[hosting] 275 POP3 boxen

Pagina: 1
Acties:

• Genoil
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-11-2023
Ik zoek voor een klant een webhoster die een beetje okeje prijs/prijstatieverhouding heeft en ook plm. 275 pop boxen kan aanbieden. Via webselect en webhosters kwam o.a. EURAS naar boven. Iemand daar ervaringen mee? Of andere aanraders, die niet per extra pop box een extra bedrag per maand rekenen?

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
[topic=196009/1/100]

Misschien heb je daar wat aan.

• HGM
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

HGM

Het lijkt me dat zoveel pop3 accounts niet echt een ideale oplossing is om als VirtualHosting te gaan afnemen.

Maargoed, mail wat bedrijven enzo.

• RobbertC
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11:52
Op maandag 10 juni 2002 11:49 schreef [Airwolf] het volgende:
[topic=196009/1/100]

Misschien heb je daar wat aan.
Ik kan je die hoster niet aanraden :)

Veel hosters bieden een onbeperkt aantal mailboxen aan binnen de ruimte die je krijgt.

Dus stel vast hoe groot je de pop-boxen wilt hebben, doe dat keer 275 en zoek een goede hoster met zoveel ruimte :)

• Banzi
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 31-07 11:15
Op maandag 10 juni 2002 11:51 schreef HGM het volgende:
Het lijkt me dat zoveel pop3 accounts niet echt een ideale oplossing is om als VirtualHosting te gaan afnemen.

Maargoed, mail wat bedrijven enzo.
Idd... Er zijn zat hosting-providers die je een pop3-box geven met ongelimiteerd aantal aliassen. Ik neem aan dat je voor iedereen in je netwerk een eigen email-adres wilt hebben. Ik heb dat opgelost met winroute. Daar zit ook een pop3-service in. Die haalt dus de mail van je hosting-provider. Daar kan je dan met regels instellen welke mail naar welke users gaat. Voordeel hiervan is dat jouw administrator alles kan regelen en monitoren.
Nadeel is dat alle pop-mail in 1 box gezet wordt. En dat is meestal niet meer dan 10Mb. Als jullie bedrijf veel emailt, zou dat wel eens te krap kunnen zijn. Oplossing hiervoor is dan instellen dat de mail heel regelmatig naar binnen gehaald wordt.

Ik zag, ik nam en ik kwam...

Verwijderd

kan je niet een mailserver lokaal neerplanten? Ben je meteen van een hoop problemen af. MX recordje naar die server en je kunt zoveel boxen aanmaken als je zelf wilt.

(en je wordt niet meer gehinderd door groote..)

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10:14

Kettrick

Rantmeister!

Op maandag 10 juni 2002 11:57 schreef Banzi het volgende:

[..]

Idd... Er zijn zat hosting-providers die je een pop3-box geven met ongelimiteerd aantal aliassen.
Een alias is iets anders als een POP3 box, ook de oplossing met winroute is verre van netjes te noemen imho.

Je kan beter 275 echt popboxes aanmaken, op die manier kunnen gebruikers ook thuis hun eigen emailbox leeghalen en bestaat er geen enkel risico dat gebruikers verkeerde email krijgen.

• Genoil
Ik moet echt 275 POP boxen hebben, niet unlimited aliassen. Is het dan zo dat de webspace die ze dan aanbieden inclusief mailruimte is? Zoja, betekent dat dan dat als ik minimaal 5MB per user nodig heb voor mail (lijkt me geen geen overbodige luxe), ik er een pakket van plm 1,4GB bij moet hebben? In dat geval kan ik beter een echt goeie webhoster (nog tips?) zoeken en per POP box bij betalen he?

En waarom moet ik geen virtual host nemen hiervoor? Klant is een stichting met veel leden maar weinig geld...

Lokaal servertje neerplanten is geen optie, omdat de leden van de stichting over heel Nederland verspreid zijn over een tiental locaties...

