A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
Verwijderd
Maar idd, er moeten wel team gelegenheden zijn !
"The purpose of computing is insight, not numbers." -- Richard Hamming
Ik ga een aantal zaken even helemaal anders doen!
Totale Modjesgekte
Joe mien: Deep Blue?Op maandag 10 juni 2002 09:00 schreef DSmarty het volgende:
Een soort van non-profit schaakcomputer(a la dat ding van IBM, huppeldepup blue oid)
“The first principle is that you must not fool yourself, and you are the easiest person to fool.“
Yes...
Lijkt mij ook een nogal zinloos project, bovendien zijn er al meer dan genoeg projecten waar wij in participeren.
Agreed.Op maandag 10 juni 2002 09:32 schreef DSmarty het volgende:
[..]
Yes...
Lijkt mij ook een nogal zinloos project, bovendien zijn er al meer dan genoeg projecten waar wij in participeren.
Ik d8 dat we net bezig waren met een discussie waarin we onze structuur aan de kaak stelden. Lijkt me even niet het moment om nieuwe projecten aan te dragen
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Division BrabanderT
..so be wary of any man who keeps a pig farm..
Laten we ons AUB focussen op de DC projecten waar we nu in participeren, zo goed gaat het niet met ons.
Bij veel projecten, zelfs bij degenen waarbij het onmogelijk leek, zijn we ingehaald of dreigen we ingehaald te worden...
Niet elk "iets" waar mensen bij samenwerking dmv computers is Distributed Computing...
- Bestaan er zoiets als DPC huisregels? Dus niet wat het
Forum betreft bedoel ik.
- Wie maakt er uit of een project door DPC ondersteund
wordt? De DPC-crew?
- Bestaat er zoiets als DPC democratie?
Ik heb zo'n beetje rondgekeken op de DPC site maar eigenlijk heb ik niets concreets kunnen vinden.
In de Algemene DPC Faq http://www.tweakers.net/reviews/123 staat alleen e.e.a. vermeld over RC5.
Vandaar deze vragen...
Division BrabanderT
Een interessante uitspraak die goed past in het andere draadje, maar omdat hij hier staat een vraag:Op maandag 10 juni 2002 10:35 schreef DSmarty het volgende:
RoyalFlusher --> Ook dolphin is geen DC project, maar die paar topics erover worden "gedoogd".
Laten we ons AUB focussen op de DC projecten waar we nu in participeren, zo goed gaat het niet met ons.
Bij veel projecten, zelfs bij degenen waarbij het onmogelijk leek, zijn we ingehaald of dreigen we ingehaald te worden...
Niet elk "iets" waar mensen bij samenwerking dmv computers is Distributed Computing...
Stel dat 10 mensen aan dit project mee gaan doen en een team oprichten en dat team Dutch Power Cows noemen en ze zouden zelf stats maken (niet HTML, want dat kunnen ze niet posten) en die hier kenbaar maken, zou jij dat draadje dan sluiten???
Toch maar eens een andere sig bedenken :P
Echter is er een ding wel zeker: DPC aka Dutch Power Cows doen Distributed Computing... agreed
Zowel dolphin als dit chessbrain zijn daar geen voorbeelden van.
Voor de rest kan ik ook weinig zeggen, er is eigenlijk nooit echt aansturing geweest buiten de dnet projecten om...
Maar daar is dus het andere draadje voor.
Verwijderd
Maar ik denk dat iedereen voor zich moet besluiten of een project leuk is om te doen of niet... Ubero sloeg niet aan, D2OL wel... Waarom? Stats, client, support, etc. Als dat er niet is dan zal het vanzelf niet aanslaan.
Mijn (vrije) interpratie is: Wij doen Medisch/Wetenschappelijk Distributed computing.
Varierend van het kraken van encrypies, tot het spelen met dna, het interpreteren van radiogolven en het zoeken naar medicijnen.
en het bij elkaar klikken van grond.Op maandag 10 juni 2002 14:18 schreef DSmarty het volgende:
CPU-cycles slurpen is niet de definitie van DC die wij hanteren...
Mijn (vrije) interpratie is: Wij doen Medisch/Wetenschappelijk Distributed computing.
Varierend van het kraken van encrypies, tot het spelen met dna, het interpreteren van radiogolven en het zoeken naar medicijnen.
The best thing about UDP jokes is that I don't care if you get them or not.
Verwijderd
je bent me net voor maar ik zat er ook aan te denken,Op maandag 10 juni 2002 14:34 schreef Remc0 het volgende:
[..]
en het bij elkaar klikken van grond.
niet alleen medisch en wetenschappelijk verantwoord, maar ook maatschappelijk.
[from another thread]
Dit project heeft geen client die idle CPU-time gebruikt, maar werkt volgens een iets ander principe. Je kan het dus naast een ander Distributed Computing project doen!
Dat is nu het ideale voorbeeld van GEEN distributed computing.Op maandag 10 juni 2002 14:34 schreef Remc0 het volgende:
[..]
en het bij elkaar klikken van grond.
DSmarty, ik wilde alleen maar aangeven dat er heel veel mensen iets onder de DPC vlag willen doen en nu heeft iedereen die vrijheid ook. Daarom is het een kwestie van tijd voordat er wéér een project bij komt of we dat nu leuk vinden of niet...
Misschien moeten we op de één of andere manier banden leggen aan het gebruik van de naam DPC, maar dan wordt het allemaal wel erg profi en dat wil practisch niemand.
Ben ook geen voorstander van het "vastleggen en beperken" van zaken.
De vorm waarin we nu bestaan is prima, echter moeten we wel een manier zien te vinden om in eea wat meer structuur aan te brengen.
