Toon posts:

Meningen over Zengine 2.0

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Kort geleden is de eerste alpha versie van de Zend engine 2.0 uitgekomen (http://php.net en http://www.webgoeroe.net/item/429), hebben jullie hier al naar gekeken? Wat zijn de meningen?

Verwijderd

Niet geprobeerd. Wel ff naar de example scripts gekeken. Eindelijk een beetje fatsoenlijke OO :) Alhoewel ik in plaats van subclassing liever interfaces zou zien..

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Nou ja, eerste.. Voor geinteresseerden was er al een tijdje een distributie met ZE 2 te downloaden. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar t ziet er op zich prettigjes uit.

Rustacean

Verwijderd

Ben hem nu aan het downloaden, daarna ff compilen en eens kijken wat er van geworden is :)

'T ziet er iniedergeval aardig uit

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

* drm mist nog steeds
• typechecking
• multiple inheritance (de Java-way (interfaces) of de C++ way, maakt me niet uit)

Verder zijn er wel een paar rielekste puntjes
dat backtracing ziet er goed uit, en dereferencen van objecten bij functioncall is ook rielekst.
destructors, ook juust...

Ik ga het binnenkort ff proberen...

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• djc
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-09-2025

djc

Typechecking kan je zelf doen, dat zit er voorlopig nog niet aan te komen. Zelf vind ik nog steeds dat functies enzo wel Case Sensitive mogen worden... En eigenlijk moeten IMHO de functie namen worden geconsolideerd.

Rustacean

Verwijderd

Topicstarter
Graag zou ik toch even Arien quoten op Javahova (ik hoop dat het mag Arien ;) ):
De manier waarop is wel weer typisch PHP:
------------
The Zend Engine 2.0 introduces private member variables. Note that for performance reasons no error message is emitted in case of an illegal access to a private member variable.
------------
Ja jongens, gaat lekker... |:(

"Er is iets fout in mijn code maar geen idee wat, krijg geen enkele foutmelding te zien" :?
:(

- "Maar ehmm... Het gaat wel snel he?"

:X
:+ Kan ik me goed in vinden :P

• drm

drm

f0pc0dert

Manuzhai:
Typechecking kan je zelf doen, dat zit er voorlopig nog niet aan te komen.
Weet ik, maar dat is imo de taak van de compiler :)
Zelf vind ik nog steeds dat functies enzo wel Case Sensitive mogen worden... En eigenlijk moeten IMHO de functie namen worden geconsolideerd.
mee eens :)
Zef:
Graag zou ik toch even Arien quoten op Javahova (ik hoop dat het mag Arien ;) ):
[..]

:+ Kan ik me goed in vinden :P
* drm still roflol ;)

gaat echt helemaal nergens over. Dat is wel zo ongeveer de sufste smoes die ik ooit gehoord heb :D

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

ik heb lange tijd geleden die paper gelezen over de nieuwe zend engine.. wat mij ontevreden stemt is dat de neuzen richting Java staan in plaats van C++ (wat voor mij sterk de voorkeur heeft).. tis in ieder geval vooruitgang, maar 't had met een C++ insteek veel beter geworden mijns inziens..

• drm

drm

f0pc0dert

abraxas:
ik heb lange tijd geleden die paper gelezen over de nieuwe zend engine.. wat mij ontevreden stemt is dat de neuzen richting Java staan in plaats van C++ (wat voor mij sterk de voorkeur heeft).. tis in ieder geval vooruitgang, maar 't had met een C++ insteek veel beter geworden mijns inziens..
oei! :o
* in een hoekje wegduikt en flames afwacht :D

Waarom heeft C++ insteek jouw voorkeur?

~ Gottfried Leibniz

Verwijderd

Topicstarter
Ik realiseerde me dat ik pas tevreden met PHP zou zijn als het heel erg de Java richting op zou gaan :o Toen ging er bij mij een belletje rinkelen ;)

• drm

drm

f0pc0dert

Zef:
Ik realiseerde me dat ik pas tevreden met PHP zou zijn als het heel erg de Java richting op zou gaan :o Toen ging er bij mij een belletje rinkelen ;)
:D idd

~ Gottfried Leibniz

Pagina: 1