Toon posts:

rj11 stekker naar rj45

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat ik een camera aan moet sluiten en als ik dan 1 lange kabel moet trekken is dat rond de 50 meter. Dat kost eeuwen tijd en ik vroeg me af of er een andere mogelijkheid bestaat om dit te verkorten. Er ligt hier een volledig netwerk (schoolnetwerk) en er zijn ook outlets waar de camera moet komen. Ik d8 in principe dat het over de patchpanel kan gaan maar ik weet niet precies hoe ik die aan moet sluiten. Als ik met een telefoonsnoer mijn camera direct op de monitor aansluit doet ie het prima. Iemand een oplossing? :)

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:08

remco_k

een cassettebandje was genoeg

huh? hoeh? wat? :?
met een telefoonsnoer een camera op een monitor aansluiten?
Leg me eens uit, wat voor aansluiting is dat op die camera, wat komt eruit (of wat moet erin) dan kunnen we je misschien verder helpen.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
er moet een telefoonstekker in de camera en ook in de monitor. je verbind normaal gesproken de camera aan de monitor met een telefoonsnoer. Het type camera is een philips observation ccd camera type: vcm8637

• remco_k

remco_k

Ik zie op een vage site dat de camera met een twisted pair kabel aan word gesloten.
Je zou dus 2 verloopjes kunnen maken van RJ11 -> RJ45 en RJ45 -> RJ11

Welke pootjes je gebruikt op die RJ45 zou niet zoveel uitmaken MAAR je zou even uit moeten zoeken dat je de gebruikte twisted pairs niet door elkaar gooit.
MAW, zoek uit welke 2 (van de 4) aders van de RJ11 bij elkaar horen (als twisted pair), meestal kun je dat aan de kleur van de draad zien (bv. helemaal oranje en wit met gestreept oranje, dan horen deze bij elkaar en moet je nooit los van elkaar gebruiken)
Bij RJ45 is dat hetzelfde, er zijn alleen 4 paartjes ipv 2 bij RJ11, 2 gebruik je er dus gewoon niet bij RJ45, welke je wel gebruikt maakt geen ruk uit, als je maar 2 paartjes gebruikt. (of 1 als er bij de rj11 ook maar 1 word gebruikt)
snap je het nog? :? oke gaan we verder:
Enige waar je dan nog op moet letten is dat je niet via een hub of een switch gaat en dat je niet crosslinked.
Ow ja, en of het werkt met zo'n eind kabel, hangt van de camera af en van het soort signaal wat over de kabel gaat.
Er zijn 2 manieren om daar achter te komen:
manier 1 en manier 2. :)

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
dat gaan we dan ff proberen :)
thx anyways.. ben hier een stagiaire op een bedrijf en het hele bedrijf is helemaal fucked up qua netwerk. Dus moet het een beetje op orde maken want de systeembeheerder heeft alles verkloot en nu is ie ook weg. :)

• Defectiv
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 04-09-2012
Als je gewoon RJ45 patches in de muur hebt, dan past RJ11 daar gewoon in, heb hier op het werk overal RJ45 patches, en hangen gewoon telefoons met RJ11 aan, no probs.
Zou daar dan toch ook moeten werken ?

• Mark_Steverink
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 20-12-2007
Op donderdag 13 juni 2002 11:42 schreef MrCoff1n het volgende:
ben hier een stagiaire op een bedrijf
En in je profiel staat dat je een man bent?

Verwijderd

Topicstarter
maaruh.. je bedoelt met rj45 patches: wallmounted outlets. tsja die passen er wel in ja maar geven het signaal niet door.ik gebruik alleen de 4 draden blauw/wit, blauw, bruin, bruin/wit. dat klopt ook want bij de andere camera heb ik dat ook en die doet het. Alleen die bestaat uit 1 lange draad en gaat niet via de patchkast. Nou heb ik het een en ander getest en ik kan je zeggen dat van rj11 naar rj45 niet goed gaat. Hij pakt het signaal niet op. Wanneer je dus het op een patchpanel gooit doet ie het natuurlijk helemaal niet. En helemaal al niet op een switch omdat de camera geen netwerkcamera is. En hij heeft dus geen mac of ip adres. Dus kan ie hem niet vinden. Mar ik heb zon converter van rj11 naar rj45 ook geprobeerd. Maakt allemaal niets uit. En niets is kapot. Ik heb alles doorgemeten. Ik vind het ook allemaal vreemd maar ja. Niets aan te doen

• remco_k

remco_k

Wel wat aan te doen:

Bij sommige debiele :'( installaties worden maar 4 van de 8 aansluitingen bedraad (in de patchkast en/of bij de outlet).
Check ff of je niet een doodlopend pinnetje te pakken hebt...

Alles kan stuk.

Pagina: 1