Kort geleden is de eerste alpha versie van de Zend engine 2.0 uitgekomen (http://php.net en http://www.webgoeroe.net/item/429), hebben jullie hier al naar gekeken? Wat zijn de meningen?
Verwijderd
Niet geprobeerd. Wel ff naar de example scripts gekeken. Eindelijk een beetje fatsoenlijke OO
Alhoewel ik in plaats van subclassing liever interfaces zou zien..
Nou ja, eerste.. Voor geinteresseerden was er al een tijdje een distributie met ZE 2 te downloaden. Ik heb hem zelf nog niet geprobeerd, maar t ziet er op zich prettigjes uit.
Rustacean
Verwijderd
Ben hem nu aan het downloaden, daarna ff compilen en eens kijken wat er van geworden is 
'T ziet er iniedergeval aardig uit
'T ziet er iniedergeval aardig uit
* drm mist nog steeds
• typechecking
• multiple inheritance (de Java-way (interfaces) of de C++ way, maakt me niet uit)
Verder zijn er wel een paar rielekste puntjes
dat backtracing ziet er goed uit, en dereferencen van objecten bij functioncall is ook rielekst.
destructors, ook juust...
Ik ga het binnenkort ff proberen...
• typechecking
• multiple inheritance (de Java-way (interfaces) of de C++ way, maakt me niet uit)
Verder zijn er wel een paar rielekste puntjes
dat backtracing ziet er goed uit, en dereferencen van objecten bij functioncall is ook rielekst.
destructors, ook juust...
Ik ga het binnenkort ff proberen...
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Typechecking kan je zelf doen, dat zit er voorlopig nog niet aan te komen. Zelf vind ik nog steeds dat functies enzo wel Case Sensitive mogen worden... En eigenlijk moeten IMHO de functie namen worden geconsolideerd.
Rustacean
Graag zou ik toch even Arien quoten op Javahova (ik hoop dat het mag Arien
):
Kan ik me goed in vinden
De manier waarop is wel weer typisch PHP:
------------
The Zend Engine 2.0 introduces private member variables. Note that for performance reasons no error message is emitted in case of an illegal access to a private member variable.
------------
Ja jongens, gaat lekker...
"Er is iets fout in mijn code maar geen idee wat, krijg geen enkele foutmelding te zien"
- "Maar ehmm... Het gaat wel snel he?"
Weet ik, maar dat is imo de taak van de compilerManuzhai:
Typechecking kan je zelf doen, dat zit er voorlopig nog niet aan te komen.
mee eensZelf vind ik nog steeds dat functies enzo wel Case Sensitive mogen worden... En eigenlijk moeten IMHO de functie namen worden geconsolideerd.
* drm still roflolZef:
Graag zou ik toch even Arien quoten op Javahova (ik hoop dat het mag Arien):
[..]
Kan ik me goed in vinden
gaat echt helemaal nergens over. Dat is wel zo ongeveer de sufste smoes die ik ooit gehoord heb
Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz
Verwijderd
ik heb lange tijd geleden die paper gelezen over de nieuwe zend engine.. wat mij ontevreden stemt is dat de neuzen richting Java staan in plaats van C++ (wat voor mij sterk de voorkeur heeft).. tis in ieder geval vooruitgang, maar 't had met een C++ insteek veel beter geworden mijns inziens..
oei!abraxas:
ik heb lange tijd geleden die paper gelezen over de nieuwe zend engine.. wat mij ontevreden stemt is dat de neuzen richting Java staan in plaats van C++ (wat voor mij sterk de voorkeur heeft).. tis in ieder geval vooruitgang, maar 't had met een C++ insteek veel beter geworden mijns inziens..
* in een hoekje wegduikt en flames afwacht
Waarom heeft C++ insteek jouw voorkeur?
~ Gottfried Leibniz
Ik realiseerde me dat ik pas tevreden met PHP zou zijn als het heel erg de Java richting op zou gaan
Toen ging er bij mij een belletje rinkelen
Zef:
Ik realiseerde me dat ik pas tevreden met PHP zou zijn als het heel erg de Java richting op zou gaanToen ging er bij mij een belletje rinkelen
~ Gottfried Leibniz
Pagina: 1