Ok, voordat ik begin, wil ik jullie even zeggen dat ik een Linux n00b ben 
Mijn probleem is dit:
Ik zit achter een Debian server (doet het perfect ed ed), met een windows XP pc'tje
. Nu heb ik dus Edonkey op mn XP staan, daar komen de problemen. Ik krijg dus geen hoog ID met Edonkey omdat ie niet op de goeie poorten kan transferren (oid).
Nu is mij dus aangeraden om te gaan PORTFORWARDEN oid, maar ik snap geen h##r van Debian, en van de HOWTO's wordt ik ook al niet veel wijzer. Nu wilde ik jullie dus even om hulp vragen
. Natuurlijk post ik dit niet zonder de nodige info te verschaffen
:
Kernel: 2.2.19
Eth0: [INTERNET]
Eth1: 192.168.0.1
De poorten die gemapped moeten worden: 4661 4662 4665
Doel: 192.168.0.2 (mijn PC dus)
Nu zie ik aan jullie gezichten dat jullie me naar HOWTO's willen wijzen
, probleem is dat ik daar niet veel wijzer van word
.
Wie zou zo vriendelijk willen zijn om mij een handje op weg te helpen (liefst ook een beetje begrijpelijk
).
Met liefde verschaf ik natuurlijk meer info, maar ik vermoed dat jullie hier genoeg aan hebben
Mijn probleem is dit:
Ik zit achter een Debian server (doet het perfect ed ed), met een windows XP pc'tje
Nu is mij dus aangeraden om te gaan PORTFORWARDEN oid, maar ik snap geen h##r van Debian, en van de HOWTO's wordt ik ook al niet veel wijzer. Nu wilde ik jullie dus even om hulp vragen
Kernel: 2.2.19
Eth0: [INTERNET]
Eth1: 192.168.0.1
De poorten die gemapped moeten worden: 4661 4662 4665
Doel: 192.168.0.2 (mijn PC dus)
Nu zie ik aan jullie gezichten dat jullie me naar HOWTO's willen wijzen
Wie zou zo vriendelijk willen zijn om mij een handje op weg te helpen (liefst ook een beetje begrijpelijk
Met liefde verschaf ik natuurlijk meer info, maar ik vermoed dat jullie hier genoeg aan hebben