Toon posts:

msi k7t piep piep piep

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ok ik ben dus laatst fijn aan het casemodden geweest kastje een likje verf etc etc maar nu heb ik de hardware er weer ingezet en nu krijg ik als ik em opstart steeds piep piep piep piep piep tot eeuwig aan toe ... en ik krijg dus ook geen beeld en niks. Wat is dat nu precies ?

specs: AMD duron 750 Mhz
660MB RAM sdram
msi k7t turbo 2 mobo

• mokumouse
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 18-08 16:47

mokumouse

LOLstoel User

is dat piepen snel achter elkaar (dus als een spoorwegovergang zeg maar)???? zoja, dat probleem heb ik ook gehad, ze wisten niet waar het aan lag, dus heb nieuw mobo gekregen....

Blaat...

Verwijderd

Topicstarter
nee het is niet zo super snel achter elkaar aan zo'n 3 tot 4 sec

Verwijderd

kijk in je boekje van mobo waar de piepjes op slaan...

volgens mij heeft MSI toch ook 4 lampjes op mobo zitten, als het goed is kun je daar ook info uit halen... :)

• mokumouse
  • Laatst online: 18-08 16:47

mokumouse

LOLstoel User

mja idd, die lampjes zijn errug handig :)

Blaat...

Verwijderd

Topicstarter
heb ik al naar gekeken en volgens dat ding is het het geheugen maar die heb ik dus al getest en die was goed

• brid
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 30-07 16:21

brid

Onze excuses voor het ongemak

zit je videokaart er wel goed in?
meestal is het de video kaart.

DIY NAS, Hoofd PC
Unchain your pc/laptop, buy a SSD!!!!!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 12:05 schreef bloodnose het volgende:
heb ik al naar gekeken en volgens dat ding is het het geheugen maar die heb ik dus al getest en die was goed
je hebt er ook nogal wat in zitten :P

probeer eens met minder

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 12:06 schreef Brid het volgende:
zit je videokaart er wel goed in?
meestal is het de video kaart.
zal ff testen

en ja er zit geheugen in , maar zal er wel ff 128 inzetten

Verwijderd

Topicstarter
kheb dus net geproebeerd met minder geheugen en ander geheugen en dan doet ie precies hetzelfde...

andere vidkaart maakte ook niks uit

• RUFFNECK
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 29-05 14:20

RUFFNECK

Poentje

Meestal iets met geheugen of videokaart ja, zoals eerder gezegd. Maar je krijgt geen beeld ofwat he?

Adhv welke bios je hebt (Award, AMI ofzow) kun je hier kijken wat de pieptonen betekenen :)

Gister heb ik nog adhv. 3 korte piepjes achter elkaar (continue) achterhaald dat ik me 256 ddr geheugen om zeep heb geholpen :P

Verwijderd

Topicstarter
nee geen beeld niks...

ik heb dus een award bios en daar staat dus dit:Any other beep(s) RAM problem. dat houdt dus in dat de geheugen slots van mijn mobo aan gort zijn ?

Verwijderd

Haal alles uit/van je mobo behalve
• processor + koeler
• één reepje geheugen (stop deze in een ANDERE bank dan de eerste bank)
• videokaart (goed aandrukken)
• ATX stroomkabel van PSU

Kijk nu of 'ie het doet. Haal ook alle stroomstekkers uit je HDDs etc. om problemen met voeding uit te sluiten.

Als laatste kun je nog proberen je CMOS te resetten (jumpertje vlakbij batterij op je mobo).

Verwijderd

Topicstarter
heb het allemaal net geprobeerd maar niks heeft geholpen ....

Verwijderd

Heb je nog garantie op je mobo? Zo ja, terugsturen. :)

Verwijderd

Topicstarter
Ja gelukkig zit er nog garantie op. Dus het is wel de mobo ... dan zal ik vanmiddag wel ff langs de winkel

• mbrouwer
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 14:03
Volgens mij is dit het probleem met die 133a chipset. Ik heb dat ook gehad, MOBO omgeruild (of je voltage op 1 tikkie hoger zetten in je BIOS, maar aangezien je daar niet bij kan wordt dat een beetje moeilijk)

"And As A Finishing Touch... God Created The Dutch"

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 12:51 schreef mbrouwer het volgende:
Volgens mij is dit het probleem met die 133a chipset. Ik heb dat ook gehad, MOBO omgeruild (of je voltage op 1 tikkie hoger zetten in je BIOS, maar aangezien je daar niet bij kan wordt dat een beetje moeilijk)
Als je frequency settings te hoog staan en/of je VCORE te laag, heb ik nog nooit gemerkt dat mobo's gaan piepen, je kunt hooguit de status op de LEDs aflezen. Dus ik denk niet dat dit te maken heeft met een te lage VCORE.

