[XP] Van 0.2V extra > 0.1V extra naar 0.0v extra..

Pagina: 1
Acties:

• paradoXical
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 13-06 19:43
Yow..

Tijdje geleden heb ik een Athlon XP 1600+ aangeschaft.. Meteen nadat ik deze heb gekocht heb ik het beestje van 1400mhz naar 1520 mhz geklokt. Hiervoor heb ik de Vcore 0.2V extra voor gegeven..

Zo'n maand geleden wilde hij opstarten met 0.1V extra.. Stabiel.. (lukte eerst niet..)

Vandaag heb ik dan de Vcore op de standaard setting gezet (1.6V) en alles loopt als een trein.. Ik heb nu een overclocked XP 1400@1520 MHZ in een kast waar alle fans op 7V lopen.. Stel je voor hoe stil :)

Wat ik me nu afvraag.. Mijn mem trekt geen hogere snelheden.. Het staat nu al op 0.3V extra en een hogere FSB zit er niet in.. Wat zou ik met deze XP CPU kunnen halen @ xtreme overclocking.. Ik bedoel, het loopt aardig op een standaard voltage, nog meer mensen die em zo hebben lopen?

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

• -=MOL=-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 27-11-2019

-=MOL=-

R.I.P. TEC 172W 23-10-2002 :(

Op maandag 10 juni 2002 12:09 schreef HarrieH het volgende:
Yow..

Tijdje geleden heb ik een Athlon XP 1600+ aangeschaft.. Meteen nadat ik deze heb gekocht heb ik het beestje van 1400mhz naar 1520 mhz geklokt. Hiervoor heb ik de Vcore 0.2V extra voor gegeven..

Zo'n maand geleden wilde hij opstarten met 0.1V extra.. Stabiel.. (lukte eerst niet..)

Vandaag heb ik dan de Vcore op de standaard setting gezet (1.6V) en alles loopt als een trein.. Ik heb nu een overclocked XP 1400@1520 MHZ in een kast waar alle fans op 7V lopen.. Stel je voor hoe stil :)

Wat ik me nu afvraag.. Mijn mem trekt geen hogere snelheden.. Het staat nu al op 0.3V extra en een hogere FSB zit er niet in.. Wat zou ik met deze XP CPU kunnen halen @ xtreme overclocking.. Ik bedoel, het loopt aardig op een standaard voltage, nog meer mensen die em zo hebben lopen?
Wat je kan halen is door niemand te zeggen. Met een peltier erop zou je 1800 Mhz kunnen halen in een goed geval, slechtste geval kom je niet boven de 1600 uit. Proberen is alles wat je kan doen, elke cpu is anders.

[Asus A7V266-E][AMD XP 1700+ (water cooled)][Hercules GF3 Ti500][256 MB Crucial DDR][SB Live 5.1][2 x 40GB][3com 3c905ctx-m]

• paradoXical
Ja dat weet ik, maar ik draai nu wel opeens 0.2v minder dan voorheen, stabiel welliswaar.... Zou me CPU nu beter zijn nu ie is ingebrand? >:)

She was beautiful. God I loved her. I just didn't know how to show it, that's all. I killed her, Red. I didn't pull the trigger, but I pushed her away. And that's why she died, because of me.

Verwijderd

Mijn AMD TB 1GHZ liep na een paar maand inbranden op 1,85V ook op 1,47GHz standaard voltage 60C full load. Hij haalt max 1,55GHz met waterkoeling op 1,85V. Momenteel, meer dan een jaar later houd ie iets boven 1,5GHz al ongeveer op. Waarschijnlijk omdat ie al heel erg verkracht is. Zoals waterkoeling zonder water, da wil nie. Pompie was stuk. 1,55 was ook echt de max die ik zou kunnen halen. 10MHz hoger wou hij niet eens booten terwijl 1,55GHz stabiel was.

• paradoXical
Hmm

mijn cpu is dus nog niet boven de 45 graden gekomen... Ik ga em morgen denk ik de vuurdoop geven en hem unlocken.. Dan smijt ik me fans weer op 12v en eens kijken wat ik eruit kan stampen.. Het zou echt geweldig zijn als ik 1700 mhz ga halen met me beestje..

Jammer dat mijn mainbord geen lagere voltages understeunt..

Mijn celly 600 draait op 1000mhz met die hard cooling, maar nu met passieve koeling op 1.2V meen ik.. 0.4V minder dan normaal :)

Toch leuk die CPU's