[flash] button kopieren ?

Pagina: 1
Acties:
  • 50 views sinds 30-01-2008

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
ik heb een button gemaakt, die ik wil kopieren (button 1 tm. 6) .. nu heb ik dus een button gemaakt met als opschrift "button 1" ..
nu heb ik dee middels het bekende ctrl-c -> ctrl-v gekopieerd, waarna ik de opschrift van button 2tm6 wilde aanpassen...nu zijn mijn gekopieerde buttons een instantie van de 1e button, waardoor ik geen opschrift kan wijzigen.
Wijzig ik bijvoorbeeld bij de 6e gekopieerde knop de 1 in 6, dan veranderd dit ook gelijk bij de overige 5 knoppen .. hoe kan ik dit het beste aanpakken ? hoe kan ik de knop bijvoorbeeld losmaken van de instantie of hoe kan ik de knop-label los maken van de instantie ?

Verwijderd

je kan in je library een duplicaat maken van je button (en uiteraard ook 6 keer) waarbij je elke button een ander opschrift geeft zodat je dus 6 verschillende knoppen krijgt. Hier kan je vervolgens ook 6 verschillende acties aan meegeven..

• whitehouse
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 25-08 22:31
ik heb een andere movie-instantie gemaakt, maar de button die nu een andere button-instantie heeft, gebruikt nog deelfde movie instantie .. waar kan ik de down-staat van een button naar een andere instantie laten verwijzen ?

Verwijderd

Voor Flash5: je kunt ook een button in een MC maken - daardoor kun je meerdere acties/labels aan steeds dezelfde button hangen. Is iets lastiger, maar verkleind uiteindelijk wel je filesize (1 instance ipv 6).

Je zet dan bv. op de on(load) van je MC welke text je in een dynamische textbox in je button wilt hebben.
let wel op dat ook je 'on(release)' acties aan dat MCtje moeten hangen en niet aan het knopje.

Een ander voordel van deze methode is dat je met behulp van actionscript je button een x aantal keer kun kopieren en plaatsen..

Voor Flash MX is t weer wat anders (en nog makkelijker) want daarmee kun je gewoon alle acties die je normaal aan een button hangt ook aan een MCtje hangen. Voor de states van je button ben je dan wel aangewezen op het gebruiken van 4 frames (per state 1) een een goto-functie.

• cutter
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 28-09-2025

cutter

Wannabe i7 fanboy

[topic=516496] ga een keer zelf beter nadenken, want je opent wel heel erg snel een topic.

Dit topic is gesloten.