Toon posts:

Leadtek Geforce 4 ti4200 geeft problemen

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey mensen
Ik zit al meer dan 16uur te kloten met men computer :(
dit zijn me specs:
amd xp 1800
epox 8k3a+
512ddram
*Leadtek Geforce 4 ti4200 64mb
WinXP

Alles had ik al in men computer zitten, en eergister kreeg ik men geforce 4. nou gelijk erin zetten, drivers uit de meegeleverde doos geinstalt. (van leadtek dus, winfast stond er ook bij) verder heb ik dus nog niks geinstalt. Start ik UT op, zie ik FPS tussen de 30 en 70 |:(|:(
Wat vvoorn drivers moet ik dan nog meer downloaden? of settings veranderen. En ja ik hem al heel veel topics doorgelezen hier maar ik kom er niet echt uit wijs. Ben nogal een n00b op dit gebied. please geef wat hints, ik kan nu niks doen :/
Alvast bedankt
Groeten, Sandro

• WhizzCat
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 03-10-2025

WhizzCat

www.lichtsignaal.nl

Je moet denk ik ff de nieuwste Nvidia detenator drivers erop zetten. Die werken altijd erg goed :) http://www.nvidia.com

Moet je nog wel ff de goede opzoeken. Videokaarten lopen qua hardware altijd voor op de software dus is het zaak om regelmatig driver updates enzo te zoeken

Gezocht: netwerkbeheerder
Als je het niet aan een 6-jarige kan uitleggen, snap je er zelf ook niks van! - A. Einstein

• Psychoot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23-06 14:06

Psychoot

1337n00b^

Ik denk dat de topicnaam ook niet geheel correct is, hij werkt namelijk wel, alleen niet naar behoren. :)
Maar idd nieuwe drivers, en drivers voor de chipset installen lijkt me wel een oplossing.

• Zware Unit
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-01 22:32
Heb je DirectX Diagnostic al door gelopen? Daar zit waarschijnlijk het probleem

... all gonna wonder how you ever thought you could live so large and leave so little for the rest of us...

Verwijderd

Een paar ideeen, omdat ik me ook weleens voel zoals jij je nu voelt.

Download en installeer de laatste drivers @ www.nvidia.com
Installeer DirectX 8. @ www.microsoft.com/directx.

Ook als het al Directx 8 had, installeer deze eens opnieuw.

Als je beide hebt geinstalleerd, ga dan naar afvanced scherm van je Video dirver.
Monitor op 85 Hz staan. En zet Sync uit.

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 22:51

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
vergeet de via drivers niet...

Tweakers Discord

Verwijderd

Alle nieuwe drivers installeren!! Als eerste. Daarna: UT opstarten in console: preferences intikken. Daarna moet je in rendering options ofzo VSync aanzetten. Zet UT natuurlijk ook op D3D. Verder denk ik dat én je topic titel niet goed is én je in het verkeerde forum zit. Eigenlijk zou die in Spielerij moeten omdat ie het maar bij 1 spel doet toch? :z

Edit: het is ook niet gewenst dat je je groeten onder je posts zet

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 12:08
Gewoon format C en alles opnieuw installen. Ik gebruik zelf de drivers op de Leadtek cd en dan zowel de detonator als de via drivers. Ik heb zelf ook een Leadtek geforce 4 TI 4200 64mb en op onderstaand systeem draai ik UNREAL op 1280 x 1024 met 4x Fsa op constant 43 frames per seconde (OpenGl). Die drivers op de leadtek cd zijn gewoon goed.
Heb je in unreal tournament de verbeterde opengl driver en inf file aangepast. Bij mij draait het als een trein inclusief die hires textures.

• SoeperKees
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 18-06 10:11
GF4 doet het niet :( = topic......hij werkt geowon niet goed zet dat er dan neer =\ maar goed gewoon nieuwste drivers installen.....

• Maximus
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 21:32

Maximus

PhD i.o.