• RobbertC
Op maandag 10 juni 2002 12:09 schreef Genoil het volgende:
Ik moet echt 275 POP boxen hebben, niet unlimited aliassen. Is het dan zo dat de webspace die ze dan aanbieden inclusief mailruimte is?
Bij veel hosters wel.
En waarom moet ik geen virtual host nemen hiervoor? Klant is een stichting met veel leden maar weinig geld...
Een virtual host kan nog net. Wat is het budget per maand?
Zoja, betekent dat dan dat als ik minimaal 5MB per user nodig heb voor mail (lijkt me geen geen overbodige luxe), ik er een pakket van plm 1,4GB bij moet hebben?
Mwa, 5 Mb is normaal gesproken wel goed, maar 1 MB voldoet ook wel, zeker als er rekening gehouden dient te worden met een krap budget. Verder gebruikt niet iedereen die 5 of 1 MB. Stel, je geeft ieder 1 MB, dan heb je dus in totaal 275 MB nodig. Maar 200 MB voldoet dan ook wel, omdat het voor 99% zeker is dat niet iedereen alles gebruikt.

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Als je puur 275 pop boxen nodig hebt zou ik gewoon wat bedrijfjes mailen om te kijken of er niet 'wat te regelen' valt.

• Genoil
Op maandag 10 juni 2002 12:15 schreef RobbertC het volgende:

[..]

Bij veel hosters wel.
[..]

Een virtual host kan nog net. Wat is het budget per maand?
[..]

Mwa, 5 Mb is normaal gesproken wel goed, maar 1 MB voldoet ook wel, zeker als er rekening gehouden dient te worden met een krap budget. Verder gebruikt niet iedereen die 5 of 1 MB. Stel, je geeft ieder 1 MB, dan heb je dus in totaal 275 MB nodig. Maar 200 MB voldoet dan ook wel, omdat het voor 99% zeker is dat niet iedereen alles gebruikt.
Hmm, goeie tips, dank! Ja die Euras gasten vallen echt af, want die pakken dus wel standaard 5mb voor elke pop-box. Ik zal es vragen naar budget en behoefte aan mailboxafmetingen bij klant...

Verwijderd

airwin, dat bedrijf is echt 10x niks van die elsevier blaat :) ik weet niet meer hoe dat zat, maar volgens mijn had ik ook in dat topic een reactie gegeven....

anyway, zoals ice en nog een paart andere zeiden, 275 popboxen kun je beter een paar webhosters mailen en hun een voorstel laten doen voor een fixed price...

• Genoil
Op maandag 10 juni 2002 12:28 schreef IceStorm het volgende:
Als je puur 275 pop boxen nodig hebt zou ik gewoon wat bedrijfjes mailen om te kijken of er niet 'wat te regelen' valt.
geheh er valt volgens mij altijd wel iets te regelen. Maar tis niet puur POP, ook HTML, PHP, MySQL, FTP, 10 subdomeinen/beveiligde dirs

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 12:42 schreef Genoil het volgende:

[..]

geheh er valt volgens mij altijd wel iets te regelen. Maar tis niet puur POP, ook HTML, PHP, MySQL, FTP, 10 subdomeinen/beveiligde dirs
als je nou gewoon een paar betrouwbare webhosts uitzoekt die iig alles bieden wat je wilt via www.webselect.nl of www.webhosters.nl en vervolgens als je er een stuk of 5 hebt gevonden, je die allemaal een mailtje/telefoontje doet en ze vraagt om en fixed price; zo heel veel werk is dat niet hoor

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12-08 22:21

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Op maandag 10 juni 2002 12:42 schreef Genoil het volgende:
Nou ja, laat ik het zo zeggen. 275 popboxen is niet 'normaal'. Ook al wil je wel andere 'standaard' zaken.
Ik zou gewoon een wensenlijstje opstellen en wat rondmailen. Als webhoster zou ik daar best iets 'aparts' voor willen maken kwa pakketaanbod.

