i860 & 533mhz Xeons....compatible??

Pagina: 1
Acties:

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Topicstarter
Ok ik moet een Xeon systeem samenstellen...

Maar puntje waar rekening mee gehouden moet worden is upgrade mogelijkheden...kortom, zullen de (komende) nieuwere Xeons op systeembus van 533mhz ook werken op een chipset met een bus van 400mhz?

(kortom, werkt een 533mhz P4 op een 400mhz mobo??)

Zit naar wat ik zo kan zien vast aan de I860 chipset aangezien alle andere echte server chipsets zijn...waar je op een zwaar grafisch workstation niets aan hebt (geen agp, lamme kaart onboard etc)..

Kortom, indien dit systeem nu gebouwd word met een 400mhz xeon, kan in de nabije toekomst er dan toch een 533mhz xeon op geprikt worden?? (waarsch. met verlies van snelheid, maar das te overzien), of zal de nieuwe xeon helemaal niet werken??

(en ja, 't word xeon...opmerkingen zoals neem AMD heb ik niks aan...verschillende factoren hebben al xeon bepaald, waaronder hevig P4/Xeon geoptimaliseerde software)

Iemand 't antwoord hier op??

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
Volgens Iwill autodetect hun DP400 de FSB533 cpu en draait daar dan ook prima op (het geheugen daarentegen blijft gewoon op 800MHz). De i860 is overigens niet voor een FSB533 ontwikkeld, maar ik heb meerdere berichten gelezen waar mensen hun DP400 zonder problemen op 533MHz hadden draaien, enkelen hadden zelfs de Rambus clockgenerators vervangen en hebben zelfs het geheugen op 1066MHz draaien.
Voor de huidige Xeon's (alleen FSB400) moet je de autodetect wel manipuleren om FSB533 te forceren, maar dat is vrij simpel (ze hebben de dual Prestonia's dan ook zelfs op 2933MHz draaien :P, en als dat niet werkt de multiplier verlagen want Xeons zijn multiplier unlocked naar beneden). Leuk speelgoed alleen erg duur (maar er zijn altijd idioten die zonder schroom een €1000,- bord te lijf gaan met een soldeerbout :+ ). En check het mobo forum van 2cpu.com eens, daar zitten redelijk wat mensen die zich in dual Xeon's verdiept hebben.

edit:
Hier een interessante link naar een thread daar, moest 'm ff zoeken: http://forums.2cpu.com/showthread.php?s=&threadid=16647&highlight=DP400

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• Dragon_Lee
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 03-04 00:08

Dragon_Lee

Beware the quiet dragon

Topicstarter
Oh hey, kijk eens...

Interessant, dus de CPU is nu niet meer bus gebonden qua snelheid...wist ik niet...ben nog van de oude stempel zeg maar :)

Ja van ram wist ik, ging me ook puur om de CPU..kijk de Xeons zelf zijn redelijk betaalbaar, maar je zegt 't zelf ook al, de mobo's zijn gewoon a-sociaal duur...1000 euro voor alleen een bordje..en dan zou ik er mettertijd graag een paar snellere CPUs op plakken..
Want een "one-shot" mobo voor 1000 euro is me beetje TE....

Maar goed, budget en specs waren al opgemaakt, en moest er maar beetje mee schipperen qua upgrade mogelijkheden...

Nu ik dit hoor klinkt 't al ietsje rooskleuriger...bedankt dus :)

Silence can bring peace
Silence can bring fear
Silence can bring anger
It can even bring ecstacy
Silence......is life