Van die vachtrollers werken primaOp maandag 10 juni 2002 15:20 schreef DSmarty het volgende:
Idd
De vorm waarin we nu bestaan is prima, echter moeten we wel een manier zien te vinden om in eea wat meer structuur aan te brengen.
Volgende vraag is wie dat dan moet/wil gaan doen, die structuur aanbrengen, maar dat moet (nog steeds) in een ander draadje
Volgende vraag is wie dat dan moet/wil gaan doen, die structuur aanbrengen, maar dat moet (nog steeds) in een ander draadje
Mobster je geeft hier perfect het hele probleem weer. Ook al brengen we een structuur aan, wat kan je er aan doen als iemand bij een project een "DPC-team" aanmaaktOp maandag 10 juni 2002 15:15 schreef Mobster het volgende:
DSmarty, ik wilde alleen maar aangeven dat er heel veel mensen iets onder de DPC vlag willen doen en nu heeft iedereen die vrijheid ook. Daarom is het een kwestie van tijd voordat er wéér een project bij komt of we dat nu leuk vinden of niet...
De oude crew... helemaal zo slecht niet.
Helemaal niets idd, en bovendien, je hebt ook altijd nog kans dat achteraf er anders over gedacht wordt.Op maandag 10 juni 2002 18:33 schreef MarkB het volgende:
Mobster je geeft hier perfect het hele probleem weer. Ook al brengen we een structuur aan, wat kan je er aan doen als iemand bij een project een "DPC-team" aanmaakt
Nu is en blijft schaken, tiepen en klikken natuurlijk geen DC aangelegenheid, maar het is wel standaard dat bij een nieuw project er tegengas word gegeven totdat het project zichzelf heeft bewezen.
ECCp bijvoorbeeld word door niemand meer tegengehouden en ook de aversie tegen D2OL is weg dan wel niet meer openbaar.
Verder heeft iedereen natuurlijk andere ideeen over wat nuttig is en wat niet. Encryptiecodes kraken kun je als iets heel nuttigs brengen, maar de manier waarop men de code probeert te kraken is nu ook niet echt direct een efficiente manier. Die code kan dus veel sneller gekraakt worden als het moet. Dus is dat wel nuttig dan
De code kan misschien wel sneller gekraakt worden met dezelfde capaciteit aan machines dat er nu gebruikt wordt maar zie die machines maar eens bij elkaar te krijgen zonder DC. Dat is praktisch onmogelijk. Ik vind de hele opzet van DC bijzonder slim gevonden (vooral omdat beveiliging van informatie mijn vak is)Op maandag 10 juni 2002 18:52 schreef KoW het volgende:
[..]
Verder heeft iedereen natuurlijk andere ideeen over wat nuttig is en wat niet. Encryptiecodes kraken kun je als iets heel nuttigs brengen, maar de manier waarop men de code probeert te kraken is nu ook niet echt direct een efficiente manier. Die code kan dus veel sneller gekraakt worden als het moet. Dus is dat wel nuttig dan
Division BrabanderT
Verwijderd
Even de feiten:
Op dit moment is DPC vertegenwoordigd in de volgende DC projecten (in volgorde van activiteit in mei, de percentages geven de relatieve verdeling van CPU tijd aan):
RC5: 60%,
OGR: 13%,
Seti 8%,
Think 6% ,
Eccp 5%,
Folding@Home 3%,
Genome@home 3%,
distributed Folding 1%,
D2Ol 1%
Ubero 0%
FightAids@home 0%
Tuberous Sclerosis Complex 0%
bovenstaande cijfers geven een beetje aan waar DPC echt actief is. De cijfers van ECCp zijn overigens vertekend, omdat daar extreem veel gespaard wordt. Waarschijnlijk zijn Seti en ECCp redelijk gelijkwaardig.
Daarnaast bij de niet-DC-maar-wel-DPC projecten Ecologyfund en Dolphin.
RC5 is en blijft veruit het grootste project. Hoewel op dit moment steen en been geklaagd wordt over het feit dat er opeens een tegenstander is, moet dit wel in het juiste perspectief geplaatst worden: Met de gemiddelde scores van TheSpace.net tegenover DPC duurt het nog ongeveer 1500 dagen voor we worden ingehaald. Tegen die tijd is RC5 allang afgelopen. Zelfs als we morgen volledig stoppen met produceren en Thespace.net zijn productie van eergisteren (6.5M/dag) dagelijks doet, duurt het nog 250 dagen voor we worden ingehaald (ongeveer evenlang als de RC5 contest nog zal lopen)
RC5 is een slachtoffer van zijn eigen succes geworden: Naast een onmogelijkheid om met een enkele PC in de top30 te komen is het wedstrijdelement gereduceerd tot als eerste de key vinden (want als eerste eindigen is nagenoeg zeker). Sowieso is een strijd tegen één persoon die een flink bedrijf in Amerika (illegaal) heeft geassimileerd niet echt spannend, behalve als DPC zelf ook zo'n "zware jongen" aan boord krijgt.
Bij OGR gaat het goed, staan we op #1, en dagelijks ook op #1. Ook hier is de spanning ver te zoeken. Het mag dan iets makkelijker zijn om in de top 30 te komen, maar aangezien OGR al zo lang loopt, zal het heel lang duren voor je in de totalen een rol va nbetekenis speelt.
Seti is een heel ander verhaal: Zeer veel spanning, DPC nog een eind van de top 10 verwijderd maar wel een project waar DPC slechts enige maandjes geleden nog buiten de top 200 stond. We hebben daar als totaalteam een grote prestatie neergezet waar vele nieuwe leden op af komen. Ook de "haat-liefde" verhouding met Seti@NL speelt mee. Wel zie je nog afvallers die naar S@NL vertrekken of vanwege de soms wat brakke stats (maar daar is KoW hard mee bezig). Individueel is het moeilijk om iets te betekenen, maar DPC breed wel degelijk (DPC stijgt nog regelmatig een plaatsje).
