[Win32/C++] PNG's tonen

Pagina: 1
Acties:

• eborn
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 10:47
In een vorige applicatie toonde ik altijd plaatjes van het formaat GIF en JPEG door middel van IPicture. Nu ben ik echter met een nieuwe applicatie bezig waarin ook PNG's getoond moeten kunnen worden.

Volgens MSDN ondersteund IPicture/OleLoadPicture geen PNG. Is er een andere makkelijke manier die ik nu nog over het hoofd zie?

Ik ben al wel een library tegengekomen die dit (o.a.) kan doen, maar dat ding is 400 KB, terwijl mijn hele programma totaal 150 KB is :+. Dus zou ik het liever met Win32 code op willen lossen :)

Verwijderd

Windows 98/Me, Windows 2000/XP: StretchDIBits has been extended to allow a JPEG or PNG image to be passed as the source image.
Kan je deze niet misbruiken voor het laden van je png's?

Verwijderd

Als je programma alleen onder windows 2000 en XP hoeft te draaien kan je gebruik kaken van GDI+. In GDI+ zitten wel standaard mogelijkheden om PNG's te encoden en decoden.

• eborn
Op maandag 10 juni 2002 10:35 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

Ja, deze had ik ook al gezien. Maar ik was er niet veel over tegengekomen. De meeste pagina's die ik op groups.google.com waren in het Russisch :+

Heeft misschien iemand hier ervaring met deze functie?

• eborn
Op maandag 10 juni 2002 10:36 schreef Qlone het volgende:
Als je programma alleen onder windows 2000 en XP hoeft te draaien kan je gebruik kaken van GDI+. In GDI+ zitten wel standaard mogelijkheden om PNG's te encoden en decoden.
Klopt, maar ik wil het programma nog wel op Win9x kunnen laten draaien. Eventueel kan de support voor Win95 vervallen, maar verder wil ik eigenlijk niet gaan. Wel jammer, want in GDI+ zit eigenlijk alles wat ik nodig heb.

• .oisyn
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-09 13:30

.oisyn

Moderator Devschuur®

Demotivational Speaker

Op maandag 10 juni 2002 10:35 schreef Yarvieh het volgende:

[..]

nee, de JPG en PNG compressiemethoden voor StretchDIBits () & co werken alleen maar op printer device contexts, en alleen als de printer hardwarematige PNG en/of JPG compressie ondersteunt

Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.

Pagina: 1