Toon posts:

Een goede Mobo met 2x agp?

Pagina: 1
Acties:
  • 28 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een Mobo met 2 agp sloten maar bestaat dit niet meer of worden ze gewoon weg niet verkocht??

Ik heb op vele online pc zaken gekeken maar allemaal met 1 agp ik wordt er gek van.

Wie weet een goede mobo met 2x agp en ondersteunt P4 2,54 ??

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
er bestaat NOG helemaal geen moederbord met 2 agp sloten
weet niet wie je dit wijs heeft gemaakt.

mischien bedoel je de snelheid van de AGP 1x 2x 4x 8x

• Vorkie
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
kheb er nog nooit van gehoort..

je heb dualbios, dual proc, maar geen dualVGA

dus denkt dat je IDD AGP 2x 4x of 8x bedoelt...

3-fase Victron 3x MP 6.5kVA | 30kWh Voltsmile LFP | MPPT 450/100 + 2x MPPT | VM-3P75CT Grid Meter

• smokalot
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 15-01 22:00

smokalot

titel onder

dat kan pas als AGP 8X er een beetje inzit...

It sounds like it could be either bad hardware or software

• Novah
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-08 13:47
Nah je kan gewoon een pci geforce 2 kopen om je 2e monitor op de prikken, is niet zo erg duur meer als eerst ik heb er zelf alleen geen ervaringen mee. :)

Verwijderd

2x AGP (in de zin van 2 AGP sloten) bestaat niet;

Wat wel bestaat is:

• AGP kaarten met 2x output, zodat je er 2 monitoren op kunt aansluiten, of je televisie.
• AGP kaarten met een doorvoersnelheid van 2x; ipv dat er alleen op de clockfrequentie van 66MHz data verstuurd kan worden, gebeurd het dan op beide flanken (rise en fall), zodat het slot theoretisch als een 133MHz functioneert.
• Computers met 2x VGA kaarten, bijvoorbeeld 2 PCI kaarten, of 1 AGP en 1 PCI kaart, of 1 PCI en 1 ISA (oud).

In de toekomt komt er wel AGP-8X, welke ook mogelijkheden tot 2 AGP sloten moet geven, mits de moederbordfabrikant dat implementeerd - volgens de specificaties is het dan wel mogelijk, de volgende stappen zijn voor de chipbakkers en mobo-ontwerpers.

Overigens ook mogelijk: Matrox Parphelia AGP icm Matrox G450 DualHead PCI - 3x + 2x monitoren -> 5 monitoren...

Ik zou dan toch maar snel op zoek gaan naar een groter buro...

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:03

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Op maandag 10 juni 2002 03:09 schreef Esmer het volgende:
Ik zoek een Mobo met 2 agp sloten maar bestaat dit niet meer of worden ze gewoon weg niet verkocht??

Ik heb op vele online pc zaken gekeken maar allemaal met 1 agp ik wordt er gek van.

Je zou eens kunnen zeggen wat voor kaarten je in die sloten wil stoppen, veel hedendaagse kaarten hebben toch al dual monitor mogelijkheden (ATi Radeon 8500 bijvoorbeeld), wil je dan 4 schermen aansturen :?

Er zijn trouwens sindskort convertor kaartjes beschikbaar van AGP->PCI:
Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/i.dsp/1023176578.jpg
Met behulp van dit apparaatje is het mogelijk om een AGP-videokaart plaats te laten nemen in een PCI-slot. Het apparaat kent echter wel beperkingen, alleen videokaarten die compatible zijn met AGP 1.0 zijn bruikbaar.
Dit gaat wel trager worden- de PCI bus trekt max 33x32b=133MB/s, tegenover de 66MHzx32b=266MB/s, al dan niet met sidebanding etc erbij van AGP.

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Op maandag 10 juni 2002 03:09 schreef Esmer het volgende:

Volgens mij maken ze helemaal geen mobo's met 2 agp sloten omdat 1 vande grote voordelen van AGP is dat ie zijn eigen bus naar de processor heeft. Als je dan 2 agp kaarten heeft dan moeten ze die bus alweer met zijn 2en delen

Verwijderd

Ik zou gewoon een vesa kaartje nemen, die kunnen veel meer bandbreedte aan dan een agp poort. AGP staat niet voor niets voor Annoying Graphics Port, waarmee men refereert aan de traagheid van de AGP poort welke irritaties opwekt bij de gebruiker.

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20-08 20:18
[topic=464901/1/50]
[topic=158937/1/50]
[topic=474942/1/50]

Nuff said, wees niet bang voor de search knop :P Lees de AGP 2.0 en 3.0 specs eens door en je zult zien dat met 3.0 voor het eerst dual AGP mogelijk is d.m.v. een speciale brug (fan-out bridge), 'even' wachten dus nog op zulke borden :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.