3Com Etherlink III 3c509 probleem??

Pagina: 1
Acties:

• De_Bastaard
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 09:26
Hoi

Hier op mijn stageplek hebben ze 2 soorten 3com kaarten liggen, 3c509 TP en 3c509-combo. Daar vinden we dus geen drivers van ... wel van 3c509b tp en combo. maar die werken niet, weet een van jullie misschien hoe we die aan de gang krijgen???

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:29

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Welk OS :?
Vind 't OS zelf geen drivers :?
Al de 2 disks van 3com.com gedownload die hierbij horen :?

Braaikamer - Smoke&BBQ

• De_Bastaard
nou het is meestal win 95/98, en we vragen ons af of we die drivers van die B versie kunnen gebruiken?? maar die vreet ie eigenlijk gezegt neit :'( ... zelf vind ie ook nix :'(

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Hier al gekeken?

Verwijderd

En drivers.com bestaat ook nog :) ik heb die combo kaart ook en daar heb ik ze vandaag gehaald.
http://www.drivers.com, login:drivers, pass:all :Y)

• Proxy
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-03-2025
Op maandag 10 juni 2002 13:16 schreef Takar het volgende:
En drivers.com bestaat ook nog :) ik heb die combo kaart ook en daar heb ik ze vandaag gehaald.
http://www.drivers.com, login:drivers, pass:all :Y)
bedoel je niet http://www.driverguide.com :?

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Predator

Suffers from split brain

Zij het 3c509 of 3c509B :?

Staat ie in PNP
tooltje

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
3c509 en 3c509B gebruiken dezelfde drivers, maar de chip die de 3c509 gebruikt is niet PnP. Dit houdt in dat Win ME en WinXP niets meer met deze kaart willen doen, alle overige OS'en wel.
Op de tweede driverdisk van de 3c509(B) staat een util genaamd 3c5x9cfg, die moet je uitvoeren en instellingen maken, waarschijnlijk krijgt ie geen IRQ, aangezien je BIOS er geen rekening mee houdt.

• Predator
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 10:28

Predator

Suffers from split brain

Op maandag 10 juni 2002 16:53 schreef _JGC_ het volgende:
3c509 en 3c509B gebruiken dezelfde drivers, maar de chip die de 3c509 gebruikt is niet PnP. Dit houdt in dat Win ME en WinXP niets meer met deze kaart willen doen, alle overige OS'en wel.
Op de tweede driverdisk van de 3c509(B) staat een util genaamd 3c5x9cfg, die moet je uitvoeren en instellingen maken, waarschijnlijk krijgt ie geen IRQ, aangezien je BIOS er geen rekening mee houdt.
indd
Daarom vroeg ik het...

3c5x9cfg.exe is die link "tooltje" van mij ;)

Everybody lies | BFD rocks ! | PC-specs

• De_Bastaard
Owja, ze worden altijd in IBM pc's in gebouwd, misschien dat dat handig is om te weten?

• gerlag
  • Laatst online: 23:44
dat tooltje heeft mijn 10 3c509's van de schroothoop gered. moet volgens ook met xp werken, mits je de ingestelde i/o van de kaart in de bios vastzet (pnp uitzetten).
perfecte kaart als ie werkt

9kW U44

Pagina: 1