Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[GSM] Provider ID

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

• DynaMikeY
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-11 18:21

DynaMikeY

1976 Kever 1300

Topicstarter
Ik heb al een jaar of 3 een Libertel abonnementje. Nu heb ik paar maanden terug een nieuwe telefoon gekocht (Siemens C35i) en naar aanleiding daarvan vroeg ik me af of het provider ID met het signaal wordt meegezonden, of alleen bij het aanloggen opgevraagd wordt, of dat het in de SIM zit...

Libertel is nl. bezig met een overgang naar Vodafone, maar mijn display geeft nog steeds 'NL Libertel' aan.

Eerste gedachte is natuurlijk dat het in het signaal zit, want als je in het buitenland komt pakt ie ook een provider. Of zou hij puur naar een country ID kijken, en dan uit zijn providerlist (op de SIM) een provider pikken? (die toevallig de sterkste cel heeft bij binnenkomst in dat land?)

Banaan (W11): Ryzen7 5800x / Asrock B550M Pro4 / Radeon RX7800 XT / 32GB DDR4 / 1TB M2 980Pro + 2TB WDBlue M2 + 1TB SSD 970Pro | AnaNAS (UnraidOS): - Core I5-10500T (2.3GHz) / Asrock H510-M / 32GB DDR4 / 1x 1TB SSD + 250GB M2 + 1x 6TB HDD + 7x 4TB HDD

• Attilla
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 23-06-2021
Dit is al in een aantal topics besproken hier, maar ik zal het hier nog ff voor je uitleggen dan hoef je niet de zoeken. ([Airwolf] is lievv O+)

De namen zitten in je telefoon opgeslagen met een code 204-4 is Ben als ik me niet vergis.

Dus als jij een sim derin stopt met libertel en die telefoon is nog niet geupdate met de naam zal hij zie o dat is de code van libertel en zet hij libertel neer.

Daarom zie je ook bij _hele_ oude telefoons dat als je er een libertel sim indoet dat er alleen de code komt te staan.

Verwijderd

Mjah zijn vorige maand nog uitgebreide discussies over geweest. :)

Dit topic is gesloten.