Think heeft wat moeilijke tijden gehad door geruchten over misbruik, commercie, cheaters etc. Qua stats hebben we daar een evenwicht bereikt net buiten de top 10. We zullen de komende maanden soms een plaatsje stijgen dan weer dalen. Het ontbreekt daar weer aan spanning of een duidelijke "vijand"
ECCp heeft roerige tijden gekend: Een interessante strijd om op #1 te komen, een periode waarin de voorsprong riant was en vervolgens een nieuwe tegenstander in ARS technica (naast DPC de andere #1 in de wereld) die inzag dat RC5 onhaalbaar is en ECCp als nieuw doel uitkoos. Ook een tactische fusiestrijd door ExtremeDC, later Team TNT, heeft DPC van de eerste plaats verdrongen. Hier is dus weer een actieve strijd van toepassing en dus een grotere aantrekkingskracht op nieuwe gebruikers. Ook is hier het binnen DPC zeer populaire megaflushen toegestaan wat de polulariteit van ECCp vergroot. Hoewel het steeds moeilijker wordt, kun je hier als gebruiker met slechts één PC nog iets voorstellen. Wat echter niet ongenoemd kan blijven zijn de geweldige KoWstats die zeker een flink aantal extra leden hebben opgeleverd. De achterban van ECCp is zeer actief met vele subteamstrijdtaferelen. Dit is wat voor veel DPC'ers een project leuk maakt.
Folding@home en genome@home: genome is oorspronkelijk binnen DPC erg populair geweest dankzij de strijd tegen de "knights who say ni" genome is daarna teruggevallen door veelvuldige statsproblemen. Inmiddels is een nieuwe versie van genome ontwikkeld die op de folding client gaat draaien en is de toekomst van "genome classic" onzeker. De folding@home client is opnieuw gaan tellen vanaf versie 2.0 Dit gaf nieuwe kansen voor deelnemers om vanaf het begin mee te doen en dus meer punten te verzamelen. Folding is daardoor sterk in populariteit toegenomen.
Van de andere projecten hebben eigenlijk alleen Distributed folding en D2ol een blijvende status gekregen en een trouwe achterban. De andere projecten zijn een zachte dood gestorven en leveren nog slechts incidenteel wat punten op(Ze doen echter allemaal nog wel wat).
Het zal onmogelijk blijken om mensen te dwingen in een bepaald project mee te doen. Het enthousiasme binnen de DPCH's kan echter een boel doen. Ik denk dat hier een positieve houding beter werkt dan een negatieve. Klagen over het feit dat vroeger meer mensen bij RC5 zaten is onterecht: RC5 is altijd blijven groeien, alleen zijn andere projecten meer gaan groeien. Dit laaste zal een reden zijn. Zoals KoW in de andere thread al zei, als DPC alleen bij RC5 was gebleven waren er allang vele mensen opgestapt (Inclusief ondergetekende)
Ik denk zelfs dat er een grote kracht uitgaat van het feit dat DPC inspeelt op nieuwe projecten en ze onderzoekt. Wanneer één van die projecten een grote blijkt te zijn, is DPC er vanaf het begin bij betrokken geweest. Wanneer ze evenwel niet interessant zijn, zullen die projecten vanzelf wegzakken zoals Ubero, Entropia en TSC ook verdwenen zijn.
Moraal van het verhaal: iedereen kiest toch zelf wat hij wil. Als er mensen aan een nieuw project willen deelnemen, laat ze dat dan vooral onder DPC vlag doen en niet onder DSL, ARS of S@NL omdat "DPC niet mee wil doen". En als er weer een malloot is die bereid is om zijn vrije tijd te gebruiken om stats te maken is dat alleen maar bewonderenswaardig. Zolang er een doelgroep is, en DPC een rol speelt is er plaats voor stats. een Entropia, waar we op plaats 1613 staan is dit niet. Maar voor D2ol en DFO is die plaats er wel, want daar is ook een (zij het kleine) vertegenwoordiging van DPC actief om de eer van DPC te verdedigen. Ook binnen nieuwe projecten kan dit het geval zijn. Misschien zelfs het Chessbrain project. De tijd zal het leren...
Verwijderd
Zo is het. Nuttig is iets pas als het echt wat oplevert. Van geen van de projecten staat vast dat het werkelijk iets oplevert. Veel DPC'ers gaat het gewoon om stats: kijk maar naar Dolphin, een project waar stats leveren het hoofddoel is, maar wel zeer populair.Op maandag 10 juni 2002 18:52 schreef KoW het volgende:
[..]
Helemaal niets idd, en bovendien, je hebt ook altijd nog kans dat achteraf er anders over gedacht wordt.
[..]
[quote]
Op maandag 10 juni 2002 19:49 schreef Droopy- een indrukwekkend verhaal
[/quote]
Zo indrukwekkend zelfs dat ik me afvraag of we dat niet in de FAQ kunnen opnemen (of nieuwe sticky?) of op de DPC site zetten.
Het klopt en is alomvattend.. wat wil je nog meer..
Of loop ik nu te bazelen
Thnx Droopy-!
I am one hell of a guy, I can do anything I want, only I just don't have the faintest idea what.
Zaphod Beeblebrox, in The Hitch Hiker's Guide To The Galaxy
Division BrabanderT
Ik had eigenlijk gedacht dat er veel meer mensen op eccp zouden zitten.
