Bloed, zweet & koffie
Ik heb weleens gehoord dat Win9x niet meer dan 128 MB aan kan spreken. Ik wil er 256 MB in proppen. Vandaar
Bloed, zweet & koffie
Ik heb Win98SE en ik heb er 256 MB in zitten, werkt als een tiet...
Windows 9X kan naar mijn informatie tot 4GB geheugen aanspreken
Hoogstens benut win9x het geheugen een klein beetje minder efficient t.o.v. NT4/5, maar ondanks dat werkt het natuurlijk wel.
Wel heb ik eens waargenomen dat een w9x pc steeds tekort had aan resources, en dat ging niet weg zelfs, met 512mb niet. Het bleek door een of ander stackje te komen wat onder w9x nooit groter dan 64k wordt. Onder NT4/5 bestaat die limiet niet.
Wel heb ik eens waargenomen dat een w9x pc steeds tekort had aan resources, en dat ging niet weg zelfs, met 512mb niet. Het bleek door een of ander stackje te komen wat onder w9x nooit groter dan 64k wordt. Onder NT4/5 bestaat die limiet niet.
Verwijderd
Wel even je typical role van je bak op netwerkserver zetten dan wordt er beter gebruik van je geheugen gemaakt.
Mij afdelings chef, op me stage plaats heeft 3x 128 + 1x 64 en no probs @ all
Verwijderd
Het adresseren van het geheugen was (vooral) vroeger een probleem van bepaalde Intel chipsets. De VX kon bijv. niet meer dan 64 Mb adresseren. Toch kon je met meer geheugen draaien. Het systeem werd er alleen niet sneller door. Op dit moment = 128 Mb eigenlijk het minimum voor 98SE en zeker voor ME.
Ik heb in afwachting van mijn derde systeempje ook 256 MB daarvoor op mijn KA7 geprikt, maakt 512 MB totaal, en het werkt wie ein tierelier!!
(Athlon 864, KA7, 512MB pc133, IBM 30GB, Guillemot Maxi studio ISIS, Matrox G400DH, Iiyama 19" diamondtron, veel pagina's bouwen, photoshoppen en vooral audiobewerking)
(Athlon 864, KA7, 512MB pc133, IBM 30GB, Guillemot Maxi studio ISIS, Matrox G400DH, Iiyama 19" diamondtron, veel pagina's bouwen, photoshoppen en vooral audiobewerking)
Verwijderd
Voor win98 zelf heb je niks aan 256 Mb... maar als je gaat werken met photoshop en dan een plaatje op a4 (A3 nog beter) scant en dan gaat werken met lagen...dan heb je veeeeel geheugen nodig...maar bij meer dan 128 Mb zou ik voor win2000 gaan.
pslager, ligt dat niet aan je voeding??
Pagina: 1