You know what, Stewie, if you don’t like it, go on the Internet and complain.

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor de snelle replys,
maar wat bedoelt extreme met "Ik gebruik zelf de drivers op de Leadtek cd en dan zowel de detonator als de via drivers"
ik heb ook leadtek driver geinstalt, wat is die "detonator en via driveres" dan? waar haal je dat?

• Silverfox
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 16:02 schreef Sandro het volgende:
wat is die "detonator en via driveres" dan? waar haal je dat?
hier:
http://www.viaarena.com/?PageID=2
http://www.nvidia.com
http://www.microsoft.com/windows/directx/default.asp

en als je windows 2000 draait:
http://www.microsoft.com/downloads/release.asp?releaseid=29423&area=top&ordinal=23

• X-t-r-e-m-e
  • Laatst online: 12:08
Op maandag 10 juni 2002 16:02 schreef Sandro het volgende:
bedankt voor de snelle replys,
maar wat bedoelt extreme met "Ik gebruik zelf de drivers op de Leadtek cd en dan zowel de detonator als de via drivers"
ik heb ook leadtek driver geinstalt, wat is die "detonator en via driveres" dan? waar haal je dat?
Als je de cd van leadtek runt krijg je een scherm te zien met rechtsboven driver setup 5.7 of zo en rechts daaronder staat de via 4in1 4.38. Die heb ik beide geinstalleerd. Die via driver staat onder een of andere naam, in ieder geval onder die driver setup 5.7

• cooolkast
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

cooolkast

Meeeh

Misschien ook nog naast v-sync ff fsaa uitzetten....

Rechtermuisknop> eigenschappen> instellingen> geavanceerd> Geforce4(ofzoiets)> aanvullende eigenschappen>
3d interfentie instellingen> interfentie handmatig> UIT...

Verder nog drivers, directx, via 4in1, directx diagnose, en dat was het wel......

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 11:12 schreef italiano het volgende:
Download en installeer de laatste drivers @ www.nvidia.com
Installeer DirectX 8. @ www.microsoft.com/directx.

Ook als het al Directx 8 had, installeer deze eens opnieuw.
Daar heeft hij lekker veel aan...
Als OS draait hij Windows XP en daar zit DirectX 8.1 al ingebakken...

• Chop2000
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14-08 21:26

Chop2000

Vroem

nee joh, er zit directx 8 ingebakken niet 8.1 !

niks

Verwijderd

Versie 8.1 zit erin hoor

• M v Akkeren
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-08 15:12
Op maandag 10 juni 2002 11:01 schreef Sandro het volgende:

Groeten, Sandro
[topic=309815/1/25] ;) Welkom op GOT. :)

Verwijderd

Topicstarter
"Rechtermuisknop> eigenschappen> instellingen> geavanceerd> Geforce4(ofzoiets)> aanvullende eigenschappen>
3d interfentie instellingen> interfentie handmatig> UIT..."

fps is offline wel een stuk hoger dan online... online komt ie echt niet boven de 100/120

Verwijderd

Subject editted ;)

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 19:04 schreef robles het volgende:
Versie 8.1 zit erin hoor
Die kwam pas veel later uit :).

Topicstarter, heb je toevallig een virusscanner aanstaan onder het spelen, want dan zou dat veel verklaren. Ook powerstrip geeft veel problemen (met o.a. het aanzetten van 5 run32.dll's, waardoor er onder het spelen veel lag's verschijnen).

• Ronnie_T
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-08 12:59

Ronnie_T

Shangri-La

Op dinsdag 11 juni 2002 01:23 schreef DumphuiZ het volgende:

[..]

