Ik wil dat mensen van mijn webserver bestanden kunnen downloaden. Dit doe ik met een 'anti-leech script'.
De bestanden worden niet in de database opgeslagen, maar in een map buiten de webroot, bestandsinformatie (zoals bestandsnaam, bestandsgrootte en bestandsomschrijving ) wordt echter wel in de database bijgehouden.
Om dit te doen gebruik ik het volgende script:
Nu heb ik een probleempje bij grote bestanden (20MB+), want het script moet eerst het bestand naar de webserver kopieren om de info uit te lezen. Dit duurt erg lang.
Is het ook mogelijk om de bestandsinfo op de client-pc te laten uitlezen en dan de info in de database te zetten?
De bestanden worden niet in de database opgeslagen, maar in een map buiten de webroot, bestandsinformatie (zoals bestandsnaam, bestandsgrootte en bestandsomschrijving ) wordt echter wel in de database bijgehouden.
Om dit te doen gebruik ik het volgende script:
PHP:
1
| <?<HTML><HEAD><link rel="stylesheet" type="text/css" href="remain.css"><TITLE>Bestandsinformatie opslaan in de database</TITLE></HEAD><BODY><?phpif ($submit) { include "config.inc.php"; $data = fread(fopen($form_data, "r"), filesize($form_data)); $result=MYSQL_QUERY("INSERT INTO files ". "VALUES ('','$form_data_name','$form_data_size','$form_description')"); $id= mysql_insert_id(); print "<p>This file has the following Database ID: <b>$id</b>"; MYSQL_CLOSE();} else {?> <form method="post" action="fileinfo.php" enctype="multipart/form-data"> File Description:<br> <input type="text" name="form_description" size="40" maxlength="150"> <br>File to upload/store in database:<br> <input type="file" name="form_data" size="40"> <p><input type="submit" name="submit" value="submit"> </form><?php}?></BODY></HTML>?> |
Nu heb ik een probleempje bij grote bestanden (20MB+), want het script moet eerst het bestand naar de webserver kopieren om de info uit te lezen. Dit duurt erg lang.
Is het ook mogelijk om de bestandsinfo op de client-pc te laten uitlezen en dan de info in de database te zetten?
-