun om te gebruiken.

Ik hoop dat Bart B de typenummers kan vinden dan ben ik al een eind op weg.

Verwijderd

hoi,
ik weet dat je tegenwoordig voor luchtslangen speciale veiligheidsventielen hebt (om te voorkomen dat de slang wegschiet in je gezicht bij het afkoppelen). Deze zijn er in diverse uitvoeringen en groottes. Zo heb je bijvoorbeeld typen die eerst de slang ontluchten voordat je deze kan loskoppelen, maar ook types die de slang onder druk laten, en tweezijdig afsluiten. Deze zijn ook Giveg gekeurd (gaskeur) dus 100% lekdicht. Even informeren in de betere ijzerwarenzaak, of compressorzaak. Een mogelijke leverancier zou kunnen zijn: Van der schoot/tilburg (vestigingen door 't hele land), voskamp/rijswijk zwager/den haag, etc.etc.
succes ermee.

• jbcyber
Zo te zien zijn dat allemaal industrilele winkels en daar kun je natuurlijk als particulier niet kopen. Of meen ik dat maar?

Is wel een goeie tip zeker omdat ze beide kanten onder druk laten staan. Zo kan er zeker niets gaan lekker

• BaRF
  • Laatst online: 20-02 10:55

BaRF

bijna kerst

hehe al 3 dierenwinkels hier hebbe me geprobeert zulk soort dingen te verkopen voor mn wc set, maar die dingen zijn zo duur :( iets van 15 euro of per stuk!

wel handig...

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• jbcyber
Op maandag 10 juni 2002 21:32 schreef BaRF het volgende:
hehe al 3 dierenwinkels hier hebbe me geprobeert zulk soort dingen te verkopen voor mn wc set, maar die dingen zijn zo duur :( iets van 15 euro of per stuk!

wel handig...
Wat voor dingen?? Worden ze dan ook gebruikt in een aquarium??

Volgens mij moet ik gewoon es wat winkels af gaan :)

• Dennizz
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-07-2025

Dennizz

pc-70 mod in progress!

heej maat van me wees me op t topic :P en vond m in me email

www.dennizz.tk daar staan aardig wat pics, die koppelstukken zijn van eheim, en verkrijgbaar bij de aquariumboer :) alles wat je wilt weten kan je ff vragen, lama weten en suc6 :)

• BaRF
  • Laatst online: 20-02 10:55

BaRF

bijna kerst

Op maandag 10 juni 2002 21:41 schreef jbcyber het volgende:

[..]

Wat voor dingen?? Worden ze dan ook gebruikt in een aquarium??

Volgens mij moet ik gewoon es wat winkels af gaan :)
Zie post hierboven, zijn bv idd van eheim :) Erg mooi hoor, maar ook een beetje groot :P

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Op maandag 10 juni 2002 15:37 schreef Bart B het volgende:

[afbeelding]
[afbeelding]

Als je deze lop koppelt is deze dan aan twee kanten waterdicht? Anders moet ik ook zo'n ding hebben.....

if broken it is, fix it you should

• elgringo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 01-02 09:13
Op maandag 10 juni 2002 19:53 schreef stefwes het volgende:
hoi,
ik weet dat je tegenwoordig voor luchtslangen speciale veiligheidsventielen hebt (om te voorkomen dat de slang wegschiet in je gezicht bij het afkoppelen). Deze zijn er in diverse uitvoeringen en groottes. Zo heb je bijvoorbeeld typen die eerst de slang ontluchten voordat je deze kan loskoppelen, maar ook types die de slang onder druk laten, en tweezijdig afsluiten. Deze zijn ook Giveg gekeurd (gaskeur) dus 100% lekdicht. Even informeren in de betere ijzerwarenzaak, of compressorzaak. Een mogelijke leverancier zou kunnen zijn: Van der schoot/tilburg (vestigingen door 't hele land), voskamp/rijswijk zwager/den haag, etc.etc.
succes ermee.
luchtdicht ja tegen water kunnen ze niet

if broken it is, fix it you should

• jbcyber
Heb net op de site van dennizz gekeken. Ik vond dus deze koppeling :