Eigenlijk wel een leuke gedachten, wij met 5% of 8% hebben het heel ver gebracht. Nu heeft een ander team ons ingehaald en worden wij over een kleine maand weer ingehaald, en volgens mij hebben zij veel meer %-tjes van hun hele team op eccp, moet je ff nagaan hoe groot DPC is.
Uit het verhaal van Droopy wordt ook n beetje duidelijk dat er best wel wat pc-kracht van rc5 naar eccp kan en ook minder pc-power op ogr nodig is.
Als er toevallig mensen zijn die twijfelen tussen het overstappen wel of niet... (van rc5 vandaan natuurlijk) lijkt het mij verstandig op eccp te gaan, of andere projecten waar DPC nog niet eerste is.
Dan kunnen we nieuwe leden gaan verwachtenOp maandag 10 juni 2002 19:49 schreef Droopy- het volgende:
Wat echter niet ongenoemd kan blijven zijn de geweldige KoWstats die zeker een flink aantal extra leden hebben opgeleverd. De achterban van ECCp is zeer actief met vele subteamstrijdtaferelen. Dit is wat voor veel DPC'ers een project leuk maakt.
tss, kon je het niet latenOp dinsdag 11 juni 2002 17:29 schreef stokkie het volgende:
Dan kunnen we nieuwe leden gaan verwachten
Verwijderd
Kan de crew daar een keer over overleggen? Of dat jullie die paar procent kans om de RC5 key te vinden belangrijker vinden dan een ander project winnend afsluiten?
Ik denk dat het goed is als daar binnen de crew over gepraat wordt en er een standpunt uit komt, omdat dit best leeft bij een groot deel van DPC.
Wil iemand een van de statsposters zonder FP rechten iets op de FP hebben (en staat er nog geen andere hitparade), mail mij dan ff de inhoud en ik het plaats het...
Net effe op de statsposter site gekeken en gezien dat de laatste maand 80% van de dagen gevuld zijn.Op dinsdag 11 juni 2002 19:56 schreef DSmarty het volgende:
Ik zie de laatste tijd zoiezo niks op FP verschijnen....
Wil iemand een van de statsposters zonder FP rechten iets op de FP hebben (en staat er nog geen andere hitparade), mail mij dan ff de inhoud en ik het plaats het...
Dat is wel minder geweest
Vandaag is er nog geen, maar via diezelfde page kun je evt, effe kijke Distributed Foldig posten
Verwijderd
Division BrabanderT
Ik draai het ook iets van 1.5 dag naast eccp nu, en de eccp client graast vrolijk verder...Op dinsdag 11 juni 2002 20:05 schreef RoyalFlusher het volgende:
Nog even voor de geinteresseerden onder ons voor dat Chessprojectje. Ik kan je nu wel meedelen dat het allemaal een lege dop is. Het programmaatje gebruikt zo goed als geen processor tijd en claim ondertussen dat het druk aan het processen is (de CLI versie dan). Volgens mij pauseert het progje gewoon eventjes en stuurt dan een ping ofzo terug naar de server. Ik heb momenteel iets van 20 van die dosboxjes geopend en je zou me eens moeten zien stijgen in de stats op die site!En ondertussen gaat 100 procent cpu-tijd naar ECCP. Ze kunnen het bijna niet mooier maken...
Dit zei de maker van het progje me erover:
that will change soon! I'm in the process of testing the chess engine integration. Once it's in... you can kiss those CPU cycles goodbye :-)
- CJ
Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0
Wat een grapjas is die man! Dat ding draait dus helemaal loos. Het enige wat cpu-cycles in beslag neemt is het verzenden van die loze data... En nu kun je ondertussen met een dosclientje of tig superhoog in de stats komen. En frauderen is dat eigenlijk niet eens...Op dinsdag 11 juni 2002 20:15 schreef Chakotay het volgende:
[..]
Ik draai het ook iets van 1.5 dag naast eccp nu, en de eccp client graast vrolijk verder...
Dit zei de maker van het progje me erover:
[..]
quote:
--------------------------------------------------------------------------------
that will change soon! I'm in the process of testing the chess engine integration. Once it's in... you can kiss those CPU cycles goodbye :-)
- CJ
--------------------------------------------------------------------------------
Oh, en ik zie net dat ik je gepasseerd ben..
Division BrabanderT
Hmpf, en ik maar braaf 1 clientje draaien...Op dinsdag 11 juni 2002 20:24 schreef RoyalFlusher het volgende:
[..]
Wat een grapjas is die man! Dat ding draait dus helemaal loos. Het enige wat cpu-cycles in beslag neemt is het verzenden van die loze data... En nu kun je ondertussen met een dosclientje of tig superhoog in de stats komen. En frauderen is dat eigenlijk niet eens...
Stichting eth0
Verwijderd
[edit]
Hoe lang duurt het voordat je die serial krijgt? en kan ik nu al beginnen met 'crunshen'
24 uur ongeveer. Maar ik wil je de mijne wel geven hoor!Op dinsdag 11 juni 2002 21:00 schreef Stephan202 het volgende:
Als dit werkelijk zo mooi is als jullie zeggen, ga ik het ns bekijken. Klinkt wel érg makkelijk.
[edit]
Hoe lang duurt het voordat je die serial krijgt? en kan ik nu al beginnen met 'crunshen'?
bij de CLI zit een of andere .conf file waar je 'm in moet geven. Per client een andere fetch-flush poort ingeven en het zou zonder problemen moeten draaien...
Division BrabanderT
Verwijderd
Grapjas.Op dinsdag 11 juni 2002 21:53 schreef RoyalFlusher het volgende:
[..]
24 uur ongeveer. Maar ik wil je de mijne wel geven hoor!
bij de CLI zit een of andere .conf file waar je 'm in moet geven. Per client een andere fetch-flush poort ingeven en het zou zonder problemen moeten draaien...
