[IBM GXP75] Bad Sectors weg ??

Pagina: 1
Acties:

• de-don
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 19-03 16:32
Dit is dus een erg vaag probleem:

Mijn DTLA 307030 leek kapot te gaan, want ik kreeg eerst 1 bad sector, een paar dagen later weer gechecked toen had ik er 2, vervolgens een week later oppervlakte-controle en toen had ik er zo'n 15, dus dat leek me wel duidelijk, zeker als je de andere tweakers hoort, in de geschiedenis.

Dus ik alles over gezet naar een nieuwe schijf, toen mijn partities verwijdert, één groote partitie gemaakt, geformateerd, en weer een oppervlakte controle gedaan. En toen dus geen enkele badsector te vinden. Een paar dagen later weer eens geprobeerd (met scandisk dus) weer niets, toen opnieuw geformateerd met "/u /c" en nog steeds niets. IBM fitness-test gedaan, en ook ok. :?

Hier snap ik niets van, heeft iemand een idee, hoe ik die bad-sectors terug krijg zodat ik mijn garantie kan claimen, want ik vertrouw deze schijf dus totaal niet meer, of kan iemand mij overtuigen dat die bad-sectors er niet echt geweest zijn .......

BVD

• DustMan4u
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09-04 13:27
Hem al draaiend op z'n kant laten flikkeren?
Enkele seconden in de magnetron 'opwarmen' >:)

Domotica: Fibaro HC2 met diverse modules in het hele huis, Nest Hello & Cam IQ | 3D: Voron Switchwire

• de-don
Bedankt voor de tip :P
Lijkt me trouwens niet zo best voor de magnetron (ijzer)

Maar ik wil het eigenlijk eerlijk houden. :Y)

Verwijderd

heb je een hamer?.

• AaroN
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16-08-2023

AaroN

JayGTeam (213177)

gewoon ff je fsb op 200 zetten >:)
krijg je geheid schijffouten,
had ik ook, en heb wel mooi nieuwe van ze >:) (binnen 2 weken!!)

Edit:
Nog een tip >:)
zet je ras to cas delay op 5 ipv 6, dit levert icm een hoge fsb gegarandeerd een stukkende hdd op ;)

JayGTeam (213177)

• de-don
FOEI jullie tweakers ;) >:)

(Dat zijn mijn laatste middelen)

• de-don
Nu heb ik ook nog een Norton-Disk-Doctor-Surface-Test gedaan en die geef ook geen krimp.

Hoe kan dit nou ??

• de-don
Niemand een idee hoe dit mogelijk is :'( :?

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-04 19:56
Bij een format worden de bad-sectors "gerepareerd".

Niet helemaal zo eigenlijk, maar ze worden aangegeven als "niet bruikbaar" en worden dus nietmeer gezien.

Ik zou hem toch ruilen, aangezien je waarschijnlijk nu alsnog erg veel nieuwe bad-sectors gaat krijgen...

• de-don
Ja okee, maar...............

Dan moet hij aan het einde van het formateren toch een overzicht geven van de bad-sectors die dus als zodanig zijn gemarkeerd, en die hij dus niet meer gebruikt.....?

En dat doet hij dus niet. Hij zegt namelijk dat er geen enkele bad sector is.

Ik weet, dat alleen na een low-level-format, de bad-sectors niet meer zichtbaar zijn. Maar dat heeft inderdaad weinig nut, omdat er toch wel weer nieuwe bad-sectors bij komen.

Verwijderd

ik heb ook een IBM (DTLA 307030) 30gig...

deze heeft ook weleens 1 of 2 bad sectoren gevonden (met de ibm drive fitness test of weetik veel hoe die te downloaden flop heet.
pats... rooood scherm disk error bad sector blaaaa!

ik ibm bellen...

ja meneer, doe met de util een erase disk, dan komt het goed. de bad sectors zijn een data fout en niet een fysieke fout... zal zijn opgelost als er allemaal nullen naar de drive zijn geschreven....

dus... data fout ?! mn andere harddisks heb ik vrij tot zeer weggeflikkerd na een bad sector. de ibm geeft helemaal geen fouten meer nu bij wat voor soort schijfcontrole ook!

• de-don
Aha

Dan ben ik niet de enige

okee, dan ga ik hem maar weer gebruiken (durfde er eigenlijk niets meer op te doen i.v.m. evt. dataloss)

Many THX

• Rhy
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 26-12-2024

Rhy

Once a nerd; always a geek

data fout en niet fysieke fout? :D Dus dat is IBM's uitleg voor hun brakke 75GXP en 60GXP productielijn?
Wat een marketinggelul!

• MaikelG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21-08-2024

MaikelG

^^

Dat is al veel vaker genoemd, maar dan nog eens:

Die bad sectors komen terug, dat kan ik je bijna garanderen. Zelf heb ik ook een 75GXP gehad. Zelfde problemen, eerst bad sectors, repair loste het even op, 2 weken later compleet gaar, schijf startte niet meer op.

Dat wordt een RMAtje, is het niet nu dan wel over een paar weken. Succes

^^ 4 mega pixels - BF1 / Discord: bierrrrrtje

• de-don
Ik ga hem wel een tijdje burn-in testen en benchen,

Kijken of ze dan terug komen.

Want bij de burn-in wizard van sisoft-sandra zeggen ze:

" Warning: Burning-in stresses components. Any weaknesses may cause them to fail or become damaged permanently." >:) >:)

Ik moet er trouwens bij-zeggen dat ik dus niet echt een repair heb gedaan. Alleen maar een simpele dos-format, en toen waren ze al weg. :?

Ik ken dit probleem gerust, want had het al eerder met mijn GXP60 40 GB maar daar waren de bad-sectors niet weg na een format, dus die heb ik toen gewoon omgeruild. :)
Pagina: 1