Toon posts:

PcChips M810LMR

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
PC wilt sinds kort niet altijd meer volledig starten,
wanneer ik iets probeer te installeren of er gewoon op werk herstart hij soms plots.
Dit heeft vroeger altijd gewerkt, daarvoor nooit een probleem gehad.
Ik heb het geheugen en de voeding al eens vervangen, OS opnieuw geïnstalleerd maar niets schijnt te helpen.

Systeem: AMD Duron 800MHz, PcChips M810LMR, 125MB SDRAM,
VOEDING 250W.

OS: Windows ME stond er oorspronkelijk op, maar gaf problemen, Windows XP Pro geïnstalleerd maar hij bleef steeds hetzelfde doen.

Waar kan dan nog de oorzaak zijn? Het moederbord?

BTW: bestaat er nergens geen forum dat enkel over moederborden van PcChips gaat?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 10 juni 2002 10:42 schreef The_messiah het volgende:
PC wilt sinds kort niet altijd meer volledig starten,
wanneer ik iets probeer te installeren of er gewoon op werk herstart hij soms plots.
Dit heeft vroeger altijd gewerkt, daarvoor nooit een probleem gehad.
Ik heb het geheugen en de voeding al eens vervangen, OS opnieuw geïnstalleerd maar niets schijnt te helpen.

Systeem: AMD Duron 800MHz, PcChips M810LMR, 125MB SDRAM,
VOEDING 250W.

OS: Windows ME stond er oorspronkelijk op, maar gaf problemen, Windows XP Pro geïnstalleerd maar hij bleef steeds hetzelfde doen.

Waar kan dan nog de oorzaak zijn? Het moederbord?

BTW: bestaat er nergens geen forum dat enkel over moederborden van PcChips gaat?
Um, dit kan van alles en nogwat zijn- welke andere hardware zit er bijvoorbeeld in die bak :?

Ik word een beetje wantrouwig als ik zie dat je 125MB RAM roept- dat is natuurlijk gewoon 128MB met 3MB shared voor de VGA.

Ik heb iig 2 bakken met deze mobo gebouwd met Duron CPUs en heb iets als dit nog nooit gezien. De voeding lijkt het niet, eentje van mij draait met een D600 en een 145W voeding (op het nippertje, maar het is een goede AOpen voeding).
Maar daar staat tegenover dat spontane reboots meestal wel in die richting, of in de ACPI van de mobo wijzen. Probeer anders de ACPI instellingen te veranderen.

Ik ken geen PC-Chips forum, maar wel een ECS forum:

http://forum.ocworkbench.com/ocwbcgi/ultimatebb.cgi?ubb=forum&f=27

ECS en PC-Chips zijn één bedrijf met identieke hardware. Jouw PC-Chips M810LMR is gelijk aan een ECS K7SEM.

99% van de topics gaan trouwens over de K7S5A (M830LR), maar allicht dat iemand je verder kan helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
Foutje, er zit 256MB ram in, waarvan 16MB voor de videokaart

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Nu online
Draai je geheugen net zoals je Duron op 100MHz, dit bord is meestal instabiel als je die niet synchroom laat draaien (had 3 bij een bedrijf neergezet, waren altijd stabiel als ik er was, maar zodra ik de deur uit was... :X )

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb zojuist vernomen dat het waarschijnlijk de processor is. Deze is ongeveer 9 maanden oud,
valt deze dan nog in de garantieperiode?

• Ugchel
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online

Ugchel

Speeding home

Op zaterdag 15 juni 2002 09:02 schreef The_messiah het volgende:
Ik heb zojuist vernomen dat het waarschijnlijk de processor is. Deze is ongeveer 9 maanden oud,
valt deze dan nog in de garantieperiode?
Volgens mij gaat een processor niet zomaar stuk... Heb je niet over geclockt verder?

A donkey is a lonely bloke, he hardly ever gets to poke

Verwijderd

Topicstarter
Nee, is niet overclockt.
De laatste maanden is er niets meer aan de hardware of het bios verandert.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op zaterdag 15 juni 2002 09:15 schreef The_messiah het volgende:
Nee, is niet overclockt.
De laatste maanden is er niets meer aan de hardware of het bios verandert.
Waar haal je dan uit dat het de CPU is :?

Als we dat weten kunnen we meedenken :)

Oslik blyat! Oslik!

• FastBunny
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 31-07 20:55

FastBunny

Give it the Works !

PcChips M810LMR.... Toch niet een Intel 810 chipset he ;) Want als je daar een Duron in stopt wil het wel eens vreemd gaan doen ;)

Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL

Verwijderd

Probeer de laatste bios van 07-05-2002 eens...

Geen temp. probleempjes ofzo?

• Big Mama
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 18-08 18:43
Ik heb inmiddels 2 systeempjes op basis van een M810LMR gebrouwen (met een Duron800 en een Duron900). 0,0 probleempjes, behalve dat WinXP de schijven alleen in de UDMA/100 modus aan kan spreken als powermanagement in de bios op ACPI staat.
Spontane reboots wijzen over het algemeen op een voedingsprobleem. Heb je er toevallig niet onlangs nieuwe hardware (zoals een zwaardere videoplank) in gebouwd waardoor de voeding het nu niet meer trekt?
http://www.stud.fernuni-hagen.de/q3998142-bin/cgi-bin/Ultimate.cgi?action=intro

Computers follow your orders, not your intentions.

Pagina: 1