Ik moet dus nog ff wachten. Is er nog een bereik waarbinnen ik die poortnummers op moet geven?
Ik zie dat er trouwens nog maar weinig mensen in die stats lijst staan. En de verschillen in de top-10 zijn érg groot. Maar ja, we zien wel.
humor!Op dinsdag 11 juni 2002 21:53 schreef RoyalFlusher het volgende:
[..]
24 uur ongeveer. Maar ik wil je de mijne wel geven hoor!
ff klein scriptje maken om meerdere inf-jes te maken en om misschien een stuk of 100 clients te draaien...
(uhm, is dat nou eerlijk?)
typo
Verwijderd
FF mezelf quotenOp dinsdag 11 juni 2002 22:08 schreef Stephan202 het volgende:
[..]
Grapjas.
Ik moet dus nog ff wachten. Is er nog een bereik waarbinnen ik die poortnummers op moet geven?
Ik zie dat er trouwens nog maar weinig mensen in die stats lijst staan. En de verschillen in de top-10 zijn érg groot. Maar ja, we zien wel.
Ok, heb me aangemeld. Jammer dat ie het alleen doet als ik online ben, want ik heb isdn. Heb port 80-89 (10 instanties dus!) opgegeven. Lijkt wel dat de stats real-time worden bij gewerkt. Dat vind ik zeer ok. Niet dat ik hier serieus aan mee ga doen, maar xtra stats kunnen nooit kwaad, niet waar?
Lama, ik heb t al, ze hebben het wel bijna net zo goed verstopt als Microsoft dingen kan verstoppen in XP
Ikzelf ben een paar maanden geleden geswitch van RC5 naar Distributed Folding. Heb met een klein subteampje ruim 600 dagen aan RC5 meegedaan en eerlijk gezegd stelden we geen ruk voor
Totaal 300K gegraasd, overall net in de top30.000 en binnen DPC rond de 850e plek. Tot 2x toe de top30 in de dailyes behaald en dus ook in de Hitlijsten.
Na de overstap op Distributed Folding is het beter gegaan...tegenwoordig zijn we in een battle met stappel om de 6e plek binnen DPC. Overall staat ons subteampje (inmiddels gegroeid vanwege de leukere competitiestrijd & ook dankzij snellere computers) op de 175e plaats in de wereld.
Dis is geen showoff post maar hiermee wil ik laten zien dat de "kleintjes" in RC5 enzo bij de ondergeschoven nieuwe/kleine DC projecten GROOT kunnen zijn. Ik heb me nog nooit zo vermaakt
(met alleen een pentium 100 zelfs op een 12e plaats overall binnen DPC gekomen
Hiermee wil ik aangeven dat nieuwe kleine projecten zeker de kans moeten krijgen. Er zullen altijd mensen zijn die het wel leuk vinden.
Verwijderd
Volgens mij doet ie niet helemaal nix, of althans dat zegt de site: die java-applet schijnt data van die server te halen en de gespeelde spelletjes weer te geven. Maar: A) dat zou die java-applet met deze snelheid van crunchen helemaal niet bij kunnen houden.Op dinsdag 11 juni 2002 20:24 schreef RoyalFlusher het volgende:
[..]
Wat een grapjas is die man! Dat ding draait dus helemaal loos. Het enige wat cpu-cycles in beslag neemt is het verzenden van die loze data... En nu kun je ondertussen met een dosclientje of tig superhoog in de stats komen. En frauderen is dat eigenlijk niet eens...
Ik zie trouwens dat je al in de top-10 staat! Ik heb helaas ISDN, dus dat kan ik je niet nadoen.
Geef die beste man dan maar eens een paar goeie tipsOp woensdag 12 juni 2002 19:59 schreef Stephan202 het volgende:
[..]
Volgens mij doet ie niet helemaal nix, of althans dat zegt de site: die java-applet schijnt data van die server te halen en de gespeelde spelletjes weer te geven. Maar: A) dat zou die java-applet met deze snelheid van crunchen helemaal niet bij kunnen houden.het gebruiken van Math.random() gaat een stuk makkelijker
Ik zie trouwens dat je al in de top-10 staat! Ik heb helaas ISDN, dus dat kan ik je niet nadoen.
Tja, en dat ik in die top 10 sta. Zo af en toe gooi ik 200 dosnodes in de strijd en dat wil wel. Die Mack doet het trouwens ook niet slecht, per refresh levert tie er ook een stuk of tig in
Division BrabanderT
Verwijderd
IDD ja. Ik start het progje zelf ook 40 maal op als ik ga i-netten. Heb daarvoor een batchfile gemaakt. Verder gebruik ik Runfile, dat kan alles opstarten zonder ruimte in te nemen op de taakbalk. tsjek http://www.rebirthing.co.nz/Runfile.zipOp donderdag 13 juni 2002 09:11 schreef RoyalFlusher het volgende:
[..]
Geef die beste man dan maar eens een paar goeie tips
Tja, en dat ik in die top 10 sta. Zo af en toe gooi ik 200 dosnodes in de strijd en dat wil wel. Die Mack doet het trouwens ook niet slecht, per refresh levert tie er ook een stuk of tig in
Er is geen install nodig, gewoon ff de readme lezen.
bah.. Ik hou het maar op 15 voor ffies
Verwijderd
Het is alleen voor als ik geconnected ben, dus het verlies valt mee.
Je krijgt dan eerst een paswoord, en als het goed is word er dan gevraagd naar welke nick en welke locatie.Op donderdag 13 juni 2002 14:30 schreef arjanscholl het volgende:
Ik heb me gister al aangemeld alleen nou sta ik nog niet inde stats
Ja klopt, gister middag passwoord gekregen en meteen gestuurd mn naam en locatie, nu nog w88Op donderdag 13 juni 2002 14:36 schreef Loco-Motiv het volgende:
[..]
