Toon posts:

zelf laptop accu maken ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis een defect aan de accu van mijn compaq armada 1500c .... een nieuwe batterij kost 199 euro :'( Nu zat ik er aan te denken om zelf er een t maken .... is dit aan te raden of toch maar nieuwe kopen ?

Verwijderd

Misschien kun je de cellen die erin zitten vervangen. In een accu pack zit vaak ook een stukje elektronica (kan ook defect zijn). En dat maakt het duur.

• Master_Egg
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13-08 20:56

Master_Egg

Schapie schapie schapie!

hehe grappemaker :+ dat lukt je echt niet hoor. Die accu's zitten vol met elektronica en shit... en moeten ook aan stricte eisen voldaan. Ten tweede hoe wou je het passend maken in je laptop?

btw. die dingen zijn niet voor niks zo duur.

Verwijderd

Terecht wordt opgemerkt dat in die accu's ook een (flink) stukje elektronica zit, en dat dat ook defect kan zijn. Indien je zeker weet dat (een van de) lithium accu's defect is kun je enkel die cel vervangen. Zijn gewoon standaard cellen.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmz ok helaas dus nieuwe kopen snif snif :'(

Verwijderd

meet de cellen eens door met een digitale voltmeter. Als er bijv 4 cellen inzitten en 3 zijn goed en van 1 wijkt de spanning sterk af dan is het zéér waarschijnlijk dat die stuk is en niet de elektronica. Daarna moet je handig zijn......
Pagina: 1