vgasave, en nu?

Pagina: 1
Acties:

• Exocet
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
na een restore van xp, krijg ik als videokaart VgaSave.
Deze staat niet in de hardware devices, er is helemaal geen display adapter in die lijst.

Toevoegen via de Add hardware wizard lukt ook niet. Als ik daarbij een display adapter probeer toe te voegen (manual), krijg ik alleen maar een paar ati kaarten in de lijst te zien. Als ik vervolgens verwijs naar de locatie waar de detonator drivers staan, krijg ik een lege lijst. Waar normaal dus de Geforce2 GTS die ik heb zou moeten verschijnen.

Iemand die hulp kan bieden?

Verwijderd

Probeer dit eens :

Ga naar apparaatbeheer, (deze staat onder deze computer en dan eigenschappen kiezen.)

Onder Beeldscherm adapters staat jou VGASAVE kaart, deze moet je verwijderen.

Als je vervolgens de computer opnieuw opstart zal windows zoeken naar de nieuwe divers, windows zal nu je goede drivers installeren.

Als dit niet lukt dan kun je ook nog dit proberen :

!!Unzip het driverinstallatie bestand naar een DIR op je harde schijf.!! (moet met winzip)

Ga weer naar apparaat beheer toe, ga naar je beeldschermadapter, selecteer je kaart, klik dan op eigenschappen, onder een van de tabs staat STUURPROGRAMMABIJWERKEN of gewoon BIJWERKEN.

Klik op deze knop, je krijgt nu een wizzard te zien, klik op "volgende".

Kies nu voor handmatige driver installatie, dus laat windows niet de driver voor je kiezen, je krijgt een driver selecteer scherm, ga naar de DIR waar je de drivers voor je kaart unziped hebt en dan zie je de driver voor je kaart erin staan.

Installeer de driver, en als XP begint te zuren dat het stuurprogramma niet digitaal is moet je gewoon op DOORGAAN kliken, effe opnieuw booten en jij kan weer gamen ;)

Succes !!

Verwijderd

hey had ik ook net nodig :) Dank u

me 2de monitor stond als primair en dat ken ik niet uit vegen :S de 2de monitor doet kut :)

• Exocet
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 12:56 schreef TheViRuZ het volgende:
Probeer dit eens :

Ga naar apparaatbeheer, (deze staat onder deze computer en dan eigenschappen kiezen.)

Onder Beeldscherm adapters staat jou VGASAVE kaart, deze moet je verwijderen.

Als je vervolgens de computer opnieuw opstart zal windows zoeken naar de nieuwe divers, windows zal nu je goede drivers installeren.

Als dit niet lukt dan kun je ook nog dit proberen :

!!Unzip het driverinstallatie bestand naar een DIR op je harde schijf.!! (moet met winzip)

Ga weer naar apparaat beheer toe, ga naar je beeldschermadapter, selecteer je kaart, klik dan op eigenschappen, onder een van de tabs staat STUURPROGRAMMABIJWERKEN of gewoon BIJWERKEN.

Klik op deze knop, je krijgt nu een wizzard te zien, klik op "volgende".

Kies nu voor handmatige driver installatie, dus laat windows niet de driver voor je kiezen, je krijgt een driver selecteer scherm, ga naar de DIR waar je de drivers voor je kaart unziped hebt en dan zie je de driver voor je kaart erin staan.

Installeer de driver, en als XP begint te zuren dat het stuurprogramma niet digitaal is moet je gewoon op DOORGAAN kliken, effe opnieuw booten en jij kan weer gamen ;)

Succes !!
Bedankt voor je reactie, maar deze dingen heb ik allemaal al geprobeerd.
Het rare blijft dat er dus GEEN display adapter onderdeel in de hardware devices staat |:(.
Hardware toevoegen werkt ook niet. Je ziet gewoon geen kaart verschijnen in de lijst, dus kan ook niks toevoegen.

Verwijderd

ik had net hetzelfde!
m'n ati radeon 8500 stond niet in de lijst na format c en install van winxp!

gewoon die driver installeren van ati!

hij kwam er automatisch op! (cd)

Verwijderd

Mmm, probeer eens XP opnieuw te installeren,het ligt aan die restore functie.

Windows 98 of bootdisk erin en dan lekker formatten :P

of probeer inderdaad nog eens gewoon die detonator te runnen..

• Exocet
  • Niet online
ben eruit :)

ik heb de via 4-in-1 drivers opnieuw geinstalleerd, en nu werkt het ineens weer prima.

Verwijderd

Die via drivertjes kunnen inderdaad wonderen verrichten 8-)
Pagina: 1