Je krijgt dan eerst een paswoord, en als het goed is word er dan gevraagd naar welke nick en welke locatie.
Verwijderd
------------------------------
Dir sir,
Some people who have joined your project (like me) are members of a famous dc-team named Dutch Power Cows. We regret your stats pages don't offer something like team-stats. Are there any plans on making such stats?
Greetings,
Stephan Schroevers
Dit was zijn snelle antwoord:
Actually it will. As early as tonight if you folks like.
I've only had one other request for team info... but it's worth doing!
The way to get started as a team is to register or change an existing
account (operator ID) to a team name and to make sure that everyone on the
team uses the same operator ID.
Send me a team name!
- CJ
Als ik het goed begrijp wil hij dat we dus met hetzelfde serial number gaan flushen (toch?). Dat lijkt mij op zich niet gek. Ik stel voor dat we hem vragen een nieuw account met de naam Dutch Power Cows aan te maken en dat hij alle punten tot nu toe over zet naar dat nieuwe account. Mee eens?
Dan zal ik wel even alle serial numbers moeten inventariseren. Op deze manier:
W260-Ktd8-26QA / Stephan Schroevers
Ten minste, als jullie accoord gaan. Commentaar graag dus.
Ik check dit draadje over een uurtje of zo wel weer.
Mijn zege heb jeOp donderdag 13 juni 2002 20:26 schreef Stephan202 het volgende:
Ik heb het volgende mailtje naar die gast van ChessBrain gestuurd:
[..]
Lijkt me niet slim. Dan heb je dus geen memberstats binnen DPC meer..toch?Op donderdag 13 juni 2002 20:26 schreef Stephan202 het volgende:
Ik stel voor dat we hem vragen een nieuw account met de naam Dutch Power Cows aan te maken en dat hij alle punten tot nu toe over zet naar dat nieuwe account. Mee eens?
Verwijderd
Daar heb je gelijk in. Misschien toch maar ff wachten. Ik stuur anders nog wel een mailtje waarin ik uitleg dat we onder onze EIGEN naam voor een GEZAMELIJK team willen werken.Op donderdag 13 juni 2002 20:44 schreef jeroon het volgende:
[..]
Lijkt me niet slim. Dan heb je dus geen memberstats binnen DPC meer..toch?
Zo dus:
Actually, what we want is a separate page for each team. This way we can stay flushing under our own names/aliases, but is the score also bundled. This would mean a stats page with a list of all competing teams, with links (under the team names) to the team-pages showing the members of the team that is clicked on.
(I hope my English is sufficient to explain what I mean).
If this can be realized, our team name would of course be:
Dutch Power Cows
Greetings,
Stephan Schroevers
Nog meningen over dit subject?
2 zelfsOp donderdag 13 juni 2002 21:31 schreef Stephan202 het volgende:
Nog meningen over dit subject?
1. niet meedoen met dit project (we hebben er al zoveel) en
2. als we dan toch mee _moeten_ doen dat het team beheert wordt door de crew.
De oude crew... helemaal zo slecht niet.
Verwijderd
Ik zie persoonlijk geen problemen met het meedoen. Maar ja.Op donderdag 13 juni 2002 21:44 schreef MarkB het volgende:
[..]
2 zelfs
Ik heb er absoluut geen problemen mee als iemand van de crew het opzetten van een team op zich neemt. Al m'n correspondentie heb ik hier geplaatst, dus deze persoon is zo ingewerkt. Eerst maar eens kijken of er iemand deze taak op zich wil nemen.
Verder lijkt hem me wel een grappig project, maar ik ga zeker niet een ander project laten vallen...
btw: de client neem weinog tot bijna geen cycles in beslag. Als je er tenminste vanuit gaat dat er 1 client gebruikt word
Beide is tijdelijk. Zoals Chakotay eerder in deze thread zegt:Op donderdag 13 juni 2002 22:54 schreef Loco-Motiv het volgende:
Ik denk dat je alleen al door het cheaten asociaal ver kan komen in de totale stats
Verder lijkt hem me wel een grappig project, maar ik ga zeker niet een ander project laten vallen...
btw: de client neem weinog tot bijna geen cycles in beslag. Als je er tenminste vanuit gaat dat er 1 client gebruikt word
hopelijk worden dan ook de stats gereset, en kan het echte project beginnen.Dit zei de maker van het progje me erover:
quote:
- CJ
Ik heb die beste man -CJ- nog even het een en ander uitgelegd wat dat 'cheaten' betreft. Zijn reply:Op vrijdag 14 juni 2002 00:42 schreef jeroon het volgende:
hopelijk worden dan ook de stats gereset, en kan het echte project beginnen.
During this stage, network/server testing is taking place. The fact that the server is handling messages from hundreds of peernodes is a worth while test. It is necessary to ensuring that all will work well as the project progresses.
I have an experimental version of the peernode server which includes chess engine code that will prevent users from running multiple servers on the same box. It will be ready for release by the end of this month.
The statistics will be reset for every new version of the peernode to reflect the current actuals for peernode operators. I will not allow users to carry forth their statistics from earlier software releases :-)
Nu is het allemaal weer een stukje duidelijker, niet?
Ook al zet je 1000 boxjes aan, hij is er alleen maar blij mee... En komt er een nieuwe versie, dan reset hij dus de stats. Go DPC Go!
Division BrabanderT
Ik ga met je mee wat betreft punt 1Op donderdag 13 juni 2002 21:44 schreef MarkB het volgende:
[..]