Topicstarter, heb je toevallig een virusscanner aanstaan onder het spelen, want dan zou dat veel verklaren. Ook powerstrip geeft veel problemen (met o.a. het aanzetten van 5 run32.dll's, waardoor er onder het spelen veel lag's verschijnen).
Mr. WiseNose >:) XP build 2600 heeft dus standaard echt wel DirectX 8.1 aan boord. Je bent vast in de war ;)

Intel Forever. Specs. DKJJPQKU

Verwijderd

Nieuwe videokaart en problemen? Installeer Windows eerst ff opnieuw en kom daarna met vragen.:-)

Als het goed is, hoef je helemaal geen Via drivers te installeren als je WXP heb. Ik heb het niet hoefen doen tenminste. Ik heb totaal geen instabiliteits en/of snelheidsproblemen:-) DirectX upgraden is ook niet nodig, 8.1 zit idd ingebakken. Het enige wat je moet doen is een detonator installeren en waarschijnlijk ook een soundcarddriver en je kan gan met die banaan.

Verwijderd

Er is waarschijnlijk niets aan de hand hoor!!!

UT is heel CPU-intensief en geeft niet zoveel om de Grafische Kaart.

Wat is je 3DMark 2001 score dan??

Die zou toch zeker wel boven de 8500 moeten liggen.

Dus check dat ff.

Suc6

Verwijderd

die fps online ligt waarschijnlijk aan je netspeed die moet je als je kabel/dsl hebt op 20000 zetten
het volgende moet je doen om ut te benchmarken:
- install detonator xp
- install via 4 'n 1 drivers
- install new d3d.drv
- put vsync off (Vsync=True) -> unrealtournament.ini
- console -> netspeed 20000
- uttweak: http://www.3dspotlight.com/tweaks/ut/
UT is niet geoptimaliseerd voor gf4 dus verwacht geen extreme hoge fps

• VinnieM
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 29-11-2024
De D3D van UT is gigantisch brak. Je zult echt in OpenGL moeten spelen om lekkere fps te halen. Als ik met m'n GF4 op 1024x768x32 speel in D3D haal ik na een potje tegen 4 bots ~65fps in D3D. In OpenGL haal ik dan op 1600x1200x32 gemiddeld nog boven de 100fps!

Verwijderd

ik heb via 4.37 gebruikt.
die werkt heel goed.
alleen die leadtek word verdomd heet.
niks overgeklokt.
oh ja 28.32 detonator werkt het beste zeggen ze bij leadtek.
qua stabiel en best wel snel.
alleen die hitte ben ik niet blij mee.
|:(

• warp
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 19:00 schreef Chop2000 het volgende:
nee joh, er zit directx 8 ingebakken niet 8.1 !
Op dinsdag 11 juni 2002 01:23 schreef DumphuiZ het volgende:
En dat noemt zich tweakers :{

Quote Microsoft "DirectX 8.1 is already included with Microsoft Windows® XP."

Zie: http://www.microsoft.com/windows/directx/downloads/drx81.asp

Verwijderd

UT ??

altijd OpenGL aan en gebruik ook deze UT OpenGL renderer eens :

http://unreal.epicgames.com/files/opengldrv.zip

( http://unreal.epicgames.com/ )

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 11:28 schreef ThaBunny het volgende:
Alle nieuwe drivers installeren!! Als eerste. Daarna: UT opstarten in console: preferences intikken. Daarna moet je in rendering options ofzo VSync aanzetten. Zet UT natuurlijk ook op D3D. Verder denk ik dat én je topic titel niet goed is én je in het verkeerde forum zit. Eigenlijk zou die in Spielerij moeten omdat ie het maar bij 1 spel doet toch? :z

Edit: het is ook niet gewenst dat je je groeten onder je posts zet
Zo natuurlijk is D3D helemaal niet..al helemaal niet met een Geforce-based kaart. OpenGL zal (op geforce kaarten) ALTIJD sneller zijn dan D3D.. ik speel UT dus ook op Opengl (Geforce 3 TI500) , en daar haal ik met D3D zo'n 80 frames/s mee , en met opengl (schrik niet) over de 150.

Lekker op OpenGL zetten dus!
Pagina: 1