[linux] nero 5582 met wine

Pagina: 1
Acties:

• klbob
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 01-07 15:14
hoi,
ik wilde nero 5582 met wine (niet wine-X)laten werken, ik wine 20020411 van codeweavers installeren, dit ging allemaal goed. ik nero installeren, hij pakt eerst uit naar temp, hierna krijg ik een schermpje van nero met alleen een knop [OK] als ik hierom klik verdwijnt alles.
heeft iemand deze nero of een andere versie van nero aan de praat gekregen?? en zo ja hoe?
ik wil geen vervangende software zoals x-cdroast enz. deze programma`s komen (nog) niet in de buurt van wat nero allemaal kan.
software:
redhat 7.3
kde 3.0
wine codeweavers 20020411
nero 5.5.8.2.

alvast bedankt.

edit:
kde 3.1 naar 3.0

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op maandag 10 juni 2002 09:40 schreef klbob_ het volgende:
hoi,
ik wilde nero 5582 met wine (niet wine-X)laten werken, ik wine 20020411 van codeweavers installeren, dit ging allemaal goed. ik nero installeren, hij pakt eerst uit naar temp, hierna krijg ik een schermpje van nero met alleen een knop [OK] als ik hierom klik verdwijnt alles.
heeft iemand deze nero of een andere versie van nero aan de praat gekregen?? en zo ja hoe?
ik wil geen vervangende software zoals x-cdroast enz. deze programma`s komen (nog) niet in de buurt van wat nero allemaal kan.
software:
redhat 7.3
kde 3.1
wine codeweavers 20020411
nero 5.5.8.2.

alvast bedankt.
Lol :z

x-cdroast kan het zelfde als nero en meer (je moet alleen ff weten waar je moet zoeken voor de juiste instellingen.

Als je persee Nero wil gebruiken goodluck dat gaat je heel moeilijk lukken, omdat nero = windows programma niet met de device struktuur van linux kan omgaan of er moet een manier zijn om je cdrw (vaak hdd) te implenteren in Wine en ook als zodanig dat hij als cdrw word gezien.

Lijkt mij makkelijker om X-cdroast te doorgronden ;)

• Erhnam
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:26

Erhnam

het Hardware-Hondje :]

nero gaat je onmogelijk lukken:

-de totaal andere file structuur
-andere drivers aspi

http://www.xbmcfreak.nl/

• Slaiter
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Slaiter

Firesnake

Op maandag 10 juni 2002 10:14 schreef Erhnam het volgende:
nero gaat je onmogelijk lukken:

-de totaal andere file structuur
-andere drivers aspi
Niet onmogelijk het kan wel onder wine (maar tis niet makkelijk)

Lees dit stukje maar eens door.

• klbob
Op maandag 10 juni 2002 10:17 schreef Mataraty het volgende:

[..]

Niet onmogelijk het kan wel onder wine (maar tis niet makkelijk)

Lees dit stukje maar eens door.
ik had dat al gelezen maar hun hebben problemen met het programma, ik krijg het programma niet eens geinstalleerd. :(
x-cdroast kan het zelfde als nero en meer (je moet alleen ff weten waar je moet zoeken voor de juiste instellingen.
ik heb x-cdroast bekeken en mee gebrand, maar het is niet echt overzichtelijk en niet makkenlijk in te stellen. als ze dat een zouden verbeteren zou het een fijn progie zijn. *D

Verwijderd

x-cdroast vond ik juist erg makkelijk in te stellen ik had het binnen 10 min door.
nero heeft me langer gekost. maar inderdaad het moet wel mogelijk zijn met wine.

ik denk dat je beter af bent om cdrecord helemaal te leren dan om nero te draaien :P nee gewoon x-cdroast ff leren en je brandt zo alles wat je wilt.

• _JGC_
  • Nu online
Heb heb het gewoon van mn windows drive gekopieerd en met wine opgestart. Geen enkel probleem. Wine emuleert gewoon een ASPI layer, waardoor Nero gewoon je CD-ROM en CD-RW ziet zoals ie ze normaal ook in windows ziet.
Wel is de caching een beetje verneukt: je geeft opdracht om een RW te legen, Nero begint, is na 3 seconden klaar en even later begint de RW pas met fikken.

• klbob
Op maandag 10 juni 2002 13:12 schreef _JGC_ het volgende:
Heb heb het gewoon van mn windows drive gekopieerd en met wine opgestart. Geen enkel probleem. Wine emuleert gewoon een ASPI layer, waardoor Nero gewoon je CD-ROM en CD-RW ziet zoals ie ze normaal ook in windows ziet.
Wel is de caching een beetje verneukt: je geeft opdracht om een RW te legen, Nero begint, is na 3 seconden klaar en even later begint de RW pas met fikken.
dus jij hebt gewoon de dir c:\program files\ahead\*.* naar bv. /home/naam/nero/ en dan wine nero.exe
vanavond ff proberen :P

• zordaz
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:02
x-cdroast is inderdaad niet echt gebruikersvriendelijk. Ik brand daarom altijd met gtoaster en dat gaat probleemloos en is erg makkelijk. Als gebruikersvriendelijkheid de enige reden is om Wine + Nero te draaien, probeer dan ook gtoaster eens.

• _JGC_
  • Nu online
Op maandag 10 juni 2002 15:05 schreef klbob_ het volgende:

[..]

dus jij hebt gewoon de dir c:\program files\ahead\*.* naar bv. /home/naam/nero/ en dan wine nero.exe
vanavond ff proberen :P
mount /dev/hda1 /mnt
wine /mnt/Program\ Files/Ahead/Nero/Nero.exe

Niet zo moeilijk lijkt me. Als ie maar bij je Nero bestanden kan :)

• klbob
Op maandag 10 juni 2002 15:27 schreef zordaz het volgende:
x-cdroast is inderdaad niet echt gebruikersvriendelijk. Ik brand daarom altijd met gtoaster en dat gaat probleemloos en is erg makkelijk. Als gebruikersvriendelijkheid de enige reden is om Wine + Nero te draaien, probeer dan ook gtoaster eens.
ik heb alles al geprobeerd Koncd, x-cdroast, gtoaster en nog 1-tje waar ik de naam niet meer van weet. maar ik heb met die andere progie`s problemen de 1 kan (bij mij dan) geen cd naar cd de ander heeft problemen met mp3 decrompressen de ander heeft weer wat anders :( .
kunnen ze niet nero na bouwen :? dat zou echt te gek zijn.
misschien ben ik wat ongeduldig, maar ik wil gewoon dat alles in 1 pakket zit en niet met 2 of 3 verschillende pakketten moet werken.

• klbob
Op maandag 10 juni 2002 15:40 schreef _JGC_ het volgende:

[..]

mount /dev/hda1 /mnt
wine /mnt/Program\ Files/Ahead/Nero/Nero.exe

Niet zo moeilijk lijkt me. Als ie maar bij je Nero bestanden kan :)
ok cool 8-)
Pagina: 1