2 zelfs
Verwijderd
Hmm. Het is terecht dat hij de stats na deze tests reset. Maar als hij dat blíjft doen, dan motiveert dat niet echt, niet waarOp vrijdag 14 juni 2002 05:18 schreef RoyalFlusher het volgende:
[..]
E-mail en uitleg van -CJ-
Verwijderd
Op vrijdag 14 juni 2002 07:49 schreef DSmarty het volgende:
[..]
Ik ga met je mee wat betreft punt 1
Als veel mensen hier denken dat het no good voor DPC is, dan zullen we hier misschien van af moeten zien (democratie!). Ik sluit me hier niet zozeer bij aan 'omdat we al aan zoveel meedoen', maar na het antwoord van -CJ- op RoyalFlushers mailtje zie ik het eigenlijk ook niet meer zo zitten. Als ie één keer per maand gaat resetten (k zeg maar wat), heeft het dus geen zin.Op vrijdag 14 juni 2002 07:52 schreef Stephan202 het volgende:
[..]
Hmm. Het is terecht dat hij de stats na deze tests reset. Maar als hij dat blíjft doen, dan motiveert dat niet echt, niet waar
Dat moet hem wel effe duidelijk gemaakt worden
Dat ligt er maar helemaal aan wat hij zelf voor ogen heeft.Op vrijdag 14 juni 2002 08:19 schreef KoW het volgende:
Dat ie van plan is te resetten is een goed plan, en als ie dat voorlopig blijft doen totdat het project echt start is ook geen probleem, maar ie moet natuurlijk niet tijdens het project blijven resetten.
Dat moet hem wel effe duidelijk gemaakt worden
Wij zijn gewend om mee te doen aan langdurige projecten. Hij heeft misschien meerdere fases voor ogen in zijn project en daarv00r wilt tie dan stats maken, dus stats per fase. In dat geval zou je dus steeds een 'fase'winnaar hebben
Division BrabanderT
quote uit de 1e newsmail:
Several groups have expressed interest in forming teams (clans). Members from
the world famous Dutch Power Cows have already expressed initial interest.
Hij is trouwens van plan om teams te gaan ondersteunen, en er aparte stats voor te gaan maken.
Stichting eth0
Tja, en dan ook nog eens op zijn Site bij de notes:Op vrijdag 14 juni 2002 12:17 schreef Chakotay het volgende:
Hm we zijn berucht
quote uit de 1e newsmail:
[..]
Hij is trouwens van plan om teams te gaan ondersteunen, en er aparte stats voor te gaan maken.
Welcome members of the Dutch Power Cows! Member from distributed computing clans are taking notice of ChessBrain
Ik voel me vereerd.... Zo'n man kun je nu moeilijk meer in de steek laten, nu moeten we onze naam eer aandoen
Division BrabanderT
Ik ben trots om een DPC-er te zijn en speciaal daarvoor doe ik vanavond mijn DPC-shirt aan.
MOOOOOOEEEEEEHHHOEEEEEH
Verwijderd
Daar heb je ook weer gelijk in. Dilemma, dilemma...Op vrijdag 14 juni 2002 12:25 schreef RoyalFlusher het volgende:
[..]
Tja, en dan ook nog eens op zijn Site bij de notes:
Welcome members of the Dutch Power Cows! Member from distributed computing clans are taking notice of ChessBrain
Ik voel me vereerd.... Zo'n man kun je nu moeilijk meer in de steek laten, nu moeten we onze naam eer aandoen
Verwijderd
Hmm. Ben ik nou scheel (misschien een beetje, maar oke) of werkt het bij mij nog gewoon? 30 instanties en bij iedere refresh behoorlijk omhoog.I've updated the peernode server to fix a bug that allowed users to run multiple servers on a single box. Sorry folks. I'll explain why this is a bad idea in the FAQ I'm working on.
Zolang je de oude versie CLI nog gebruikt kun je nog opstarten wat je wilt. (ik kom echter niet verder dan 428 om een of andere wazige reden).Op vrijdag 14 juni 2002 20:15 schreef Stephan202 het volgende:
Op z'n weblog:
[..]
Hmm. Ben ik nou scheel (misschien een beetje, maar oke) of werkt het bij mij nog gewoon? 30 instanties en bij iedere refresh behoorlijk omhoog.
Maar de nieuwe versie kun je inderdaad maar 1 keer opstarten. CJ moet nog ff regelen dat je de oude niet meer kan gebruiken
Division BrabanderT
Verwijderd
Dat doen we sowieso al een tijdje niet meer. Als je kijkt naar het aantal dagelijks ingebrachte cycletjes zijn ARS en DPC redelijk aan elkaar gewaagd en de nummer één respectievelijk twee van de wereld.Op vrijdag 14 juni 2002 13:15 schreef Mobster het volgende:
Ik denk dat dit een teken is dat de DPC echt niet meer onder doet voor grote hardware-sites als Ars, Anandtech, HardOCP en dergelijke. (dat wisten wij natuurlijk al lang!)
[..]
http://groups.yahoo.com/group/distributedchess/
Division BrabanderT
Een conculega heeft er ook een site voorOp zaterdag 15 juni 2002 11:45 schreef Droopy- het volgende:
Dat doen we sowieso al een tijdje niet meer. Als je kijkt naar het aantal dagelijks ingebrachte cycletjes zijn ARS en DPC redelijk aan elkaar gewaagd en de nummer één respectievelijk twee van de wereld.
http://dc.lusers.net/compare.html
Verwijderd
Vind je 428 niet genoeg?Op zaterdag 15 juni 2002 05:16 schreef RoyalFlusher het volgende:
[..]
Zolang je de oude versie CLI nog gebruikt kun je nog opstarten wat je wilt. (ik kom echter niet verder dan 428 om een of andere wazige reden).
