Toon posts:

Praktijk Chello vraagje

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit er over te denken om een kabel abo te nemen bij Chello. Ik lees in hun voorwaarden een hoop dingen m.b.t fair use policy zonder dat ze daar echt in detail treden. Ik zou graag willen weten hoe deze voorwaarden in de praktijk uitpakken. Oftewel:

- Na hoeveel Gb/maand overschrijd ik volgens hun de fair use policy?

- Als ik een ftp server draai op een afwijkende poort met goed geconfigte firewall, hoe kunnen zij dit dan zien??

Heeft iemand hier ervaringen mee?

Gr, Niels

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 04-08 22:42
Op maandag 10 juni 2002 10:30 schreef nielsvegter het volgende:
Welkom @ GoT, dit is in de search te vinden... :)

[topic=433574]
- Als ik een ftp server draai op een afwijkende poort met goed geconfigte firewall, hoe kunnen zij dit dan zien??
Je kunt de FTP server gewoon op 21 laten draaien, Chello controleert dit echt niet (of misschien wel, maar ze doen er niks mee) :z

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Ehm, wel goed advies geven he...

Chello controleert de poorten wel, maar niet constant.
Zien ze dat je een ftp draait, dan krijg je een waarschuwingsmailtje, als je dan niet binnen 24u (of een week ?) de ftp dicht hebt dan wordt je afgesloten.

Neem adsl, daar mag dat allemaal wel.

• reller
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08 00:11
vriend van me werkt bij Chello en die zegt dat ze op dit moment bezig zijn met een tooltje om de modems uit te lezen betreffende data-limiet

• tslh
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 27-05 16:16
Ik zit er over te denken om een kabel abo te nemen bij Chello. Ik lees in hun voorwaarden een hoop dingen m.b.t fair use policy zonder dat ze daar echt in detail treden. Ik zou graag willen weten hoe deze voorwaarden in de praktijk uitpakken. Oftewel:

Gr, Niels
Chello zal je geen concrete getallen geven maar ga er maar van uit dat je niet meer dan 50 gig per maand moet downloaden....

• kamerplant
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Op maandag 10 juni 2002 10:40 schreef KillerAce_NL het volgende:
Ehm, wel goed advies geven he...

Chello controleert de poorten wel, maar niet constant.
Zien ze dat je een ftp draait, dan krijg je een waarschuwingsmailtje, als je dan niet binnen 24u (of een week ?) de ftp dicht hebt dan wordt je afgesloten.

Neem adsl, daar mag dat allemaal wel.
Ik heb ook altijd wel een FTP server op poort 21 draaien maar ik heb er nog nooit wat van gehoord hoor. :o
Zolang je het maar niet te gek maakt vinden ze het wel best. Als je velen GBs upload per maand maakt het heus niet uit op welke poort je het draaid hoor. ;)

🌞🍃

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:08
Datalimiet is vrij hoog, maar als je eenmaal 'bekend' bent dan is het 5 GB.

FTP server is op zich geen probleem tenzij er 1 abuse melding binnenkomt of ze je op een andere manier aan willen pakken -> Willekeur.

Persoonlijk heb ik m'n ftp server achter een firewall gezet die op IP filtert. een andere poort kan natuurlijk ook
Op maandag 10 juni 2002 10:41 schreef reller het volgende:
vriend van me werkt bij Chello en die zegt dat ze op dit moment bezig zijn met een tooltje om de modems uit te lezen betreffende data-limiet
Ben benieuwd wat voor gaten ze dan weer in hun netwerkconfiguratie schieten.
Bovendien kun je de counters resetten door het modem te resetten en dat kan heel eenvoudig vanaf je pc. Dat is trouwens ook weer af te vangen door regelmatig te pollen, maar dat geeft weer netwerkbelasting.

De volgende grafieken zijn gegenereerd direct uit mijn kabelmodem door de in- en uitgaande bytes uit te lezen en daaruit de snelheid te berekenen:
hfc in
Afbeeldingslocatie: http://kosteronline.net/modemstats/modem.hfcbytesin.day.png
eth out
Afbeeldingslocatie: http://kosteronline.net/modemstats/modem.ethbyesout.day.png
hfc out
Afbeeldingslocatie: http://kosteronline.net/modemstats/modem.hfcbytesout.day.png
eth in
Afbeeldingslocatie: http://kosteronline.net/modemstats/modem.ethbytesin.day.png
Je ziet dat zo'n modem veel meer verkeer ziet dan het daadwerkelijk doorlaat (hfc=kabelnetwerk, eth=lokaal net).
Pagina: 1