Verwijderd

Topicstarter
nee dat kan ook bijna niet want ik heb er nog niks aan veranderd en voorheen deed ie het wel goed ... ach nou ja op naar de winkel dan maar

• Looki
  • Laatst online: 04-03 14:43

Looki

Als je zoekt dan zul je vinden

ff op je d-led kijken... boekje erbij! handig van msi! :)

Hieronder had ik iets leuks kunnen neerzetten... Maar waarom mensen hiermee vervelen....

Verwijderd

Topicstarter
Erm... als je goed alle posts had gelezen , zou je eruit op kunnen maken dat ik dat al had gedaan en dat ie daarop weergaf dat er iets met het geugen aan de hand was. :P

Verwijderd

heb je bios reset al geprobeerd ?

Verwijderd

Topicstarter
jups

Verwijderd

Topicstarter
is het ook mogelijk dat de achterkant van de kast contact maakt met het mobo dat op zijn manier weer sluiting maakt ofzo ?

• SjaakTrekhaak
  • Laatst online: 18-08 11:11
eeuh als je die bios reset uitvoert heb je dan wel alle stekkers eruit getrokken? Ik heb ook zon bord hier en heb vandaag ook de bios gereset (te ver ge oc) maar toen wou hij de buios niet reseten. toen ik de voeding kabel eruittrok lukte het wel.

verder weet ik het ook niet

[url=http://specs.tweak.to/[/url] / Specs 2 \ 24 uren in een dag, 24 bierflesjes in een krat........ Toeval?

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 14:03 schreef sjaaktrekhaak17 het volgende:
eeuh als je die bios reset uitvoert heb je dan wel alle stekkers eruit getrokken? Ik heb ook zon bord hier en heb vandaag ook de bios gereset (te ver ge oc) maar toen wou hij de buios niet reseten. toen ik de voeding kabel eruittrok lukte het wel.

verder weet ik het ook niet
Als je comp. uitstaat, maar de PSU wel van stroom is voorzien, staat er ook stroom op het mobo. Het mobo staat zeg maar "soft off", waardoor je dmv. keyboard of PWR button weer aan kunt krijgen.

Als je je CMOS wilt resetten, moet je dus altijd zorgen dat je PSU uitstaat (op 0 zetten, of stekker eruit doen).

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

- Heb je ook de cpu fan goed aangesloten?
- batterij er 5min uithalen + stekker uit voeding
- ook zonder video kaart proberen: zou hij een andere foutmelding moeten geven....

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb em wel goed gereset met powerkabel eruit.. maar heeft niks geholpen helaas.

Het enige wat dat kreng de hele tijd doet is piep piep piep piep piep piep piep etc etc wat ik er ook uithaal zelfs zonder vidkaart wordt er echt helemaal ziek van....

• Super_Grover
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:13

Super_Grover

Gaat niet.......bestaat niet!!

ok, ook zonder video kaart, natuurlijk, maar geeft hij dan op de diagnose led's dezelfde foutmelding?

Verwijderd

Topicstarter
ja dan geeft ie nog de melding van het geheugen weer

Verwijderd

en zonder geheugen?

Verwijderd

Topicstarter
dan doet ie ook nog steeds piep piep piep piep

Verwijderd

Al nieuw geheugen geprobeerd? Volgens de posts niet

Verwijderd

Topicstarter
wel ander geheugen.. en daar deed ie het ook nie bij

Verwijderd

Wip de processor eens ff deruit en erin. Ik heb het ook gehad, en het geluidje was toch dat het geheugen stuk was. Ik haal ff de processor eruit, en toen was het probleem opgelost.
Pagina: 1