Toon posts:

[digicam]Vuil op ccd van viewfinder C-700UZ

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In m'n viewfinder van m'n C-700 oly zit wat vuil. Nu is het probleem dat dit vuil zich op de ccd zelf bevindt en aan de binnenkant van de eerste lens voor scherp te stellen voor het oog. Ik heb al geprobeerd om dit zuiver te blazen en open te draaien, maar ik kan er niet aankomen :(. Aan de binnenkant van die lens zit ook precies een oliedrupje of iets. Heeft iemand raad om dit zuiver te maken?
Afbeeldingslocatie: http://users.pandora.be/dennismati/viewfinder.jpg

met het wieltje kun je dus de eerste lens naar voor en achter schuiven.

Verwijderd

Topicstarter
(klein schopje) ;)
Moet ik 'm echt gaan binnenbrengen bij een fotograaf? ;(
Heeft er iemand misschien ook een ideetje wat me dat gaat kosten?

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 16:00

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

Ik heb ook last van stof achter de optische zoeker en LCD, vooral bij de optische zoker is het erg. Als je je oog dichtbij houdt zie je het niet zo maar van een afstandje wel. Ik heb al geproberd d ecover op te lichten maar die zat behoorlijk goed vast. Ik heb trouwens een Minolta Dimage S304

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

Verwijderd

Topicstarter
ik heb 'm opengehad, en de ccd van de viewfinder met lens is eigenlijk 1 blokje dat je moeilijk openkrijgt. Je zou dan eerst dat hele blokje moeten kunnen verwijderen, maar dat lukte me spijtig genoeg niet.