Afbeeldingslocatie: http://wwd3.dns2go.com/dennizz/h2ogallery/gallery1/5.jpg

Ik heb er nog een paar vraagjes over. Zo te zien sluiten de kraantes aan beide kanten af he?? Dus er loop uit de slangen al zeker geen water meer. Maar zit er nog veel water tussen de kraantjes zelf in of is dat te verwaarlozen. Dus als je de koppeling verbreekt komt er dan nog veel water uit de koppelingen.

Zijn deze koppelingen goed verkrijgbaar of zijn er speciale adresjes voor te vinden en wat moeten ze dan kosten als ze goed werken heb ik er best wel wat geld voor over.

[Edit]
Ik heb es op de site van eheim (www.eheim.com) gekeken en vond daar dit op:

Afbeeldingslocatie: http://www.eheim.com/images/int/tech_zub_doppelhahn.gif

Ik denk dat dit is wat jij ook bedoelt ze noemen het in het engels een: Double-tap-connector

Had nog een vraagje over de slangen welke maat slangen gebruik je en is deze hetzelfde als de maat die wat je normaal op een koelblokje aansluit?? Of kun je verschillende diktes slang erin duwen??

Dit is het commentaar op de site erbij:
Double-tap-connectors with quick release coupling
Double taps are an ideal solution for clean, hassle free filter maintenance. They should always be installed on the water intake and output as close to the filter as possible. In this way the hoses can be separated in one simple step and the filter can be removed for cleaning.

Ook staat er nog de volgende foto bij:

Afbeeldingslocatie: http://www.eheim.com/images/int/tech_zub_installation.gif

Het lijkt erop dat ik heb gevonden wat ik zoek :)

• Dennizz

Dennizz

pc-70 mod in progress!

Op dinsdag 11 juni 2002 12:48 schreef jbcyber het volgende:

[afbeelding]

Ik heb er nog een paar vraagjes over. Zo te zien sluiten de kraantes aan beide kanten af he?? Dus er loop uit de slangen al zeker geen water meer. Maar zit er nog veel water tussen de kraantjes zelf in of is dat te verwaarlozen. Dus als je de koppeling verbreekt komt er dan nog veel water uit de koppelingen.

Zijn deze koppelingen goed verkrijgbaar of zijn er speciale adresjes voor te vinden en wat moeten ze dan kosten als ze goed werken heb ik er best wel wat geld voor over.

[Edit]
Ik heb es op de site van eheim (www.eheim.com) gekeken en vond daar dit op:

[afbeelding]

Ik denk dat dit is wat jij ook bedoelt ze noemen het in het engels een: Double-tap-connector

Had nog een vraagje over de slangen welke maat slangen gebruik je en is deze hetzelfde als de maat die wat je normaal op een koelblokje aansluit?? Of kun je verschillende diktes slang erin duwen??

Dit is het commentaar op de site erbij:
Double-tap-connectors with quick release coupling
Double taps are an ideal solution for clean, hassle free filter maintenance. They should always be installed on the water intake and output as close to the filter as possible. In this way the hoses can be separated in one simple step and the filter can be removed for cleaning.

Ook staat er nog de volgende foto bij:

[afbeelding]

Het lijkt erop dat ik heb gevonden wat ik zoek :)
tussen die 2 koppelingen zit nog een klein beetje water maar das te verwaarlozen :) systeem werekt prima

ik kon ze bij de 1e de beste aquarium zaak kopen, maar ze zijn niet cheap ik was 30 gulden kwijt, weet niet meer of dat voor 1 of 2 was...slang komt ook van aquarium zaak 3 gulden/meter :)

• jbcyber
Op dinsdag 11 juni 2002 12:57 schreef _Dennizz_ het volgende:

[..]

tussen die 2 koppelingen zit nog een klein beetje water maar das te verwaarlozen :) systeem werekt prima

ik kon ze bij de 1e de beste aquarium zaak kopen, maar ze zijn niet cheap ik was 30 gulden kwijt, weet niet meer of dat voor 1 of 2 was...slang komt ook van aquarium zaak 3 gulden/meter :)
DFat vind ik nog te doen zeker als ze goed werken dan kan ik er goed mee leven want hjet word pas echt erg als pa onder opeens het voelt druppelen daar heb ik geen zin in :) als je begrijpt wat ik bedoel.

