Gentoo, promise Ultra66, maxtor 80GB, HELP!

Pagina: 1
Acties:

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
OK, een halve week na [topic=515281]
ben ik erachter gekomen dat mijn 80GB hdd niet kapot is.

Wat is het probleem in het kort nou? Ik had een tijd lang met Redhat 7.2 gewerkt. Op een gegeven moment kocht ik een maxtor 80GB hdd erbij. Deze heb ik bij de promise ultra66 kaart gestoken. Fdisk, mke2fs, en standaard dingen gedaan.
Op deze kaart staan ook andere hdds.

Een week of 2 mee gewerkt, geen probleem.

Toen had ik redhat vervangen door gentoo. Alles leek goed te gaan. Totdat ik erachter kwam dat bijna alle bestanden op de 80GB hdd kaduuk waren. (alle andere hdds werken wel goed)

Na langdurig testen met maxtor-checkprog op server, en een week lang testen als fat32 in w2k ben ik erachter gekomen dat het niet aan de hdd of kabels of controller lag.

Dus gentoo maar even opnieuw installeren. En weer zelfde probleem :(

Ik heb dus gentoo-sources-preeemptive kernel 2.4.19 gebruikt. met promise support.

Ik denk dat het probleem bij de promise support ligt. Dus weet iemand hier iets op?

Ik heb op een andere hdd redhat 7.2 opnieuw geinstalleerd, maar ik krijg samba niet 1,2,3 aan de gang daar, dus heb ik het nog niet getest. Ik kan echter niet zomaar die kernel gebruiken voor gentoo omdat die geen /devfs ondersteund.

Weet iemand een oplossing voor me nu? Ik wil NIET terug naar redhat :(

Wat ben ik nou vergeten te compileren?

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

• balk
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:37
kan je niet 2.4.18 proberen? En dan zelf pree en lockbreak patch eroverheen gooien. ik heb geen promise kaartje dus ik zou niet weten wat en hoe je moet configgen voor zoiets.