Laptop Compaq Presario 700 freezed in XP :(

Pagina: 1
Acties:

• aardbeix15
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

aardbeix15

100%fruit pers je er niet uit!

Topicstarter
Beste tweakers, ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van een Compaq Presario 714EX-XP. Ik gebruik hem nu twee weken zeer intensief.

Tot voorkort dacht ik dat alles okay was en was ik ook gewoon tevreden met het Windows XP-HE die al op de lap was geinstalled. Echter na het voorvallen, voor nu de vierde keer, van een probleem zou ik graag jullie toch om raad willen vragen.

Nu ongeveer 4 keer is de laptop tijdens het werken (nix zwaars gewoon officen) in windows helemaal vast geslagen. Het beeld blijft bevroren en de laptop reageert niet meer op muis/keyboard signalen. Als het gebeurt zit i altijd gewoon in de netstroom. De uptime is altijd wel plus 1 dag (wel met hibernaten tot stand gebracht.

Zou het kunnen zijn dat de Duron 1Ghz die aan boord is te warm is geworden en uit beveiliging zichzelf op slot gooit? lijkt me vreemd want hij is altijd vrolijk aan het 'speedsteppen'/koelen als i het te warm krijgt.

weet iemand waar het aan kan liggen?

ik heb verder helemaal geen hardware/software instabielheden met deze laptop.

als een mod het ID krijgt dat dit een WOS-kwestie is dan stel ik nu alvast een move voor :)

snel zeggen: 'De koetsier poetst de postkoets met postkoetspoets'
levensmotto: 'vroeg gedaan is lang gerelaxed!'.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

ik zou idd eens de temperatuur checken, ik had dit ook met mijn k6je. ik zou er iig mee teruggaan.

Verwijderd

Ik heb zelf een Presario 716 EA-XP...en heel XP Home vervangen door Professional. Moet zeggen dat ik twee keer een freeze heb gehad in 3 maanden tijd. (intensieve applicaties zoals Photoshop en Dreamweaver) Waarschijnlijk komt het door de warmte waardoor de processor stopt.

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
Op maandag 10 juni 2002 10:55 schreef Terw_Dan het volgende:
ik zou idd eens de temperatuur checken, ik had dit ook met mijn k6je. ik zou er iig mee teruggaan.
kan dat met motherboard monitor ofzo? en wat is een beetje een redelijk acceptabele temp?
kan je dan ook het 'koelmanagement' aanpassen? of heb je dan gewoon pech als i af&toe vast slaat?

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
'k kan geen 1 proggie vinden waarmee ik de tempo van mijn PCU mee kan uitlezen :(
net hing i weer tijdens het draaien van een DivXje :(

• dolby
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
Heb je al de nieuwste patches gehaald op de compaq site?

• richard_kraal
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 24-03-2025
Op maandag 10 juni 2002 09:17 schreef aardbeix15 het volgende:
Beste tweakers, ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van een Compaq Presario 714EX-XP. Ik gebruik hem nu twee weken zeer intensief.

Tot voorkort dacht ik dat alles okay was en was ik ook gewoon tevreden met het Windows XP-HE die al op de lap was geinstalled. Echter na het voorvallen, voor nu de vierde keer, van een probleem zou ik graag jullie toch om raad willen vragen.

Nu ongeveer 4 keer is de laptop tijdens het werken (nix zwaars gewoon officen) in windows helemaal vast geslagen. Het beeld blijft bevroren en de laptop reageert niet meer op muis/keyboard signalen. Als het gebeurt zit i altijd gewoon in de netstroom. De uptime is altijd wel plus 1 dag (wel met hibernaten tot stand gebracht.

Zou het kunnen zijn dat de Duron 1Ghz die aan boord is te warm is geworden en uit beveiliging zichzelf op slot gooit? lijkt me vreemd want hij is altijd vrolijk aan het 'speedsteppen'/koelen als i het te warm krijgt.

weet iemand waar het aan kan liggen?

ik heb verder helemaal geen hardware/software instabielheden met deze laptop.

als een mod het ID krijgt dat dit een WOS-kwestie is dan stel ik nu alvast een move voor :)
op mijn werk gebruiken we evo N115 als laptops, dat zijn exact dezelfde als die presario 700,

veel problemen mee gehad, 1 op de 8 is kapot en heeft bevriezings verschijnselen of valt spontaan uit, gewoon een RMA!

ze niet voor niets zo goedkoop

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
wat is een RMA?

ik heb trouwens net een update voor de het temepratuur management van mijn bios gedownt bij Compaq, misschien dat dit het probleem oplost.

• richard_kraal
Op maandag 10 juni 2002 13:48 schreef aardbeix15 het volgende:
wat is een RMA?

ik heb trouwens net een update voor de het temepratuur management van mijn bios gedownt bij Compaq, misschien dat dit het probleem oplost.
RMA -> terug naar compaq voor garantie / reparatie,

btw, bios updates werken niet...

Verwijderd

Volgens mij heeft die laptop een intel PIII processor. Als dit zo is dan is je koeler denk ik kapot van je laptop. Als het een P4 is dan zal hij terug klokken. En is het een amd.. dan >:) vavoem

Dus een
PIII bevriest
PIV klokt terug
Amd fikt door (zo is het bij de deskop procs en volgens mij bij de laptops ook)

• richard_kraal
Op maandag 10 juni 2002 13:54 schreef Cafe-het-Kelderke het volgende:
Volgens mij heeft die laptop een intel PIII processor. Als dit zo is dan is je koeler denk ik kapot van je laptop. Als het een P4 is dan zal hij terug klokken. En is het een amd.. dan >: vavoem)

Dus een
PIII bevriest
PIV klokt terug
Amd fikt door (zo is het bij de deskop procs en volgens mij bij de laptops ook)
=amd duron, check de compaq/hp site maar, tis echt hardware, we hebben hier gekeken mogelijke cooler/hardware problemen, bios updates en drivers updates, alles gechecked, maar wat het nu echt is weet de compaq support ook niet :?

Verwijderd

Volgens een vriend van mij met een AMD laptop freezen die ook als de fan uitvalt??? klopt dit ??.

• richard_kraal
kan, weet het niet of compaq deze c.o.p. beveiliging heeft, normaal brandt ie door

• aardbeix15
  • Niet online

aardbeix15

Topicstarter
bios update's werken idd niet, ik kan een tooltje downen maar dat werkt nooit, hij kan er niet van booten terwijl dat wel de bedoeling is :(

mijn fan is echt niet stuk ik voel hem blazen als ik mijn hand naast het rooster houdt.

Ik d8 dat ik het al verteld had maar deze laptop heeft een AMD Duron 1Ghz

Verwijderd

Ik heb nog nooit een compaq laptop van binnen gezien en heb dus geen idee of er meerdere fans inzitten. Zo ja dan kan het ook een andere fan zijn die je voelt blazen.

Maar voel je de fan ook blazen als hij freezed ???.
Pagina: 1