Maar de nieuwe versie kun je inderdaad maar 1 keer opstarten. CJ moet nog ff regelen dat je de oude niet meer kan gebruiken
Van mij hoeft ie geen haast te maken met dat laatste hoor.
Ik vind die site persoonlijk een beetje krom. Een aantal projecten staan er niet bij en zoals bv bij DF staat er een 0 voor DPC. Dit is omdat je zelf aan die kerel die dit maakt door moeten wie er aan meedoen ofzoiets. Dus het is leuk om er naar te kijken, maar verder hecht ik er weinig waarde aan.Op zaterdag 15 juni 2002 13:03 schreef KoW het volgende:
[..]
Een conculega heeft er ook een site voor
http://dc.lusers.net/compare.html
_______________-=Team ColdFusion=-_______________
#2 DPAD - #2 OGR27 - #2 F@H - #3 R@H - #5 RC5 - #6 SoB - #10 WCG
||| #1 ECCp109 - #1 ECC2-109 - #1 OGR24 - #1 D2OL P1|||
Nou, ondertussen zijn er ook al teams opgezet, met een Team-Stats-pagina dus het schiet alweer op. Jij had toch nog een mailtje gestuurd wat dat Team-gebeuren betreft? Nog antwoord gehad?Op zaterdag 15 juni 2002 13:59 schreef Stephan202 het volgende:
[..]
Vind je 428 niet genoeg?
Van mij hoeft ie geen haast te maken met dat laatste hoor.
Division BrabanderT
Verwijderd
Nee, vreemd genoeg niet. Alleen twee algemene mailtjes (die iedereen kreeg). Ik zal n's ff kijken voor die teams, dan voeg ik mezelf ook ff toe.Op dinsdag 18 juni 2002 07:00 schreef RoyalFlusher het volgende:
[..]
Nou, ondertussen zijn er ook al teams opgezet, met een Team-Stats-pagina dus het schiet alweer op. Jij had toch nog een mailtje gestuurd wat dat Team-gebeuren betreft? Nog antwoord gehad?
Twee teams: geen DPC?
Heeft er niemand initiatief genomen?
Heb nu ff geen tijd, en dat zou toch iemand van de crew moeten doen is mij duidelijk gemaakt, dus....
Nah, Dsmarty ziet dit hele project niet zitten en voor de rest heeft er neimand van de crew gereageerd. Dus geen brede ondersteuning, we mogen het lekker zelf uitzoekenOp dinsdag 18 juni 2002 09:33 schreef Stephan202 het volgende:
[..]
Nee, vreemd genoeg niet. Alleen twee algemene mailtjes (die iedereen kreeg). Ik zal n's ff kijken voor die teams, dan voeg ik mezelf ook ff toe.
edit:
Twee teams: geen DPC?
Heeft er niemand initiatief genomen?
Heb nu ff geen tijd, en dat zou toch iemand van de crew moeten doen is mij duidelijk gemaakt, dus....
Ik zal CJ wel ff een berichtje sturen. Samenvoegen accounts enzo. Een van de accounts qua naam aanpassen en daarop verder flushen is misschien het gemakkelijkst...
Maar ik informeer eerst wel ff
Division BrabanderT
- Is it possible to change the name of one of the existing accounts into Team: Dutch Power Cows
and give it the points already obtained by the individual members?
I will obtain a list of those members already active in the project.
- The most beautifull thing would be if it was possible to see what
the individual members of DPC (and the other teams ofcourse)
could see what their score is in the total score of the Team.
Thank you for your coorporation.
Zijn antwoord:
Yes to both questions!
Let me know when it is OK to perform the switch.
- CJ
Mooi! Kan geregeld worden dus.
Rest mij dus om te inventariseren wie er nu deelneemt aan
ChessBrain, als jullie me ff een emailtje willen sturen
met je nickname en het serienummer dan zorg ik er wel voor dat CJ deze gegevens krijgt. Ik denk dat we het beste mijn account kunnen gebruiken als flush account (Ik sta ergens in de top 10). Om te beginnen zet ik mijn account alvast om.
Jullie gegevens zullen wel zo mondjesmaat binnenkomen verwacht ik... De Games Have Started!
Division BrabanderT
Hm. Geen mailadres in je profiel...?Op dinsdag 18 juni 2002 19:01 schreef RoyalFlusher het volgende:
<knip>
Rest mij dus om te inventariseren wie er nu deelneemt aan
ChessBrain, als jullie me ff een emailtje willen sturen
met je nickname en het serienummer dan zorg ik er wel voor dat CJ deze gegevens krijgt.
<knip>
Dus wat nu?
'royalflusher@wanadoo.nl' het staat er toch echt... ?Op woensdag 19 juni 2002 17:39 schreef Loco-Motiv het volgende:
[..]
Hm. Geen mailadres in je profiel...?
Dus wat nu?
A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.
Alleen een mooie streep in bij het emailadres...Op woensdag 19 juni 2002 18:09 schreef Reefer het volgende:
[..]
'royalflusher@wanadoo.nl' het staat er toch echt... ?
Maar iig bedankt!
Mail send...
Lijkt me het handigst dat ik 'de teamlijder'-functie op me neem maar als jullie er zin in hebben dan mag dat natuurlijk ook
Ik zal de accountgegevens vandaag doormailen aan CJ. Die links komen later nog wel, naja, www.dutchpowercows.org geef ik alvast door
Division BrabanderT
Verwijderd
You are elected team leader. Wat mij betreft dan.Op donderdag 20 juni 2002 09:11 schreef RoyalFlusher het volgende:
Lijkt me het handigst dat ik 'de teamlijder'-functie op me neem maar als jullie er zin in hebben dan mag dat natuurlijk ook