Uiteraard moet je niet gaan verwachten dat je voor € 5,- per maand alles hebt wat je wilt, je zult wel moeten betalen maar ach ;).

edit:
Hmm op zich zegt Kertje wel ongeveer wat ik ook zeg alleen dan iets eerder :+

• Genoil
Op maandag 10 juni 2002 12:44 schreef Kertje het volgende:

[..]

als je nou gewoon een paar betrouwbare webhosts uitzoekt die iig alles bieden wat je wilt via www.webselect.nl of www.webhosters.nl en vervolgens als je er een stuk of 5 hebt gevonden, je die allemaal een mailtje/telefoontje doet en ze vraagt om en fixed price; zo heel veel werk is dat niet hoor
Nee dat is idd niet veel werk, ben ik nu mee bezig. Maar webhosters en webselect geven vooral veel resultaten, geen resultaten op basis van prijs/prestatie, beoordelingen etc. Die sites maken het maken van een keuze alleen maar moeilijker.

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 13:36 schreef Genoil het volgende:

[..]

Nee dat is idd niet veel werk, ben ik nu mee bezig. Maar webhosters en webselect geven vooral veel resultaten, geen resultaten op basis van prijs/prestatie, beoordelingen etc. Die sites maken het maken van een keuze alleen maar moeilijker.
das waar, er staan wel bij veel hosts ervaringen, nu moet je daar niet TEVEEL waarde aan hechten omdat ik het vermoeden heb dat 80% van de ervaringen gewoon spam zijn. anyway, je kunt meestal wel aardig zonder veel technische kennis er vanuitgaan dat:

- goedkope hosts 10x niks zijn
- hosts die niet lid zijn van de SIDN (http://www.sidn.nl/sidn/flat/Deelnemers/Overzicht/Deelnemers_Categorie_I/index.shtml) ook meestal niet echt serieus zijn
- hosts die geen eigen server hebben (resellers) ook niet echt aan te raden zijn bij dit soort dingen (is wat moeilijker na te gaan)
- hosts die niet op een goede verbinding zitten ook vaak niet echt een aanrader zijn (traceroute)
- Hosts die unlimited dataverkeer aanbieden moet je al helemaal gelijk van je lijstje schrappen

En wat meestal ook handig is: bellen! zeker 80% van de nederlandse webhosts worden gerunt door studentjes en s cholieren, helaas maar waar. Nou is dit niet per definitie slecht, maar de meesten hierva zijn niet erg serieus. Bel je en word de telefoon niet opgenomen dan weet je iig al dat je niet met een bedrijf vandoen waarin mensen fulltime werken. Bovendien krijg je met bellen vaak al een goede indruk van de professionaliteit en bedrijfssfeer van een webhost.

• RobbertC
Op maandag 10 juni 2002 13:46 schreef Kertje het volgende:
- hosts die geen eigen server hebben (resellers) ook niet echt aan te raden zijn bij dit soort dingen (is wat moeilijker na te gaan)
Het ip-adres wat te voorschijn komt bij de traceroute, kun je kopiëeren in je browser. Heel misschien kom je er dan zo al achter. Ook kun je het ip-adres invoeren bij Netcraft, en kijken of er meerder hosting providers verschijnen :)

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 15:43 schreef RobbertC het volgende:

[..]

Het ip-adres wat te voorschijn komt bij de traceroute, kun je kopiëeren in je browser. Heel misschien kom je er dan zo al achter. Ook kun je het ip-adres invoeren bij Netcraft, en kijken of er meerder hosting providers verschijnen :)
of ff connecten met telnet naar diverse poorten, meestal krijg je dan als je connect naar host A ineens te zien:

"+OK Qpopper (version 4.0.3) at host b.nl starting."
"220 host b.nl ESMTP Sendmail 8.9.3/8.9.3; Mon, 10 Jun 2002 15:55:46 +0200"

zegt niet altijd wat, maar vaak wel :+

• killah
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12-08 11:10
Neem gewoon contact op met 2fast. Die hebben wel wat leuke regelingen voor dit soort grappen.
Pagina: 1