Heeft iemand nog een idee wat je voor een beetje pomp kwijt bent ik begrijp dat 1200l per uur wel nodig is of zit ik dan verkeerd en kan ik deze het beste inline of in het reservoir zetten??

[edit]

Ze zijn vanaf €13,59 te koop kijk maar es op deze link.

http://www.aquariaveldhuis.nl/query2.php?P=&S=&C=68&B=1&Q=&offset=20

Welke maar moet je eigenlijk hebben wat is dus de standaard maat voor aansluitingen op een waterblok?? O ja een 1200l pomp van eheim koast daar €68.

• Dennizz

Dennizz

pc-70 mod in progress!

erm mijn slangen waren te groot voor waterblok, maar met slangenklemmen geen probleem...rest heb ik allemaal eheim maat aangehouden en ik gebruik die koppelingen nu ongv een half jaar ze hebben nog nooit gelekt, eheim is kwaliteitsspul weetje :)

in reservoir->stiller, verder geen voor of nadelen denk ik

edit: ikz ie dat de webhost van me site beetje brak is :/ dus doet t niet ten alle tijden, weer een andere zoeken fgs

• Demo
  • Laatst online: 21-02 14:57

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Die kraantjes heb je toch ook nodig als je een Fill-and-bleed systeem wil maken (om je WC te vullen)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• ReseTTim

ReseTTim

Chocolate addicted

Op dinsdag 11 juni 2002 12:48 schreef jbcyber het volgende:

[afbeelding]
ok we nemen ff deze foto en zeggen dat het water van boven naar beneden door het kraantje gaat.. wat doe je dan. eerst bovenste kraantje dicht, daarna ff wachten en dan de onderste op deze manier heb je denk ik niet eens last van water dat er tussen komt te zitten.. en zow kan je het natuurlijk ook omdraaien..

• jbcyber
Op dinsdag 11 juni 2002 14:55 schreef ReseTTim het volgende:

[..]

ok we nemen ff deze foto en zeggen dat het water van boven naar beneden door het kraantje gaat.. wat doe je dan. eerst bovenste kraantje dicht, daarna ff wachten en dan de onderste op deze manier heb je denk ik niet eens last van water dat er tussen komt te zitten.. en zow kan je het natuurlijk ook omdraaien..
Ik denk dat je wel gelijk hebt resettim met je opmerking. Zo verlies je het minste water.

Ff oftopic hoe is het eigenlijk met jou project daar hoor je niets meer van of ligt dat aan mij??

• jbcyber
Ik ben nog es op zoek gegaan naar een waternlok.

Hij moet vooral goed presteren en ik zag bij Freezinghardware het volgende blok staan de magnum 390.

Dat is dit blok:

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-tweaks.de/bilder/wasserkuehlung/magnum390/oben.jpg

Afbeeldingslocatie: http://www.oc-tweaks.de/bilder/wasserkuehlung/magnum390/offen2.jpg

Zoals te zien is kun je hem aan alle nokjes van je socket vastmaken. Ook kun je hem volgens mij niet veel te strak aandraaien voor de veren.

Hij is getest bij www.oc-tweaks.de. Hier houd hij een amd 1000 mhz op 22.4 graden en overgeklokt naar 1430 op 28.4.

Hij kost €67.99. Nu vraag ik is dit een goeie keuze en is het het geld waard??
Pagina: 1